V Argentině za Prodrive Eliseo Salazar

Sedmapadesátiletý Eliseo Salazar z Chile se stal pro Rally Argentina dvojkou týmu Prodrive.

Sedmapadesátiletý Eliseo Salazar z Chile se stal pro Rally Argentina dvojkou týmu Prodrive. Zkušený jezdec má za sebou kariéru ve Formulu 1, Formuli 3000, amerických okruhových závodech, 24 hodin Le Mans a připsal si i jeden start na Dakaru v roce 2009. Od roku 2004 se rodák ze Santiaga pohybuje v národním šampionátu v rally, kde vystřídal vozy Hyundai Coupe GK, Mitsubishi Lancer Evo IX a Fiat 500 Abarth.

Prodrive Salazara kontaktoval poté, co jej odmítl Gabriel Pozzo. Pro Chilana, který se zúčastnil v letech 1981 až 1983 24 závodů Formule 1, bude před pátým kolem světového šampionátu připraveno testování v Portugalsku a Velké Británii.

Komentářů celkem: 19
4. 3. 2012 14:381
0 0
Takyhto mladikov MS potrebuje ako sol smajlík
4. 3. 2012 15:052
0 0
Tak to má Arazim celou karieru před sebousmajlík
4. 3. 2012 15:153
0 0
Vypada to,ze Wales rally jako dvojka letos za prodrive pojede Stirling Moss,penez ma dost a letos mu bude teprve 83 let! Tak hodne stesti Stirlingu!smajlík
4. 3. 2012 15:334 Upraveno 15:37
0 0
Tak to je super.smajlík A fandím.smajlík
eLeRaK: Nějak jsem Tě nepochopil. Jede, protože už něco dokázal a sežene prachy. Mladíci pokud na to mají můžou jezdit taky. Pokud prachy jezdci nemají, nesveze se ani mladý ani starý. Není to o počtu aut, je to o tom, kdo má um i prachy, jezdit v MS se dá i bez továrního týmu, jak ostatně dokazují třeba Merksteijnové. Navíc kolik mu je...tak Kankkunenovi bylo 60, když se svezl ve Finsku...a kolik fandů by bralo, kdyby jezdil celý rok.smajlík A Stirling nepojede, po tom zranění z výtahu už to na MS nevypadá smajlík
haq
4. 3. 2012 15:415
0 0
zajímalo by mě kolik celkem jezdců f1 vyzkoušelo mistrovství světa v rally, krom Reutemana, Brundla a Raikkonenasmajlík
4. 3. 2012 15:446
0 0
To Gill: 60 let bylo ten rok Rally Finland, Kankunnen byl o 10 let mladší smajlík
4. 3. 2012 15:497 Upraveno 15:57
0 0
Aha, díky, jsem to pomotal. haq: Minimálně ještě Vic Elford, Gijs van Lennep...a to píšu jen z hlavy. Ted ještě vím Alex Caffi a Erik Comas. Koukni tady, pokud znáš, kdo jel F1, tak bys ho tady měl najít a máš celou statistiku smajlík http://www.rallybase.nl/index.php?type=drivers
4. 3. 2012 15:588
0 0
Původně napsal haq

zajímalo by mě kolik celkem jezdců f1 vyzkoušelo mistrovství světa v rally, krom Reutemana, Brundla a Raikkonena
Ještě taky Mark Blundell, na Wales rally 2002 startoval s MG S1600, ale pro poruchu nedojel
haq
4. 3. 2012 16:119
0 0
A vlastně ještě Sarrazin smajlík
4. 3. 2012 16:1910
0 0
haq: Dříve, mnohem dříve, byli jezdci mnohem univerzálnější... Larrousse, Pescarolo, Van Lennep, Elford jezdili zcela běžně klasické rallye, včetně Monte Carla a jezdili skvěle i Le Mans, okruhové cestovní vozy i Formuli 1. Dokonce Jim Clark jel v Anglii celou řadu rallye... Legendární Juan Manuel Fangio vyhrál, myslím že v roce 1954, Carrera Panamericana, ta měřila 3070 km, jela se jak po silnicích, tak po prašných cestách, za běžného provozu a etapy se jely nonstop... Dá se říct, že to byla v našem pojetí taktéž "klasická" rallye, něco jako Lütich-Sofia-Lütich v 60. letech, nebo dálkové rallye typu Londýn-Sydney, nebo Londýn-Mexico... Velmi slušně dokázal zajet rallye takový Marc Surer, do tragické havárie na Hunsrück Rallye 1986, kdy se zabil jeho spolujezdec a Surer byl vážně zraněný... Zkusil si to i Alain Prost, ale nešlo mu to... Minimálně Monte Carlo jeli a ne jednou Patrick Depailler, Graham Hill, nebo Jean Pierre Beltoise... Ale univerzálnost byla i obráceně... Jean Ragnotti, Guy Frequelin, Jean Claude Andruet, Jean Vinatier, nebo Björn Waldegaard jezdili v 70. letech Le Mans. Řada pilotů Formule 1 si vyzkoušela Dakar, Ickx (vyhrál v roce 1983), Pescarolo, Tambay...
4. 3. 2012 18:1011
0 0
No ta Surerova ohniva havarka s RS200 byla neco ..
4. 3. 2012 18:1312
0 0
Timto se Salazar proslavil hodne smajlík: http://www.youtube.com/watch?v=8JogHiSR5P4
4. 3. 2012 18:3913
0 0
Peťan 72: Jo, tenkrát Nelsonu Piquetovi kapánek ujely nervy. Na druhou stranu vyřazení z prvního místa jezdcem předjížděným o kolo není zrovna důvod k oslavě...
4. 3. 2012 21:4114
0 0
Gill: pokial zajazdi do 10 miesta tak sa mu tu verejne ospravedlnim smajlík Pokial si to zaplati nech si ide? Ale toto su Majstrovstva sveta. A motoristicky sport by mal byt sportom a nie klubom pre bohatych. Uz mi to pripomina nejaky golfovy klub. Zaplat a hraj. Ty za to nemozes. Tato doba je sku....a.
5. 3. 2012 09:1115 Upraveno 09:14
0 0
Taková doba byla vždycky. Bez peněz si jezdci nemohli koupit auto, teprve, když něco ukázali, dal jim někdo šanci. Dnes je postup trochu odlišný, ale peníze jsou potřeba stejně. Motorsport vždy byl pouze pro bohatý - samozřejmě ne tenkrát v ČSSR, kde si byli všichni tak nějak rovni a hlavně talent rozhodoval o továrním místě ve Škodovce, ale to nejde srovnávat. Jeho výsledky se teprve uvidí a něco umět musí...byl 3.v Indi500 a nyní jezdí Dakar i národní šampionát. Ale není to o tom, jestli bude do 10. místa či nikoliv. Do toho 10. místa má co dělat více jezdců, co už jsou v MS delší dobu. A peníze. Pokud se dáš na golf, vyjde Tě to levněji než motorsport smajlík
5. 3. 2012 11:4416
0 0
eLeRak: Pane kolego, motoristický sport v podstatě po celou svou dlouhou historii byl sportem pro ty, kdo na to mají! Ani ve 20., nebo 30. letech nezávodili "chudí kluci z ulice"... To není sport o tom, že si za dvě stovky koupíme merunu a začutáme se na louce za barákem... Ten sport stojí každého strašně moc peněz a je jasné, že závodí ten, kdo na to má... O talentu, až na vzácné vyjímky, to dnes vůbec není... Je to o tom, kdo to zaplatí... Podívejte se na jiné disciplíny... MotoGP, resp. dnes nové Moto3... Němec Jonas Folger je považován za obrovský talent, něco jako německý Rossi, minimálně stejně velký talent, jako mladý Bradl... Je mu osmnáct... Nejede... Nemá peníze... Ostatní je mají... Podívejte se, kolik obrovských talentů se ve Formuli 1 jen malinko ohřálo a zmizelo v "propadlišti dějin", nebo se tam ani nepodívalo... Jede ten, kdo platí... To by pak šlo do extrému a k diskuzím o tom, kolik by třeba tady bylo mistrů světa kde čeho, KDYBY... Oni ani neví, že by byli mistři světa, protože ten talent nikdy ani nezkusí ukázat... Prostě taková je realita... Ne že by doba byla bůh ví jaká... Tak je to pořád, jen je ten sport X-krát dražší, než před deseti lety a nepředstavitelně dražší, než třeba před padesáti lety... V tom je ten problém... Jinak Eliseo Salazar patřil ve své době k velkým talentům, uměl zajet jak s jakoukoliv formulí, tak dlouhé vytrvalostní závody... Jen ať se sveze v rallye, já mu to ze srdce přeji!
5. 3. 2012 17:5117
0 0
Dovolil bych si oponovat... dřív jezdili lidé s talentem, kteří neměli peníze, ale továrna nebo team si je vyhlédl a podporoval. Samozřejmě museli ze začátku vložit nějaké své peníze, ale to musí každý a ve všech sportech. Pokud vím, tak bylo mnohem víc "továrních" ( tzn. že továrna je platila ) jezdců... byli to zaměstnanci. Řada z nich měla samozřejmě ještě osobní sponzory, ale nemuseli si místo v teamu kupovat, bylo to spíš naopak. V tom je ta profesionalita... jezdili, protože to bylo jejich zaměstnání. Jezdci se nechávali i najímat na jednotlivé závody. Dnes se kupuje místo v autě, aby se kdokoliv a kdekoliv mohl svézt... tím kdokoliv teď nemyslím zrovna Salazara (i když si taky nemyslím, že by to byl pro rally přínos). A musím souhlasit, že dnes je vše mnohem dražší, i když délka jednotlivých rally mnohem kratší, bohužel...
5. 3. 2012 19:0618
0 0
Markku: Pane kolego, zapátrejte v paměti, na internetu a v knihách, kdy si začali jezdci svá místa v týmech "kupovat"... Už je to hodně dlouho, co to takhle funguje... Samozřejmě těch opravdových talentů se dříve prosadilo mnohem více, protože technika i závodění bylo mnohem lacinější... Ale ani v nejstarších dobách motoristického sportu, ani ve "zlaté éře" mezi válkami, ani v poválečném období nebyl motoristický sport pro nějaké "chudé kluky z ulice", o kterých tady mnozí fanoušci naivně sní... Vždycky to bylo o tom, že závodník musel mít peníze... Ano, máte pravdu, dříve se jezdci nechávali najímat... Ale jen ti nejlepší! O ty byl samozřejm zájem a jeden víkend jeli závod formule 1, za týden cestovní vozy, za měsíc třeba Le Mans... To dnes nefunguje už proto, že to u těch hvězd žádný tým nedovolí... Ale věřte, že i v tom motoristickém pravěku platilo, že bylo pár hýčkaných hvězd a ostatní si to platili... A i tenkrát to byly docela velké peníze...
6. 3. 2012 19:0919
0 0
tady je to samej odborník .nemohl by mě někdo poradit jestli se dá někde stáhnout loňské power stage CZ.Dík smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!