Rally Calder – komentář

Podobně jako třeba Argentinci se vydávají cestou svých vlastních technických regulí i Australané.

1. podnik australského mistrovství (ARC), 2. – 4. března, šotolina a asfalt, Melbourne


Podobně jako třeba Argentinci se vydávají cestou svých vlastních technických regulí i Australané. Poslední novinkou jejich mistrovství, která spatřila světlo světa na úvodním podniku této sezóny, se stala kategorie specifických „dvoukolek“. Zatím vůz kategorie G2 představila pouze Honda, jejíž Jazz vyvíjel italský JAS Motorsport a testoval Guy Wilks. Eli Evans s tímto vozem vyhrál všechny tři velmi kraťoučké etapy. Mark Pedder pilotující druhý exemplář zaujal stříbrný post v prvním a třetím dnu, ten druhý nedokončil kvůli poruše převodového ústrojí.


Foto: www.rally.com.au

S „předokolkou“ se hodlá v této sezóně prezentovat i Simon Evans, ovšem plánovaná Mazda 2 nebyla před úvodní Rally Calder ještě k dispozici. Na startu nového podniku v kalendáři s hodně atypickou a nezvykle krátkou porcí ostrých kilometrů nechyběli ani jezdci čtyřkolek. Steven Shepheard s Mitsubishi Lancer EVO X vyhrál úvodní slunečnou etapu. Ta druhá se odehrála za daleko horších podmínek, ale po změně setupu v závěru dne se znovu radoval Shepheard.


Foto: www.rally.com.au

V neděli pilot Mitsubishi znovu bojoval o vítězství, ovšem v závěrečném testu urval poloosu a to jej stálo 50 sekund drahocenného času. Ze závěrečného etapového triumfu se tím pádem mohl radovat Michael Boaden s Mitsubishi Lancer EVO IX. O pouhých osm desetin mu podlehnul Tom Wilde s EVO X. V součtu časů to byl ale právě tento čtyřiadvacetiletý pilot, kdo se radoval z celkového triumfu. Soutěž poznamenala velká havárie Tasmánce Ivana Thompsona, jenž svůj několikamiliónový Aston MartinV8 Vantage poslal v rychlosti 160 km/h do betonové bariéry. Jezdci se naštěstí nic nestalo, zato spolujezdec musel být převezen do nemocnice.


Foto: www.rally.com.au

Výsledky soutěže můžete nalézt na oficiálních stránkách šampionátu.

Komentářů celkem: 1
13. 3. 2012 14:331
0 0
Ta kategorie G2 má atmosféru 2 litry. Jazz má 250 koní a jednu klapku, takže předpokládám motory specifikace jako R3. Sekvenční 6i kvalt.....O té Mazdě jsem nenašel nic a to mě štve smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!