11. 3. 2012 21:58 − 2623× − 1

Pfalz-Westrich-Rallye – komentář

Po loňském krizovém roce německého mistrovství se DRM vrací do hry v plné síle.

Po loňském krizovém roce německého mistrovství se DRM vrací do hry v plné síle. Do kalendáře bylo pro letošek zařazeno celkem sedm podniků, mezi nimiž nechybí ani světová ADAC Deutschland Rallye. Úvodní soutěž se o předešlém víkendu zčásti odehrála i na tratích právě tohoto dnes již tradičního dílu MS. Největší atrakce šampionátu, kterou se má stát Nor Mads Ostberg pilotující Ford Fiesta RRC, na start kvůli časovému zaneprázdnění nedorazila. Stejně tak se neuskutečnil ani start někdejšího německého zástupce ve světovém šampionátu Anthonyho Warmbolda, který si pohrával s myšlenkou usednutí do Mini.


Foto: www.rallye-magazin.de

Startovní rampa zůstala prosta rovněž červeného Porsche Olafa Dobberkaua, na vině bylo onemocnění poloviny mechaniků a nestihnutí připravení speciálu. Další Porsche s Rubenem Zeltnerem za volantem mohli diváci spatřit pouze na úvodní zkoušce, pak se zastavilo s poruchou převodovky. Timo Bernhard pilotující třetí speciál slavné značky Porsche začal výborně druhou etapu, když si na sedmé zkoušce připsal nejrychlejší čas a pak vystoupal do elitní šestice. Když na RZ 10 ale zachyboval, narazil do kamene a opustil trať, musel i on na zdárné dokončení rally zapomenout.


Foto: www.rallye-magazin.de

Za společnou stáj letos budou bojovat bratři Wallenweinové, mladší Mark bude i po odchodu ze Škody Deutschland pokračovat se známou technikou Škoda Fabia Super 2000 a starší Sandro setrval u osvědčeného Subaru Impreza Sti N16. A právě pilotovi Imprezy patřila úvodní etapa, ve které vyhrál kromě jediné všechny zkoušky. Jeho bratr se potýkal se špatně fungujícím interkomem a na konci prvního dne už zaostával o více než minutu. Druhá příčka připadla Hermannu Gassnerovi sen. pilotujícímu tradiční Mitsubishi Lancer EVO X. Večer se však zkušený borec zpozdil na příjezdu do parc fermé a penalizace jej z pódia srazila.


Foto: www.rallye-magazin.de

Druhá etapa se poměrně překvapivě změnila v dramatický duel bratrů Wallenweinů. Vedoucí Sandro na trati sedmého testu nechal více než minutu a rázem se jeho náskok smrsknul na 8,5 vteřiny. Po osmičce jej Mark dokonce vystřídal ve vedení, ale vydržel tam jen do následujícího testu. Následně si pilot Subaru vyjel deset sekund, se kterými úspěšně hospodařil až do závěru soutěže. Před posledním testem jeho bratr se Škodou zaostával o 5 sekund a o vítězi bratrovražedného souboje tak měl rozhodnout úsek Grügelborn. Sandro tam sice zajel pomaleji, ale vítězný vstup do sezóny si ani tak vzít nenechal. Bratrskou dvojici na pódiu doplnil Gassner, kterému jistě prospělo i ranní odstoupení Petera Corazzy pro poruchu převodovky jeho Lanceru. Těsně pod pódiem zůstal nejrychlejší pilot vozu s jednou poháněnou nápravou Christian Riedemann jedoucí s vozem Citroën DS3 R3T. Jeho hlavní rival za volantem identické techniky Felix Herbold doplatil na výlet z trati RZ 2 a skončil šestý.


Foto: www.rallye-magazin.de

Pořadí v cíli
1. Sandro Wallenwein/Marcus Poschner (D) Subaru Impreza WRX STI N16 1:36.34,5
2. Mark Wallenwein/Stefan Kopczyk (D) Škoda Fabia S2000 +3,1
3. Hermann Gassner/Karin Thannhäuser (D) Mitsubishi Lancer Evo X +2.28,2
4. Christian Riedemann/Lara Vanneste (D/B) Citroen DS3 R3T +3.37,6
5. Urs Hunziker/Melanie Wahl (D) Subaru Impreza WRX STI N16 +5.07,0
6. Felix Herbold/Jennifer Thielen (D) Citroen DS3 R3T +5.12,5
7. Patrick Gengler/Katia Gengler (L) Subaru Impreza WRX STI N14 R4 +5.43,4
8. Carsten Mohe/Katrin Becker (D) Renault Megane RS +6.03,8
9. Daniel Rexhausen/Stefan Clemens (D) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.17,8
10. Claude Streicher/Christine Bellantuono (D) Mitsubishi Lancer Evo IX +6.53,3

Stav šampionátu: 1. S. Wallenwein 40, 2. M. Wallenwein 33, 3. Gassner a Riedemann 27, 5. Herbold 20, 6. Broschart, Dinkel a Griebel 15

Konečné výsledky tohoto podniku naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 1
12. 3. 2012 09:291 Upraveno 09:31
0 0
Ten design mladýho Wallenweina je opravdu jeden z nejlepších, co jsem na fábii kdy vůbec viděl. Z tohoto obrázku to možná není až tak zřejmé, ale dá se to vygooglit i z jiných pohledů a tam je to dechberoucí. Proč se jen nemohla ŠM inspirovat tady? smajlík P.S. Nemá někdo tušení, co je ten vůz vlastně zač? Protože myslím, že tenhle není z Juky. Možná Gardeho nebo Odložilíkův loňský? Oba byly přes zimu na prodej a oba už v nabídce nejsou.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!