Redakce - eWRC.cz
15. 3. 2012 13:24 − 4687× − 53

Martin Semerád továrním pilotem Lotusu!

„Dostali jsme nabídku, která se opravdu neodmítá,“ říká český rallye pilot Martin Semerád.

Článek převzat ze serveru isport.cz.


„Dostali jsme nabídku, která se opravdu neodmítá,“ říká český rallye pilot, který se v loňské sezoně umístil na celkové čtvrté příčce Mistrovství Světa v kategorii PWRC .

Podle zákulisních informací bude český pilot vyvíjet nový speciál určený pro rallye. Tým Charouz racing system tak bude ve spolupráci s anglickou továrnou pracovat na novém speciálu Lotus Exige R-GT, se kterým se letos zúčastní i domácího šampionátu ve sprintrallye. A v budoucnu se s ním možná objeví i v nejelitnější kategorii WRC.

Jak jste se vůbec dostal k takové možnosti?

„Prvotní impuls přišel od pana Antonína Charouze, který nás oslovil s nabídkou. Poté jsme odcestovali do Anglie, kde jsme si v sídle Lotusu prohlédli továrnu a mluvili se šéfem oddělní pro motorsport, který nám nastínil celý projekt.“

O co přesně jde?

„V rámci příchodu značky Lotus na český trh, přesněji vzniku dealerství, nám z továrny poskytnou dva vozy Lotus Exige R-GT. Lotus si přeje navázat na tradici v rallye, která sice není moc známá, ale tato značka dokázala vyhrát mistrovství světa automobilových soutěží. Byli bychom takovým satelitním továrním týmem v Česku.“

To budete jediným továrním týmem Lotusu pro rallye?

„Jeden vůz by měl být v rámci evropského šampionátu provozován italském týmu. Jinak nevím. Celkově se má vyrobit pouze deset speciálů, nejedná se tedy o žádnou masovou výrobu. Pro nás se jedná o opravdu exkluzivní záležitost. Doufáme, že spolupráce s továrnou Lotus v Anglii bude vážně úzká.“

Jaké má Lotus ambice v rallye? Zaslechl jsem, že uvažují o postavení speciálu WRC…

„To je otázka na vedení továrny. My se soustředíme na projekt vozu GT a jeho vývoje. Logickým krokem by pak byl vstup do mistrovství světa. V tuhle chvíli to však není jednoduché, zatím tento vůz není vhodný pro přestavbu na WRC. Pokud se vše ale Lotusu bude líbit, věřím, že by mohl přijít zájem dostat se do mistrovství světa. Tam se chci opravdu vrátit. Ale zdali to bude s Lotusem, to těžko předpovídat.“

Co všechno s novým vozem lotus plánujete v letošním roce odjet?

„Máme celkem volnou ruku ohledně plánování kalendáře. Chceme se ale od léta zúčastnit českého šampionátu ve sprintrallye a zároveň budeme připravovat auto pro Igora Drotára a Slovenské mistrovství. Do té doby bych měl absolvovat většinu tuzemských závodů s osvědčeným mitshubishi.“

Co víte o novém Lotusu Exige R-GT?

„Auto by se mělo výsledkově pohybovat mezi produkčním vozem a autem specifikace S2000. Lotus má zadní náhon, což je rarita a značná nevýhoda na kluzkém povrchu a za jiných než suchých podmínek. Měla by tam být sekvenční převodovka s řazením pod volantem a objem motoru je 3,5 litru. Moc se na to těším. Bude to exotické auto.“

Jak bude spolupráce s Lotusem probíhat?

„Auta budeme mít se vším všude někdy v červnu, čeká se na homologaci. Na konci března bych do něj měl poprvé vlézt v rámci testu v Itálii. Jsem plný očekávání a nadšení.“

Značka Lotus existuje také ve formuli 1. Bude mít nějaké propojení i s vámi?

„Rozhodně. Celá divize motorsportu je stejná. Jsme podřízení stejnému šéfovi, který se stará také o tým z formule 1. Jedná se o spolupráci na nejvyšší úrovni. F1 je jedna věc, nyní ale Lotus zkouší štěstí i v rallye, kde se jim budeme snažit pomoct.“

Komentářů celkem: 53
19. 3. 2012 22:32
0 0
Koník: Teď se přiznám, že nevím, o jakém voze mluvíte. Jen pro upřesnění. Lambo dělá/dělalo Murcielago a Gallardo, v sérii oba modely s pohonem čtyř kol. Pro okruhové závody společnost Reiter Engineering připravila Murcielago GT1 a několik verzí Gallarda GT3, vše s náhonem na zadek. Stejně jako experimentálně nasazené Gallardo v GT2. Nissan GTR je v sérii taktéž čtyřkolka. V závodní okruhové verzi jezdil jako GT1 s atmosferickým V8 kolem pěti šesti litrů, loňští mistři světa GT1! Náhon na zadek... Loni homologovali GTR v kategorii GT3. Tady jede jako biturbo, tedy stejný motor jako v sérii a opět, JEN zadní náhon. Na okruzích je klasický náhon na všechna čtyři kola spíš nevýhoda díky velké váze (přední diferák, střední diferák, kardany) a nijak velké plus to není ani v dešti... Jinak by s tím asi někdo jezdil... Audi představilo někdy předminulý týden nový hybrid pro letošní Le Mans s označením Audi R18 TDI E-Tron Quattro. Mistrovský marketingový tah, návrat názvu Quattro! Ale je to opravdu hybrid! Předek pohání elektromotor na rekuperovanou energii. Něco jako KERS ve Formuli 1... A přední a zadní náprava nejsou nijak propojeny...
19. 3. 2012 22:36
0 0
jsem tady správně na serveru o rallye???
19. 3. 2012 23:08 Upraveno 23:08
0 0
Josef Vrátil: Mluvím o Nissanu GT-R, se kterým se pan Jírovec účastní soutěží Volného poháru. Reagoval jsem na Vaši poznámku o okruhové verzi tohoto auta se zadním náhonem. O tom, že takové auto existuje, jsem neměl tušení. Předpokládám ale, že jírovcovo GT-R nevychází z této okruhové verze a proto má pohon všech čtyř kol. Ani nevidím důvod proč na rally přestavět auto ze čtyřkolky na zadokolku. Úspora váhy, jak sám píšete, má význam na okruzích. Na rally je zase výhodou větší trakce, které pohon všech kol bez pochyby pomáhá.
19. 3. 2012 23:40
0 0
R.Kutej: Pokud se tady nesmí psát o ničem jiném, než o rallye, pak se omlouvám... Stejně pak se omlouvám, pokud někomu vadí jakákoliv zmínka o jiné motoristické disciplíně...
Koník: Pokud máte pocit, že Nissan GTR pana Jírovce se chová jako čtyřkolka, pak zřejmě jede s vozem, který vychází ze série.
20. 3. 2012 02:27
0 0
smajlíksmajlíksmajlík a jsem zase o kousek moudřejší, já snad do tej Plzně radši zavolám smajlík, ale jestli se dozvím, že je to okruhovej špeciál, sním Rosťovu kabelu na foťák smajlík
20. 3. 2012 08:37
0 0
Původně napsal Josef Vrátil


Koník: Pokud máte pocit, že Nissan GTR pana Jírovce se chová jako čtyřkolka, pak zř...

Přesně to jsem se snažil naznačit smajlík
20. 3. 2012 12:46
0 0
pane Vrátile mě to vůbec nevadí, ale měl sem na chvilku pocit, že jsme někde jindesmajlík
Novej máš ocet a cibulku? Podle mě to je totiž seriovka, jen vyrámovaná a odlehčenásmajlík
20. 3. 2012 13:09
0 0
Pokud je to vyrámovaná seriovka, jsem v klídku a ocet s cibulkou použiju, jako obklad tlačenky. Schválně si přečti tuto ještě jednou:
Původně napsal Novej

...jestli se dozvím, že je to okruhovej špeciál, sním Rosťovu kabelu na foťák

a tvá brašna může zůstat klidná smajlík
20. 3. 2012 14:14
0 0
ty helesmajlíksmajlík co si místo mojí brašny dát dva malé iontové nápoje
21. 3. 2012 12:42 Upraveno 12:46
0 0
Vážení, nikam nevolejte, vychází to ze série, je to 4x4.
Rosťa K. : jméno vím, ale vzhledem k tomu, že jsem již nenašel ten email, tak nebudu jmenovat. Ale ten pán tam údajně už není. k tomu GT-R - co vím ze servisu, tak se mluví o 600 koních a 1000 Nm, v sérii to má myslím méně, ne?
21. 3. 2012 15:17
0 0
Klemo Motor má výkon 362 kW (485 koní) při 6 500 ot/min a 588 Nm při 3 200-5 200 ot/min
existuje několik kitů které to vytáhnou až na 1000 kobyl. prejsmajlík
21. 3. 2012 15:34 Upraveno 15:34
0 0
No vida, brašna zachráněna smajlík, ale malýho nic pít nebudu smajlík
Klemo, díkysmajlík
21. 3. 2012 16:53
0 0
smajlíkto je jen maskování
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!