Po pátku v čele výsledkové listiny Citroeny
Kvůli technickým závadám na vozech Ford ztrácí jejich piloti Latvala i Petter Solberg na své hlavní konkurenty více než minutu, což na šotolinové soutěži, kde hrozí mnoho defektů a do cíle zbývá mnoho desítek kilometrů, nic neznamená. Továrním Citroenům se technické problémy vyhýbaly a vypracovaly si minutový náskok na nejbližší konkurenci.
Pettera Solberga potkal již na první dnešní rychlostní zkoušce defekt kvůli kameni na trati, Petter se rozhodl neměnit kolo a pokračovat a ztratil v RZ2 necelou minutu. Po RZ 10 se Petter Solberg posunul před Otta Tanaka na pátou příčku, protože Tanak obdržel penalizaci deset vteřin za pozdní příjezd do ČK 10.
Smolařem číslo dvě u Fordu byl Jari-Matti Latvala, který zničil přední zavěšení na své Fiestě WRC na rychlostní zkoušce Ortega, kde lidé (nemožno je pojmenovati diváky či fanoušky rally) naházeli na trať kamení. Druhý průjezd touto rychlostní zkouškou byl následně kvůli bezpečnosti zrušen.
Foto: Marcos Rodriguez
Na první odpolední rychlostní zkoušce El Cubilete 2 vylomil kolo na svém Citroenu DS3 WRC Thierry Neuville. Snažil se dát auto dohromady přímo u tratě rychlostní zkoušky, ale nepovedlo se mu to a nemohl pokračovat v dnešní etapě. Nastoupit by měl zítra v rámci Rally 2 (dříve superally). Dalším z odpadlíků je Kevin Abbring, který rozbil palivové čerpadlo.V rámci PWRC šampionátu je pořadí po páteční etapě 1. Guerra, 2. Kosciuszko, 3. Fuchs.
Tratě mexické soutěže jsou velice rozbité, je to hodně náročná soutěž na výdrž vozidel, posádky s sebou často vezou více náhradních kol, aby mohli řešit na přejezdech případné defekty. Před soutěžícími je ještě více než dvěstě měřených kilometrů rychlostních zkoušek, takže se může leccos změnit.
Kompletní výsledky si můžete prohlédnout a online přenos s námi sledovat na stránkách ewrc-results.com
Chtěl bych vysvětlení od redakce.Děkuji.