17. 3. 2012 09:59 − 2952× − 20

Josef Peták se vrací k Renaultu

Po čtyřech letech strávených za volantem Peugeotu 207 S2000 přesedá Josef Peták do vozu Renault Clio R3.

Po čtyřech letech strávených za volantem Peugeotu 207 S2000 přesedá Josef Peták do vozu Renault Clio R3. Není to ale poprvé, kdy se s touto značkou zúčastní Mezinárodního mistrovství České republiky v rally.

Peták s Benešovou startovali v roce 2000 při dvou závodech s Renaultem Megane Kit Car. Poté přišly na řadu Peugeoty 106 Maxi a 206 Kit Car, aby v roce 2004 při Pražském rallysprintu příbramský jezdec usedl do Renaultu Clio S1600. S tímto vozem dokázal získat celkem tři tituly ve třídě a tři ve skupině A v rámci MMČR v Rally, kde startoval se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou. K tomu ještě v rallysprintovém šampionátu přidal spolu s Liborem Joskou další čtyři tituly.

Nejen Josef Peták, ale také celý Hroch Rally Team tak má se závodními vozy s jednou poháněnou nápravou bohaté zkušenosti, kterých jistě bude chtít využít v letošní sezóně, kdy se zúčastní sedmi závodů MMČR v rally, které jsou zařazeny do ROPRO Clio R3 Czech Trophy 2012. „Diametrálně se jedná o úplně jiný vůz, než S2000 se kterou jsme startovali v uplynulých čtyřech letech. Počítám, že první závody se budu s Cliem R3 učit. Budu se jak já přizpůsobovat vozu, tak on mě. Vzhledem k tomu, že eRTrojka je dokonce jiná než S1600, se kterou jsme absolvovali kompletní tři sezóny „velkého“ a „malého“ šampionátu, musím říci, že mě a Aleně začíná další, zcela nová etapa závodění,“ vzhlíží k prvním závodům příbramský jezdec.

V rámci předsezónní přípravy proběhl tento čtvrtek funkční test před nadcházející Valašskou rally, která se uskuteční od 23. do 24. března v okolí Valašského Meziříčí. Hroch Rally Team během celodenního testu absolvoval několik desítek ostrých kilometrů, při kterých se snažil získat co nejvíce poznatků o novém vozu. „ Především bych chtěl strašně moc poděkovat všem mechanikům v čele s Petrem Cibulkou. Všichni odvedli parádní práci při stavbě nového vozu. Během celodenního testu auto fungovalo precizně bez jediného technického problému, a tak jsme se mohli plně věnovat nastavení podvozku. Díky patří samozřejmě také našim partnerům, bez kterých bychom další etapu našeho závodění nezvládli,“ řekl k úvodním kilometrům jezdec Hroch Rally Teamu.

Jak jsme již zmínili, Josef Peták s Alenou Benešovou budou startovat v rámci druhého ročníku ROPRO Clio R3 Czech Trophy. Na úspěšné posádky je zde připravena řada zajímavých finančních prémií. Po loňské vydařené premiéře se navíc letos přihlásilo několik skvělých jezdců. O pohárové vítězství si to tak rozdá hned několik jezdců. Kromě Josefa Petáka budou o vítězství usilovat například Petr Brynda nebo Lubomír Minařík. „Stačí se podívat do startovní listiny na nadcházející Valašskou Rally. Získat vítězství bude nesmírně obtížné. Proti nám pojede hned několik mladých rychlých jezdců. My se ale s Alenou budeme snažit odvést maximum a využít několikaletých zkušeností, kdy jsme startovali se závodními vozy s jednou poháněnou nápravou. Každopádně se na souboje nesmírně těšíme. Bude to pro nás zase něco nového,“ hodnotí krátce Josef Peták své soupeře.

Kalendář závodů Hroch Rally Teamu v roce 2012:

23. – 24. března Valašská Rally
19. – 21. dubna Rally Šumava
25. – 26. května Rally Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Rally
4. – 6. října Rally Příbram

foto: Tomáš Klíma

Komentářů celkem: 20
17. 3. 2012 10:07
0 0
preji hodne uspechu v nove sezone jinak nevite nekdo co bude s jejich peugeotem?
17. 3. 2012 10:15
0 0
Myslim,že udělal dobře na 100%... smajlík
17. 3. 2012 10:17
0 0
souhlasím a těším se na další pěknou dvoukolu
17. 3. 2012 10:28
Upraveno 10:32
0 0
rozhodně zpesření dvoukolek, budou to určitě pěkné souboje. Ale teda válečné zbarvení mohlo být lepší... smajlík
17. 3. 2012 11:15
0 0
Nemá ten Peugeot pan Dohnal?
17. 3. 2012 11:24
0 0
Ne, Dohnal má toho Krestovyho...
17. 3. 2012 11:27
0 0
To vím, že má od Kresty, ale myslel sem, že má i toho druhého
17. 3. 2012 11:39
0 0
Zajímavé srovnání "starý pardál" mezi mladíkama. Věřím že bude patřit nezi špičku R3. S vozem S2000 jezdil moc pěkně. Bude to opravdu spestření smajlík
17. 3. 2012 11:55
0 0
Další návrat je do pohárového závodění. Právě cupy odlákaly Pepíka ke čtyřem kolům od "tříkolek", ve kterých úspěšně závodilo několik generací Petáků. Pepa začínal v Sunny Cupu a vyhrál ho! Pak zkusil Cosworth (nebo Escort?) Cup, Peugeot Cup v elitním týmu Torol(?), to už ale jezdil rallye a s ničím a nikdy nejel zanďoura.
17. 3. 2012 12:12
0 0
Co jsem slyšel, tak Pepíkův Peugeot by měl být u Honzy Dohnala, Krestovo auto šlo do světa.
17. 3. 2012 12:53
0 0
Držím palce Josef hodně pěkné svezení i sportovních uspěchusmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
17. 3. 2012 13:35
0 0
Přeji hodně úspěchů smajlík smajlík
17. 3. 2012 14:24
0 0
jeden z F2 elity sa vracia smajlík Podla mna vyborny krok, drzim silno prsty.
17. 3. 2012 14:36
0 0
Jak říká jurisek :Zajímavé srovnání "starý pardál" mezi mladíkama. Samozřejmě od něho nemůžeme očekávat toto srovnání na prvním závodě , ale rozhodně to je zpestření a oživení závodu . Budeme se těšit na souboje v dvoukolkách a věřím že se Pepa s mladíkama popere .
17. 3. 2012 17:18
0 0
Pamatuju, 106tku i feldu, Megana i 306 vždycky to byla ukrutná palba....
Už se těším a držím palce smajlík
17. 3. 2012 18:46
0 0
A proč vlastně odchází do slabší kategorie? Peníze? Vždyť s pažoutem se neumísťoval špatně.
17. 3. 2012 19:00
0 0
PetrM: Peníze hledej za vším se říká, ale asi jde o to, že Pažout je starý, potřebuje draze zmodernizovat a i náklady na km erzet nejsou malé. To je můj názor.
Ale to, že jde do Clia je vpravdě super a doufám, že se ukážou neplánovaně i na nějakém sprintu. V každém případě držím pěsti!smajlík
18. 3. 2012 18:21
0 0
Design jednoduchý a hrozný smajlík doufám, že výsledky budou lepší.
18. 3. 2012 19:36
0 0
No, Peták nikdy neměl nějaký extra hezký polepy na autě ale na to to nejede, takže je to vlastně uplně fuk :o)
18. 3. 2012 21:06
0 0
Na polep auto nejede, ale kdo se na to má dívat. smajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama