7. 3. 2012 09:26 − 2586× − 21

Výkonný výbor AJR se sešel o víkendu v Radotíně

Asociace Jezdců Rally besedovala se závodníky o víkendu v Radotíně za přítomnosti prezidenta Autoklubu ČR a generálního sekretáře FAS.

Asociace Jezdců Rally (AJR) pozvala své členy na vlanou hromadu, která proběhla v neděli 4.3.2012 v prostorách radotínského Kart Centra. Stala se událostí, která předcházela následnému vytrvalostnímu závodu motokár III. eWRC MOGUL Kart Centrum Rally, které obsadily týmy soutěžních jezdců rally.

Atmosféra valné hromady AJR byla poznamenána hodně vášnivou diskusí, která se rozběhla po uveřejnění článku na stránkách sport.cz, kde bylo uvedeno, že část automobilových závodníků rally uvažuje o vystoupení z Autoklubu ČR po vzoru motocyklového sportu, který se o něco podobného pokouší. Na zasedání valné hromady AJR dorazilo zhruba 140 závodníků z celé České republiky a v sále jsme mohli vidět závodníky jako například Romana Krestu, Petra Grosse, Jiřího Navrátila, Jaromíra Tomaštíka, Václava Arazima, Jana Sýkoru, Vojtěcha Štajfa, Milana Blahouta, Jiřího Vlčka, Václava Kopáčka, Tomáše Singera, Tomáše Drástu, Jaromíra Tarabuse, Martina Semeráda a další…

Na zasedání valné hromady AJR dorazili představitelé Autoklubu ČR a Federace Automobilového Sportu FAS v čele s prezidentem Autoklubu ČR panem Dr. Romanem Ječmínkem a generálním sekretářem ing. Radovanem Novákem, kteří z části reagovali na otázky přítomných. Na představitele Autoklubu ČR směřovaly otázky z pléna automobilových závodníků rally, ale i z výkonného výboru AJR. Po odchodu představitelů Autoklubu ČR diskuse dále pokračovala a bylo ujednáno a odhlasováno následující:

Novým členem VV AJR se po odchodu Pavla Dreslera z VV AJR stal Jan Pilař, soutěžní jezdec poháru ČR.

Přítomní soutěžní jezdci hlasovali ve většině (tři byli proti), aby Jänner Rally nebyla pro svoji velkou finanční náročnost dále zařazena do MMČR v rally,ale mohli na ní startovat jen ti závodníci, kteří chtějí. AJR by měla dále prosazovat tento postoj. Přítomní soutěžní jezdci jednohlasně odsouhlasili mandát VV AJR k tomu, aby se zabýval řešením extrémní finanční náročnosti Barum Czech Rally a zahájil prostřednictvím Svazu Rally jednání vedoucí k tomu, aby byla jinak oceněna náročnost účasti na Barum Rally, kterou jezdci chtějí v kalendáři MMČR zachovat, ale například s jiným způsobem přidělování bodů.

AJR dále představila svůj program na rok 2012, který bude podrobně představen na stránkách www.ewrc.cz, a bylo ujednáno, že AJR bude pravidelně informovat o probíhajících kolaudacích tratí za účelem lepšího informování soutěžních jezdců.

Jezdci rally se shodli na tom, že chtějí, aby AJR prosazovala snížení počtu soutěží MMČR se zápočtem do EP, s čímž souvisí nejen vyšší startovné, ale také povinnost dodržování předpisů, jako jsou např. pouze dva průjezdy rychlostní zkouškou. Přitom posádky o bodování do EP nemají zájem a zahraniční jezdci na tyto soutěže nejezdí.

Po diskuzi se jezdci shodli na tom, že otázka povolení paliva bioetanol může být zajímavou alternativou pro určitou část startovního pole, především pro jezdce s vozy s přeplňovanými motory. Asociace Jezdců Rally poté, co se možným použitím tohoto paliva pro podniky národního šampionátu začala zabývat technická komise, bude vývoj nadále sledovat a zjišťovat vlastními cestami zkušenosti s tímto alternativním palivem ze států, kde je při automobilových rally využíváno. Záměrem AJR je zejména prosazení takových změn, které umožní zlevnit závodníkům náklady, a použití bioetanolu může být právě jedním ze způsobů. Otázka prosazování paliva bioetanol E85 bude dále diskutována se soutěžními jezdci a bude hledána shoda.

Valná hromada AJR vzala na vědomí stížnosti jezdců na osobu technického komisaře Ivana Matouška st., když byla jeho funkce technika označena za střet zájmů za situace, kdy je sám úpravcem závodních vozů.

Jezdci rally také poukázali na problém při registraci závodních vozů, které jsou přivezeny do ČR ze zahraničí jako sportovní vozy, kdy podle dosud platné legislativy není takové automobily možné přihlásit jinak, než formou "žádosti o jednotlivou stavbu vozidla". V takovém případě je nucen majitel takového vozidla fakticky podvádět a zároveň kvůli úřednímu přidělení nového VIN kódu může vůz nejen ztratit svou hodnotu (například díky historii v továrním týmu apod.), ale může způsobit majiteli problémy při technických přejímkách, neboť původní VIN mnohdy dokládá variantu modelu, uvedenou v homologaci FIA.

VV AJR přislíbil, že uvedené problémy nadnese na jedné z nadcházejících porad Svazu Rally a bude prosazovat řešení těchto bodů. Sport Motor News TV připravila ze zasedání VV AJR záznam, který je možné shlédnout ZDE:

Diskuse byla zablokována

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!