Štajfovo Subaru v novém kabátě

Subaru Czech Rally Team vstupuje již do osmé sezóny, opět samozřejmě s vozem Subaru Impreza WRX STI a pilotem Vojtěchem Štajfem.

Subaru Czech Rally Team vstupuje již do osmé sezóny, opět samozřejmě s vozem Subaru Impreza WRX STI a pilotem Vojtěchem Štajfem. Do týmu se po mateřské pauze vrací ostřílená spolujezdkyně Marcela Ehlová, která se bude na horkém sedadle pravidelně střídat s Petrou Řihákovou.

Vozy Subaru Czech Rally Teamu jsou na českých soutěžních tratích natolik dobře známé, že i fanoušci se už naučili je dobře rozeznat od soupeřů díky jejich tradičním barevným kombinacím na karosérii. Na nadcházející Valašské rally čeká ale na diváky velká novinka, kterou vysvětluje Zdeněk Zikmund ze společnosti Subaru ČR, hlavního partnera týmu: „Tak jako je obvyklé u modelů aut udělat vždy po pár letech „facelift“, modernizaci, zamýšleli jsme i projekt Vojty Štajfa už barevně pozměnit. A letošek nám přinesl hned dva důvody. Prvním je čtyřicáté výročí pohonu Symmetrical AWD značky Subaru, kterým je samozřejmě vybaven i Vojtův závodní vůz. K tomuto jubileu bude letos automobilka Subaru používat speciální logo s postavou Kentaura – napůl koně, napůl člověka – symbolizujícího pohon čtyř kol, ovládaný člověkem – řidičem, spojeným s vozem v jedno tělo.

Barevné schéma závoďáku pak odkazuje na komunikační barvu zcela nového kompaktního crossoveru SUBARU XV, a to je ten druhý důvod. Nové „Iksvéčko“ je pravým vozem Subaru, reprezentující však novou filozofii přístupu k použitým technologiím i designu a měl by získat pro značku Subaru i nové zákazníky z řad těch, kteří dosud o naší značce neuvažovali. Věříme, že design zaujme fanoušky a že oranžovo-černý vůz Subaru Impreza WRX STI bude jedním nejvýraznějších v letošním startovním poli.“

Nový design vytvořený ve spolupráci týmu se Subaru ČR je i signálem toho, že spolupráce Vojtěcha Štajfa se značkou Subaru a jejím importérem v ČR pokračuje i osmou sezónu. To je v českých podmínkách rekordní délka kooperace oficiálního importéra a automobilového jezdce, přičemž důvodem pro její trvání je především fakt, že vzájemnou spolupráci na projektu „Subaru Czech Rally Team“ hodnotí obě strany stále pozitivně – navíc stabilní úroveň týmu a mediálních výstupů hodnotí kladně i další na projektu se účastnící společnosti. Kromě dlouholetých partnerů týmu, firem APM Automotive a Hydrotech s.r.o., se po úspěšné premiéře na Arctic rally rozhodly tým podpořit v celé sezóně 2012 i společnosti Krinner CZ a Stratton Prague se svou službou e-Trader. Novým technickým partnerem se stala společnost Motul, dodávající oleje a další náplně i pro sériové vozy Subaru, Vojtěch Štajf bude pak i v letošní sezóně startovat na pneumatikách Pirelli, které jsou také tradičně se značkou Subaru spjaty. Mediálními partnery týmu jsou časopisy Autoforum a SeTKání, webové servery autoforum.cz a ewrc.cz, spolupráci tým navázal i s vydavatelstvím MaFra a.s. a to vše by dále (samozřejmě spolu se sportovními úspěchy) mělo přispět k další pro partnery týmu tolik kýžené publicitě, jejich následné spokojenosti a dalšímu prohloubení spolupráce a partnerství.

Prvním jezdcem zůstává osmatřicetiletý Vojtěch Štajf, který loni právě na Valašské rally slavil svůj stý start v automobilových soutěžích. Ten také poodhalil plány týmu pro nadcházející sezónu: „Po zvážení všech alternativ nejen z hlediska sportovního, ale i z hlediska publicity, jsme se rozhodli opět absolvovat kompletní seriál Mezinárodní mistrovství ČR v rally. Výjimkou byla pouze lednová Jänner rallye, před kterou dostal z marketingových důvodů přednost start ve Finsku na Arctic Lapland Rally. Rozhodně tohoto rozhodnutí nelitujeme, závody jsme si pěkně užili, pro mne to bylo navíc další rozšíření mých bohatých zkušeností se závoděním s vozy Subaru. Letos se na sedadle spolujezdce vedle mne budou střídat hned dvě zástupkyně něžného pohlaví. Na Valašské rally, v Hustopečích, na Bohemii a v Příbrami se po pauze vynucené mateřskými povinnostmi znovu svezeme s Marcelou Ehlovou (dříve Dolečkovou), zatímco na Šumavě, v Krumlově a na Barum rally se vedle mne posadí stále zkušenější Petra Řiháková. Co se týče Valašské rally, já mám tento region rád díky jeho velkému fandovství pro rally, bohužel se nám tu tradičně nedaří a často nás tu v minulosti pronásledovaly rozličné technické obtíže. Věřím, že tentokrát to ale zlomíme a naše fanoušky nezklameme. My jsme se nevydali asi trochu slepou uličkou kategorie R4 a jsme za to rádi. Ukázalo se totiž, že takto upravené vozy i přes vyšší cenu stejně speciálům S2000 nemohou stačit. Motivaci ale neztrácíme, ba naopak. V naší třídě 3 panuje velká konkurence, a tak nás čekají tuhé boje o stupně vítězů, rádi bychom se umisťovali i v první desítce absolutního pořadí a značce Subaru dělali co nejvíce čest.

V letošní sezóně navíc vznikne projekt „Subaru driver´s academy“, kde minimálně na jednom vybraném závodě chceme dát příležitost ukázat se za volantem vozu Subaru některému z mladých domácích jezdců. Na výběru jezdce i celém projektu se bude podílet zejména společnost Subaru ČR s.r.o. I z tohoto důvodu jsme se rozhodli postavit letos další závodní speciál Subaru WRX STI podle poslední specifikace N5732.“

Subaru Czech Rally Team čeká skutečně náročný rok, v týmu pojede i posádka Milan Sameš – Otto Slezák vybrané podniky ve sprintrally, mechanici se budou opět starat také o oba vozy Petra Kačírka, pocházející původně taktéž ze stáje Subaru CRT. S modelem STI N2009 (N15) pojede Petr Kačírek se zkušeným spolujezdcem Michalem Ernstem oba seriály, tedy MMČR i MČR, zatímco se starším vozem N11 je na třech sprintrally a jednom „velkém“ podniku doplní Dan Suchý navigovaný Ottou Slezákem. Šéfmechanikem týmu zůstává samozřejmě osvědčený Pavel Janoušek, no a přestože hlavní technik Jan Kubíček odešel do týmu Václava Pecha, se Subaru Czech Rally Teamem bude nadále externě spolupracovat také on. Celkem včetně posádek bude v letošní sezóně Subaru Czech Rally Team čítat asi 20 osob, určitě ale početnost nebude jediným důvodem, proč bude v servisních zónách k nepřehlédnutí. A jak se těší na závodění s Vojtěchem Štajfem spolujezdkyně Marcela Ehlová? „Nemohu se dočkat a počítám den po dni, které chybí k mému návratu na tratě mistrovských soutěží. Doufám, že jsem za ten rok a půl pauzy nic nezapomněla, protože si moc přeji, abychom bojovali o ty nejvyšší příčky!“ K tomu není co dodat, pozvěme tedy všechny fanoušky značky Subaru k závodním tratím Valašské rally, ale i do servisní zóny, kde bude určitě nač se dívat.

Komentářů celkem: 4
22. 3. 2012 10:561
0 0
To auto nevypadá úplně špatně, ale hodnocení nechám spíš na dobu, až to bude nalepené na autě. :D Nicméně to bude celkem nezvyk po autech laděných do modrobílé kombinace.
22. 3. 2012 17:232
0 0
Už vím, proč se Vojtovi líbí Africké rally - tam také pěstují mnohoženstvísmajlík
Ale tím, že mají jedno Subaru pro nějakého talentovaného jezdce si to u mě vyžehlil. Za to tleskám a přeji celému týmu hodně úspěchů!
P.S: Nevíte někdo čím se liší ta poslední specifikace, o které Vojta mluví?
22. 3. 2012 17:513
0 0
Kdo byste chtěl vidět první foto z dílny, když lepiči dokončili svou práci, tak koukněte na týmový facebook: http://www.facebook.com/groups/110098502377004/
23. 3. 2012 08:574
0 0
Změna, ale hodně povedená!! Líbí moc! Hodně štěstí na trati smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!