Argentinské Maxi Rally vstupují do druhého ročníku

Argentinci vloni objevili kvalitní koření na upečení zcela nové a hodně atraktivní podoby svého šampionátu

Rally de Las Sierras Chicas – komentář

Argentinci vloni objevili kvalitní koření na upečení zcela nové a hodně atraktivní podoby svého šampionátu, kategorii Maxi Rally jaká nemá jinde ve světě obdoby. Letos tento model hodlají napodobit sousední Brazilci, kteří vyrukovali s kategorií nazvanou Extreme Rally. Ta je však ještě v plenkách, zatímco Maxi Rally se na start úvodní argentinské soutěže postavilo hned v sedmnácti exemplářích celkem šesti značek. Mezi těmi se sice letos žádná nová neobjevila, ale kvalitní počet z loňska bohatě stačí.

Hůře to však v případě úvodní rally roku dopadlo se statistikou dojetých speciálů MR. Celou náročnou trať bez využití SupeRally dokázalo projet pouze pět posádek této kategorie. Nutno dodat, že ne vždy byla na vině technika. Alejandro Cancio jako sám voják v poli i letos vyrukuje s jediným Peugeotem 207 a sezónu začal šestým nejrychlejším časem. Na druhé zkoušce už ztratil o něco víc, ale na RZ 3 pak svou snahu pro změnu trochu přehnal a svým speciálem zablokoval trať. To poté kvůli příliš velkému zpoždění vedlo ke zrušení následujícího testu.

Na třetím testu své kratičké vystoupení v této rally ukončil rovněž Gabriel Pozzo, který již na konci loňského roku změnil stáj. S novým Fiatem Palio sice vyhrál úvodní divácký test, ale pak jej zradila spojka. Na dvojce naopak kraloval Marcos Ligato pilotující Chevrolet Agile, ovšem i pro něho to byla labutí píseň. U jeho vozu totiž došlo k poruše motoru a další přední pilot byl ze hry. Juana Manuela Marchetta pro změnu také postihly problémy technického rázu, u jeho Fordu Fiesta začalo stávkovat palivové čerpadlo. Závadu se sice podařilo odstranit, ale pilot se musel smířit s obří ztrátou pětadvaceti minut.

Jeho značkový kolega a hvězda číslo jedna za volantem Fiesty Federico Villagra po druhém testu opanoval čelo průběžného pořadí. O vedení na následující zkoušce sice přišel, ale na první příčku se úspěšně vrátil po RZ 5. Smůla ovšem v úplném závěru dne dohonila i El Coyota, když se mu podařilo poškodit pravé zadní kolo a ztratit tím přes dvě minuty. Druhý den měl Villagra šanci probít se prořídlým startovním polem vpřed, ale to by nesměl na druhém testu vylétnout z trati.

Jediný Ford nakonec do cíle dovezl již zmiňovaný Marchetto, který ve druhé etapě zvítězil ve třech zkouškách. Výsledky kategorie MR v cíli vypadaly hodně zajímavě díky tomu, že v cíli měla každá ze značek vyjma Peugeotu po jediném exempláři. Juan Gil de Marchi zastupující Chevrolet jako jediný s Agile přežil nástrahy celé soutěže a cíl nakonec s velkou ztrátou spatřil. Rychlejší než on v rámci kategorie MR byla trojice pilotů, která rovněž ovládla pódium v absolutním hodnocení.

Miguel Baldoni s VW Gol vystoupal na pódium po třetím testu, ale hned záhy jej z něho srazil Diego Dominguez pilotující osamocenou Kiu Rio. Zpět na bednu se pak pilot Volkswagenu dostal po problémech Villagry na konci prvního dne. V neděli chtěl Baldoni ještě zaútočit na Domingueze, ovšem pilot Kie si svou pozici hlídal ostražitě a do nové sezóny tak právě on naskočil skvělým druhým místem. Nejlépe si ovšem v úvodu nového roku vedl pilot, který vloni jako první vyhrál argentinskou soutěž za volantem speciálu Maxi Rally. Letos Claudio Menzi usedl do Fiatu Palio a v první etapě sváděl těsný souboj s Villagrou. Ve válce nervů se na konci dne ukázal jako silnější a rázem zůstal na čele osamocen. Ve druhé etapě se samozřejmě do žádných zbrklostí nepouštěl, v klidu si hlídal svou příčku a to mu vyneslo zasloužené ovoce.

Pořadí v cíli Rally Pagos del Tuyu
1. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Fiat Palio 1:50.58,1
2. Diego Dominguez/Edgaro Galindo (PA/RA) Kia Rio +55,7
3. Miguel Baldoni/Gustavo Franchello (RA) Volkswagen Gol Trend +2.36,8
4. Alvaro Marchetto/Marcos Bazan (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +3.34,9
5. Rafael Pereyra/Pablo Sciangula (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +4.22,5
6. Elder Tasca/Mauro Falvo (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +4.38,8
7. Julio Gomez/Daniel Farias (RA) Subaru Impreza WRX STI +5.00,0
8. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Chevrolet Agile +5.15,9
9. Agustin Rossi/Matias Aranguren (RA) Mitsubishi Lancer Evo IX +5.36,4
10. Carlos Cataldo/Gustavo Andreu (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +6.43,4

Výsledky tohoto podniku naleznete rovněž na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!