Průběh druhé etapy Rally Japan

Průběžně aktualizováno – co se děje na druhé etapě Rally Japan.

RZ10 SINOTCAKI 1 – 6,28 km
Harri Rovanpera, nažhaven vítězstvím na včerejší speciálce, vyhrál první sobotní erzetu Rally Japan. S minimálním odstupem za ním (+0,4 s) dojel Marcus Gronholm následovaný Petterem Solbergem (+1,4 s). Toni Gardemeister zahájil útok na lepší pozice čtvrtým časem, Roman Kresta obsadil obvyklou devátou pozici.
Pomalu začali Loeb (šestý, +4,5 s), stále se propadající Atkinson (desátý, +6,4 s) a třináctý Carlsson, který byl dokonce poražen i Schwarzem (+11,1 s). Ještě hůře se do soutěže vrátil Sola, který byl z WRCů s velkou ztrátou poslední.
Mikko Hirvonen podle předpokladů do druhé etapy nenastoupil, když byl jeho vůz po včerejší havárii příliš poškozen.


Foto: Ford

RZ11 EMINA 1 – 8,18 km
RZ11 se výsledkově velmi podobá té předcházející. Dílčí vítězství pro sebe tentokrát uzmul Marcus Gronholm následovaný Harrim Rovanperou (+4,5 s) a Petterem Solbergem, který si tak hlídá vedoucí pozici.
Jedinou změnu v celkovém pořadí má na svědomí Toni Gardemeister, který se sedmým místem dostal před Romana Krestu. Ostatně všimněte si, jak se ve výsledcích vytvořili zajímavé "dvojičky". Rozdíl mezi druhým Loebem a třetím Gronholmem je 0,6 vteřiny, mezi čtvrtým Atkinsonem a pátým Rovanperou 0,8 sekundy, šestý Galli je před Duvalem jen o 1,6 sekundy a Gardemeister před Krestou o 5,5 sekundy. Další rychlostní zkoušky tak slibují pěkné souboje i změny v pořadí.

Celkové výsledky po RZ11
1. Solberg Subaru 1:41:13,3
2. LoebCitroen +26,9
3. Gronholm Peugeot+27,5
4. Atkinson Subaru +1:50,5
5. Rovanpera Mitsubishi+1:51,3
6. GalliMitsubishi+2:17,1
7. Duval Citroen +2:18,7
8. GardemeisterFord +3:00,8
9. KrestaFord +3:06,3
10. Carlsson Peugeot+3:45,1
11. WarmboldFord+5:26,2
12. SchwarzŠkoda+6:41,0
13. PanizziMitsubishi+7:31,1
14. SolaFord+8:23,8

RZ12 PAWSE KAMUY 3 – 9,05 km
Hned další rychlostní zkouška přinesla očekávané změny v celkovém pořadí. Harri Rovanpera pokračuje ve výborných výsledcích ve druhé etapě, znovu vyhrál před Marcusem Gronholmem (+4,5 s) a oba se tak dostali před své nejbližší soupeře. Gronholm už je druhý, Loeb se propadl na místo třetí, které mu stále zaručuje titul mistra světa, Rovanpera pak předstihl již ne tak výrazného Atkinsona.
Gigi Gallim třetím místem odrazil bezprostřední nebezpečí Duvalova útoku, stejně jako Gardemeister, který znovu porazil Romana Krestu (desátý, +10,6 s).
Mimochodem, Armin znovu porazil dva WRCy, a to Panizziho a s problémy se potýkajícího Solu.

UPDATE: O několik hodin později došlo ke korekci některých časů, nakonec zdá se, že Rovanpera a Atkinson měli špatně změřený čas. Zkoušku tedy vyhrál Gronholm, Rovanpera byl až čtvrtý, Atkinson až jedenáctý.


Foto: Mitsubishi

RZ13 RIKUBETSU 3 – 2,73 km
Od třetího průjezdu touto kratičkou erzetou se neočekávaly velké rozestupy, což se také splnilo (jedenáctý Schwarz "jen" +5,2 s). První sobotní vítězství si připsal Petter Solberg následovaný výborně jedoucím Gronholmem.
Roman Kresta si sedmým místem připsal dílčí nejlepší výsledek dne, ale znovu prohrál s Gardemeisterem, byť jen o tři desetiny vteřiny. Galli znovu uzmul třetí místo a v celkovém pořadí se pomalu, ale jistě blíží Atkinsonovi.

Celkové výsledky po RZ13
1. Solberg Subaru 1:48:08,3
2. Gronholm Peugeot+25,5
3. LoebCitroen +29,1
4. Rovanpera Mitsubishi+1:54,5
5. Atkinson Subaru +1:59,2
6. GalliMitsubishi+2:17,9
7. Duval Citroen +2:21,3
8. GardemeisterFord +3:04,4
9. KrestaFord +3:11,6
10. Carlsson Peugeot+3:53,0
11. WarmboldFord+5:38,8
12. SchwarzŠkoda+6:57,9
13. PanizziMitsubishi+7:48,1
14. SolaFord+8:44,1

RZ14 MENAN 1 – 16,25 km
První delší erzeta druhé etapy přinesla konečně větší rozestupy. Marcus Gronholm výborným výkonem nejenom že odskočil Loebovi (až osmý, +20,9 s) v celkovém pořadí, ale porazil i Solberga o 5 vteřin, což značí, že celkově už na něj ztrácí jen 20 vteřin. Pokud takhle bude pokračovat i nadále, budeme tu mít brzy souboj o první pozici.
Gigi Galli dalším třetím místem (+11,2 s) znovu něco stáhl na Atkinsona, ale pozor si stále musí dávat i na Duvala, který se ho snaží držet jako klíště. Harri Rovanpera poté, co se ráno skvělými časy dostal před Atkinsona, zvolnil, protože najednou nemá koho stíhat. S přehledem si tak hlídá svou pozici, k čemuž mu dílčí páté místo (+17,6 s) bohatě stačí.
Roman Kresta znovu o pár vteřin prohrál s Tonim a zdá se, že si v dalších erzetách bude pouze hlídat své deváté místo celkově (osmé bodované v týmech). Carlsson za ním ztrácí přes minutu, s týmovým kolegou Gardemeisterem se určitě honit nebude, další před ním je pak Duval, na kterého ale ztrácí přes minutu. Posun vpřed by tak přišel pouze při odstoupení nebo problémech někoho z první osmičky.

Ohlasy po RZ14
Petter Solberg: "Na první průjezd jsme nevybrali ideálně pneumatiky, odpoledne to myslím bude lepší. Tratě budou čistější, což by pro nás mělo být lepší. Marcus jede dobře, bude to pěkný souboj."

Marcus Gronholm: "Je to dobré. Pneumatiky, které jsem mel ráno, jsou ty nejlepší, na kterých jsem kdy jel. Není to lehké, stále to klouže, ale právě v takových podmínkách mohu něco stahovat, takže doufám, že bude pršet i nadále. Odpoledne to bude těžší, tratě budou čistější, a právě díky tomu jsme včera ztráceli. Ale pokud bude pršet, pomůže nám to."

Sebastien Loeb: "Vyzkoušeli jsme nové pneumatiky. Opravdu už se soustředíme jen na to, abychom skončili tam, kde teď jsme. Z mezičasů jsem ihned poznal, že Marcus je rychlejší. Není, jak se tomu bránit. Hodně to klouže, takže neriskujeme."

Harri Rovanpera: "Ráno to bylo všechno perfektní, naše prořezané pneumatiky se v dešti velmi osvědčily. Na jedné erzetě jsme měli problémy s interkomem. Hodně to klouže, neustále se jede bokem, takže jsme nakonec trochu zvolnili, pro jistotu."

Gigi Galli: "Dnešní tratě už nejsou tak rychlé jako ty včerejší. Možná jsme měli moc tvrdé pneumatiky, ale pomalu jsme začali především proto, že nechci riskovat víc než je zdrávo. Nemohu myslet na to, že předjedu Chrise. Chci si jet svůj vlastní závod a pokud to půjde dobře, přijde to samo."

Giles Panizzi: "Dnes už mám z jízdy lepší pocit, ale potřebuji nastavit auto ještě víc mému stylu. Doufám, že s mechaniky na tom zapracujeme. Atmosféra na přejezdech je dnes neuvěřitelná. Na každých semaforech jsem rozdal nějakých 10-15 autogramů."


Foto: Peugeot

RZ15 SINOTCAKI 2 – 6,28 km
Marcus Gronholm sice včera tvrdil, že se na útok necítí, ale dneska se na to asi vyspal. Třetím vítězství v erzetě zase něco stáhnul na Pettera Solberga, i když to byla jen půlvteřina. Třetí byl tentokrát Duval (+2,0 s), který stále ještě myslí na šesté místo Galliho, mnohem zajímavější ale je, že se oba znovu o kus přiblížili Atkinsonovi.
Roman Kresta dojel osmý (+4,3 s) a znovu malinko ztratil na Gardemeistera. Loeb si jede úplnou pohodu, dojel až desátý (+7,0 s) a stále si hlídá potřebnou třetí pozici. Zrychlovat nemusí, protože Rovanpera na něj ztrácí více než minutu a nic nenasvědčuje tomu, že by s ním chtěl bojovat.
Menší zajímavostí je, že Schwarz opět pojel tři WRCy, znovu to jsou Carlsson, Panizzi a Sola.

Celkové výsledky po RZ15
1. Solberg Subaru 2:02:37,8
2. Gronholm Peugeot+20,0
3. LoebCitroen +51,5
4. Rovanpera Mitsubishi+2:09,1
5. Atkinson Subaru +2:18,2
6. GalliMitsubishi+2:27,3
7. Duval Citroen +2:30,2
8. GardemeisterFord +3:21,3
9. KrestaFord +3:33,9
10. Carlsson Peugeot+4:41,1
11. WarmboldFord+5:59,4
12. SchwarzŠkoda+7:32,3
13. PanizziMitsubishi+8:30,8
14. SolaFord+9:41,8

RZ16 EMINA 2 – 8,18 km
Petter Solberg na druhé kolo zvolil jiné pneumatiky, což mu přineslo vítězství hned na další rychlostní zkoušce a na druhého Marcuse Gronholma hned něco najel (+1,9 s). Za ním dojeli Loeb a Rovanpera, což znamená, že jde o stejnou čtyřku jako v celkovém pořadí.
Dvojice Galli a Duval opět stáhla pět vteřin na Atkinsona, na kterého už tak ztrácí jen čtyři, respektive osm vteřin. Pokud to takhle půjde dál, po nějakých dvou zkouškách půjdou oba přes něj.
Roman Kresta nijak neriskuje, dojel znovu desátý (+11,3 s) a opět na Gardemeistera něco ztratil.

RZ17 PAWSE KAMUY 4 – 9,05 km
Sedmnáctá rychlostní zkouška se znovu nesla ve znamení náporu trojice Gronholm, Galli, Duval, která v tomto pořadí obsadila příčky nejvyšší. Petter Solberg dojel až pátý (+2,1 s), čímž se zase smazal náskok, který si vybojoval v předchozí erzetě.
Atkinson už náporu Galliho neodolal, v následující erzetě ještě možná odrazí útok Duvala, ale další už asi pro něj bude znamenat propad o další místo. Uvidíme.
Roman Kresta pokračuje stále stejně, dojel opět desátý. Giles Panizzi ztratil téměř minutu, údajně má něco prasklého na přední nápravě.
Vypadá to, že pneumatiky Pirelli jsou v dešti skutečně lepší, než Micheliny.

Celkové výsledky po RZ17
1. Solberg Subaru 2:13:04,9
2. Gronholm Peugeot+19,8
3. LoebCitroen +56,9
4. Rovanpera Mitsubishi+2:11,5
5. GalliMitsubishi+2:29,6
6. Atkinson Subaru +2:30,1
7. Duval Citroen +2:33,8
8. GardemeisterFord +3:29,7
9. KrestaFord +3:48,2
10. Carlsson Peugeot+4:56,2
11. WarmboldFord+6:14,9
12. SchwarzŠkoda+8:02,6
13. PanizziMitsubishi+9:55,7
14. SolaFord+10:16,3

RZ18 NUPRI PAKE – 13,89 km
Francois Duval znovu potvrdil, že když má někoho těsně před sebou, vidí rudě. Na RZ18, která se jela poprvé, obsadil druhé místo a nejenže se dostal před Atkinsona (sedmý, +7,9 s), ale dotáhl i Galliho (čtvrtý +6,6 s) na 0,2 vteřiny! Ve zbytku dne se tak můžeme kochat nádherným soubojem o páté místo, o které se perou dva střelci. Můžete si sami tipnout, zda to oba ustojí.
Vítězem se stal Petter Solberg, který podal vynikající výkon a nadělil Gronholmovi přes tři vteřiny. Tovární Fordy obsadily osmou a devátou příčku, lepší byl o fous znovu Gardemeister. Jsem zvědav, zda ho dnes Roman alespoň jednou porazí.
Hodně ztratil Schwarz (+36,7 s) a hlavně Panizzi, který má technické problémy a asi bude rád, pokud se dostane do servisu. V celkovém pořadí ho předskočil Sola, který včera etapu nedokončil.
Podle neoficiálních informací se podivné zvuky ozývají i z vozu Marcuse Gronholma, takže uvidíme, jak to s ním bude dál.

RZ19 RIKUBETSU 4 – 2,73 km
Další průjezd této kratičké erzety nic moc zajímavého nepřinesl. Další dílčí vítězství si připsal Solberg, překvapením je spíše až sedmé místo Gronholma (+2,5 s), který tak ztratil dalších pár vteřin na první pozici.
Alespoň trochu na sebe upozornil Daniel Carlsson pátým místem, kterému to dnes s Peugeotem příliš nejde. Roman Kresta obsadil osmou pozici (+2,7 s), zajímavější ale je, že dnes poprvé dokázal porazit kolegu Gardemeistera. V celkovém pořadí se nic podstatného neměnilo, protože odstupy byly opět velmi malé.

Celkové výsledky po RZ19
1. Solberg Subaru 2:22:13,9
2. Gronholm Peugeot+25,5
3. LoebCitroen +1:05,9
4. Rovanpera Mitsubishi+2:20,5
5. GalliMitsubishi+2:37,4
6. DuvalCitroen +2:38,8
7. Atkinson Subaru+2:40,8
8. GardemeisterFord +3:43,4
9. KrestaFord +4:02,7
10. Carlsson Peugeot+5:12,5
11. WarmboldFord+6:38,9
12. SchwarzŠkoda+8:44,3
13. SolaFord+10:54,5
14. PanizziMitsubishi+11:17,6

RZ20 MENAN 2 – 16,25 km
Nejdelší rychlostní zkouška druhé etapy opět přinesla zajímavé věci. Petter Solberg dal znovu nejrychlejším časem najevo, že nehodlá připustit souboj o první místo. Druhý dojel Loeb (+4,8 s), který jak vidět neumí jet pomalu, i když by nemusel, třetí dojel opět Gigi Galli (+5,1 s).
Velmi špatně tentokrát zajel Rovanpera, který ve druhých průjezdech zvolnil až moc, ztratil na vítěze 23,5 sekundy a nečekaně se propadl až na páté místo celkově. Na čtvrtém místě ho vystřídal jeho kolega Galli.
Pěkně zabojoval pátý Atkinson, šestému Duvalovi nadělil 6 vteřin a rázem je znova před ním. Ostatně mezi čtvrtým Gallim a sedmým Duvalem je rozdíl necelých 13 vteřin! Zítra se máme tedy na co těšit.
Velmi dobře zajel Roman Kresta (sedmý, +17,1), podruhé za sebou porazil kolegu Gardemeistera, celkově na něj ztrácí zhruba 15 vteřin. Armin Schwarz dokázal porazit jen s problémy se potýkajícího Panizziho, který už by se nejraději viděl v servisu.

INFO: Dani Sola poslal svého Focuse přes střechu a soutěž pro něj skončila.

UPDATE: Harri Rovanpera měl na erzetě problémy se světly, proto ta ztráta.


Foto: Škoda

RZ21 SATSUNAI 2 – 2,10 km
Závěrečnou diváckou speciálku vyhrál stejně jako včera Harri Rovanpera a alespoň trochu si tak zlepšil náladu po pádu na páté místo. S minimálními odstupy za ním skončili Solberg, Galli, Loeb, Duval a Gronholm. Roman Kresta dojel desátý, pozici specialisty tentokrát nepotvrdil Schwarz a dojel až dvanáctý.
V celkovém pořadí se nic nezměnilo.

Celkové výsledky po druhé etapě
1. Solberg Subaru 2:34:23,6
2. Gronholm Peugeot+32,3
3. LoebCitroen +1:11,1
4. GalliMitsubishi+2:42,7
5. Rovanpera Mitsubishi+2:43,8
6. Atkinson Subaru+2:53,7
7. DuvalCitroen +2:55,6
8. GardemeisterFord +4:05,2
9. KrestaFord +4:21,9
10. Carlsson Peugeot+5:36,2
11. WarmboldFord+7:02,2
12. SchwarzŠkoda+9:22,8
13. PanizziMitsubishi+12:28,3

Ohlasy po druhé etapě
Mikko Hirvonen: "Je mi hrozně líto toho, co se včera stalo. Kdybych si vybral tvrdé pneumatiky, jaké mi doporučoval Michelin, mohl jsem být stále ještě na trati v boji o body do obou šampionátů. Ke svému výkonu jsem vždy velmi sebekritický a tak doufám, že bych mohl dostat s Fabií WRC 05 ještě další šanci, abych si napravil reputaci. Velmi záhy se ukázalo, čeho je schopná, a jsem si jistý, že k dobrým výsledkům nemá daleko."

Armin Schwarz: "Na dnešek jsem měl už lepší rozpisy a ani s autem nebyly žádné problémy. Tratě ale byly hodně rozbité, zejména ty, po kterých se jelo již počtvrté. To pak nezbývá nic jiného, než se držet vyjetých kolejí."

Marcus Gronholm: "Na posledních třech erzetách jsem měl problémy se středním diferenciálem, což mi způsobovalo obrovské problémy při řízení. Při výběru pneumatik jsem byl příliš opatrný, zvolil jsem tvrdé, zatímco Petter měkkčí, což byla asi lepší volba. Po problémech s diferenciálem se začaly z převodovky ozývat podivné zvuky, ze kterých jsem měl strach. Naštěstí jsme to nakonec dotáhli až do cíle. Za normálních okolností nemůžeme zítra Pettera předstihnout, ale stát se může všechno a my budeme připraveni využít každé nabídnuté příležitosti."

Petter Solberg: "Dnes ráno to bylo velmi obtížné. Měl jsem několik krizovek, ale ze všech jsem se naštěstí dostali. Z pneumatik jsem neměl dobrý pocit, a tak jsme pro odpoledne zvolili měkčí směs, díky níž jsem pak získal sebevědomí."

Sebastien Loeb: "Hned ráno jsem vzdal pokusy udržet se na druhém místě, protože by byla hloupost riskovat odstoupení, když i třetí místo nám zaručuje titul mistra světa. Petter i Marcus byli velmi rychlí, ale my jsme je nechali jet. Je to pro mě těžké, protože jedu opatrněji a v pomalejším rytmu než normálně, ale zároveň nesmím jet příliš pomalu, protože v takových případech se dělají chyby."

Harri Rovanpera: "Dnes to byl dobrý den, ale jet bez světel je frustrující. V otevřených prostorech to ještě bylo dobré, ale v okamžiku, kdy vjedete mezi stromy, je to velmi těžké. Ale celkově jsem s výkonem spokojen."

Gigi Galli: "Byl to zase dlouhý den. Upřímně řečeno, nikdy v životě jsem neviděl tak obtížné zkoušky. Měli jsme podobný problém jako Harri, ale alespoň dvě světla nám svítila, takže to pro nás bylo o něco snadnější. Ráno jsem nechtěl riskovat víc, než bylo potřeba, protože soutěž je těžká sama o sobě. Zítra budeme pokračovat v útoku, ale pouze v tempu, které budu považovat za bezpečné."

Toni Gardemeister: "Udělal jsem na blátě mnoho smyků, ale všechno je lepší než včera. Získal jsem sebevědomí, zlepšil jsem se, ale stejně je to doposud nejtěžší rally, kterou jsem letos jel. Při ranním průjezdu zkoušky Menan jsem měl štěstí, když jsem vyvázl z krizovky ve druhé zatáčce (ve stejném místě při druhém průjezdu skončil Sola – pozn. eWRC.CZ). Na stejné zkoušce odpoledne jsem minul odbočku, zhasnul mi motor a já tím ztratil několik vteřin. Pokud zítra nebude mít někdo problémy, nemám šanci se posunout výš. Zapracujeme na nastavení a zítra se pokusíme získat nějaké pěkné dílčí umístění."


Foto: Subaru

Zítřejší program
Zítra čeká soutěžící posledních 5 rychlostních zkoušek, přičemž jednou je to znovu speciálka. Dvě rychlostní zkoušky o délkách 17,04 a 27,88 km se pojedou dvakrát a stát se na nich může cokoliv.
O stupních vítězů zdá se býti rozhodnuto, a tak se čeká boj především mezi čtvrtým a sedmým místem, kde jsou Galli, Rovanpera, Atkinson a Duval srovnáni ve 13 vteřinách. Nikdo z nich asi nedá kůži lacino, a tak můžeme čekat boj na ostří nože.
Nikdo asi nepochybuje, že Loeb si pohlídá třetí místo a bude se tak pyšnit druhým titulem mistra světa, nutno říci, že naprosto zaslouženým.
Poslední etapa začíná zítra padesát minut po půlnoci, někdy kolem půl sedmé ráno budeme znát vítěze.

Komentářů celkem: 27
1. 10. 2005 11:54
0 0
Taky já děkuji Shackimu, vydržel jsem "jenom" do 13tky a tak je fajn po probuzení si přečíst, co se mezitím stalo. Ještě jednou díky
1. 10. 2005 14:19
0 0
Díky za pochvaly, hned si mi to dělá lépe. Po dvou dnech toho mám plné zuby, zítra by to měl pokrýt Ppa, tak ho také koukejte podpořitsmajlík
1. 10. 2005 20:21
0 0
Ted trosku mimo tema: nevite nekdo kde bych sehnal nejakou specifikaci(co a jak je delany na motoru)na felicii pro tridu N1?
Anonym IP:212.90.239.157
1. 10. 2005 21:06
0 0
Motor na N1 se moc ladit nedá vše je v homologaci. Dá se tak akorát vyleštit hlava a potrubí a trochu ojnice.
1. 10. 2005 22:49
0 0
aha takze to znamena ze oproti serii jsou tam upravy minimalni?
Anonym IP:217.112.168.94
1. 10. 2005 23:22
0 0
To znamena ,že úpravý tam jsou dovolené ale aby to jelo aspon trochu líp tak to už je zapotřebí do toho "nacpat ranec" a stejně uz podle mne nemužeš jet s pocitem ,že maš "čisté auto" protože felicie 1.3 seriová neoplývá zrovna výkonem v porovnáni se seriovou verzí jiných vozu třídy N1 (GTI,16v...) Tím samozřejmně nechci nikterak odrazovat od záměru!! Myslím že je jen dobře pokud se třída N1 rozšíří o další vůz .
Nemohl bý mi někdo poradit prosím jak by se dalo dopátrat fotografa , krerý stál a fotil detaily ve stopce 1rz na letošní Barum Rally. ? Děkuji
2. 10. 2005 07:32
0 0
to Anonym IP:217.112.168.94: ok diky za vysvetleni.Zatim je to ale tak jako tak jen myslenka,kdovi kdy a jestli se to podari zrealizovat.Co si budem povidat-rally sport neni ani v tyhle kategorii levna zalezitost.I kdyz pocitam ze kuprikladu na palivo ale i na servis ta N1 nebude tak narocna...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!