Ondřej Plšek - eWRC.cz
21. 3. 2012 09:48 − 2374× − 15

Sebastien Loeb není příznivcem dlouhých soutěží

Mistr světa nezastává názor prezidenta FIA a naopak by chtěl jen dvoudenní soutěže.

Prezident FIA se k vývoji mistrovství světa v rally vyjadřuje jasně. Dle Jean Todta jsou soutěže spíše sprinty a proto chce tento trend změnit. Má dojít k "návratu ke kořenům", má dojít k navýšení délky jednotlivých podniků, větší důraz bude hrát i vytrvalost. Jenže s tímto názorem zásadně nesouhlasí Sebastien Loeb. Tomu se naopak líbí krátké a kompaktní soutěže jako například Finská rally.

"Nyní začínáme se seznamovacími jízdami v pondělí místo v úterý, takže na závody musím odletět už v neděli a jsem tak o den déle pryč," řekl francouzský jezdec autosport.com. "Byl bych radši, kdyby seznamovací jízdy začínaly ve středu ráno a skončily ve čtvrtek. V pátek a v sobotu by se uskutečnila soutěž, v sobotu večer by byla party a v neděli můžeme zase odletět."

"Když mi řeknou, že jsou dlouhé soutěže dobré pro média a že něco z toho budeme mít, tak to chápu," pokračuje vítěž 69 podniků MS. "Jsem jezdec a pojedu kdy a kde se mi řekne. Ale už to pro mne není výzva. Je to jen více rychlostních zkoušek, které jsou vlastně stále ty stejné."

"Důvodem, který by mne mohl přesvědčit o konci kariéry, je cestování, které zabírá hodně času. Nechci tvrdit, že to je nyní rozhodující fakt, ale pro delší soutěže jsem méně motivován," dodal osminásobný mistr světa. Ten má sice platnou smlouvu s Citroenem do konce roku 2013, ale dle údajně má možnost smlouvu ke konci letošního roku vypovědět.

Komentářů celkem: 15
21. 3. 2012 10:27
0 0
No jo už toho má dost. Asi by to chtělo změnu...
21. 3. 2012 10:35
0 0
Hlavne ze nezapomnel zminit party smajlík Ja se mu uprimne ani nedivim, vsechno cloveka jednou omrzi, taky si myslim ze by mu zmena prospela. V rally uz dokazal v podstate vse co dokazat mohl a bez motivace uz ho to nemuze ani moc bavit... Slova ''Jsem jezdec a pojedu kdy a kde se mi rekne'' ve mne budi jakysi pocit odevzdanosti, jako clovek ktery vi ze kazdy rano vstane a pujde do Kolbenky.
21. 3. 2012 10:41
0 0
... podle mě chce "pouze" deset titulů v řadě a pak za sebou zavřít dveře,... to už pak po něm nikdo nikdy nezopakuje... a chce se jenom při tom co nejmíň nadřít... jezdit krátké soutěže, rychle rozhodnout o vítězszví, bodech a honem pryč...
21. 3. 2012 10:56
0 0
A co to začít jezdit přes internet? Máme v teamu místo smajlík
21. 3. 2012 13:24
0 0
Věřím, že má rodinu atd, ale celkem by mě zajímalo, kolik ,,pracovních" hodin má ročně.
21. 3. 2012 15:38
0 0
Reakce tady mi připadají spíše jako antipatie k Loebovi.

Když říká "pojedu kdy a kde se mi rekne", u jiných byste křičeli, že je to výraz profesionality atd. Hodnotí to pohledem člověka, co už toho má hodně za sebou, ale připouští i pohled FIA+ médií, navíc se určitě orientuje v týmových financích.
Správně říká, že je to jen víc RZ(navíc rozdrobenených na menší kilometráž), které budou mít stejný průběh a celkový mírný nárůst oproti dnešku.

Je to jediný program FIA a Todta, který chce přenést minulost do naprosto odlišných podmínek ve všech ohledech.

V TV se laik podívá na 100m sprint, ale stěží bude sledovat maratonský běh.
turbosh: opravdu si myslíš, že pracuje cca 12 týdnů ročně?
21. 3. 2012 15:48
0 0
no nevím.. teď u mě Loeb trochu poklesl... Jestli už ho to nebaví a chce být s rodinou,tak ať už nejezdí. Chce to mít jen co nejjednodušší a nebere to třeba jako výzvu, jestli by víc kilometrů zvládl ve stejném tempu s mladší konkurencí. Přec jen věk se podepíše na každém a to cestování každopádně také. Stal se ikonou rallysportu,tak proč to lámat přes koleno pokud už nemá chuť... smajlík
21. 3. 2012 15:59
0 0
Vy, co ho kritizujete, berete ohled na to, že víc erzet znamená ještě víc přejezdů a ještě víc čekání před servisem, protože servisní zony a hlavně omezení a počtu práce mechaniků jenom zvýšilo prostoje? Věřím, že pokud by se mělo víc závodit, bude pro, ale přejezdy v autě za normálního provozu nemá rád žádnej jezdec. Podívejte se na harmonogramy některých soutěží. Startuje se ráno (někdy i brzo), dopoledne se odjedou tři-čtyři vložky, odpoledne se jedou podruhý a spát se jde až kdoví kdy v noci. Zabitej den a ujeto pár vložek o pár kilometrech. Nedivím se mu, kdyby měly soutěže spád a šlo to erzeta za erzetou, bylo by to jiný kafe.
21. 3. 2012 18:56
0 0
Ono by to šlo.Začít v pátek dopoledne,končit pozdě v noci,pět hodin spánku a sobotu jet od rána do odpoledne.400km rz za dva dny by snad mohli zvládnout.
Ale Loeb určitě ví o čem mluví.
21. 3. 2012 19:07
0 0
Ono ,ta minulost opravdu byla o 2-3x větším počtu RZ a výdrži (o přejezdových sprintetapách nemluvě).Tak se za dva dny odjelo to co dnes za 3 soutěže.Tím myslím naše mistrovství ,ve světě to bylo logicky delší a těžší.Bohužel
dnešní "zrychlená" doba tomuto nepřeje.A pro ,Huben,Seb by ty mladé udržel za sebou daleko pohodlněji na dlouhých soutěžích , v rally jde o zkušenosti ,ne o okamžitou maximálku ......
21. 3. 2012 19:53
0 0
takova tour de france nema moc problemu se sledovanosti a to trva nekolik tydnu, nekolik hodin denne smajlík
21. 3. 2012 21:05
0 0
Ale Seb má pravdu předsedo! Dobře se k tomu vyjadřuje David Richards v novém Rally.
21. 3. 2012 22:35
0 0
Huben :-D. Som sa pobavil. Ci by udrzal krok a tempo s mladsou konkurenciou? Tak co sa fyzickej kondicie tyka tak by snad ustval vacsiu cast maratonskych bezcov. Co sa tyka psychiky tak s tou si vystaci aj na 12 titulov. A to som fanusik Jariho.
21. 3. 2012 23:10
0 0
buzerpar: To je mě jasné, že má testy a bla bla bla. Ale fakt by mě to zajímalo. Znám lidi, co dělají průměrně 55 hodin týdně a stojí při tom furt na nohách. Tak sem to myslel. Abych si to porovnal.
22. 3. 2012 15:54
0 0
Radši sleduju souboj o vteřiny než o minuty, krom toho od dob kdy se pan Todt aktivně účastnil rally se z dálkových soutěží vyvinula samostatná disciplína.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!