Bulldog International Rally North Wales– komentář

Britský šampionát letos otevřel své brány pouze posádkám ochotným osedlat vozy s poháněnou přední nápravou.

Britský šampionát letos otevřel své brány pouze posádkám ochotným osedlat vozy s poháněnou přední nápravou. Do úvodní soutěže odstartovalo s těmito speciály pouze pětadvacet dvojic, což nebyl nikterak zázračný počet. Před druhou soutěží počet těchto posádek vzrostl pouze nepatrně, konkrétně o čtyři dvojice. A tentokrát už opravdu nízký počet zájemců o start v rámci klasifikace BRC přichystal velké problémy organizátorům. Vloni se jich na start velšského podniku totiž postavilo dvakrát tolik. Pořadatelé si díky tomu přišli na startovném na výrazně větší balík peněz, podle jejich odhadů šlo o 16 500 liber.

Chybějící balík peněz organizátoři museli najít jinde a tak přišlo na řadu krácení harmonogramu. Původně se soutěž měla odehrát během dvou dnů, nakonec byly ale oba páteční průjezdy úsekem Dyfnant West zrušeny. Účastníci hlavní klasifikace BRC tedy o víkendu absolvovali stejnou porci kilometrů jako jezdci účastnící se přidružených šampionátů. Jednorázově si do Británie odskočil vicemistr WRC Academy Egon Kaur. Pilot Fordu Fiesta R2 špičce šampionátu nestíhal a až do konce soutěže setrvával na konci elitní desítky.

Estoncova australská kolegyně z Akademie Molly Taylor dopadla ještě hůře, když hned na první odjeté zkoušce havarovala. A do třetice se nedařilo ještě Alistairu Fisherovi, kterému Fiesta R2 na pátém testu vzplála. Tom Cave svou novou DS3 pro jistotu zboural už na testech před soutěží, takže musel nastoupit s náhradním, leč plně adekvátním Citroënem. Na úvodním testu zajel čtvrtý nejrychlejší čas, když podlehnul i dalším dvěma „dé-es-trojkám“. Keith Cronin na Sunseekeru pilotoval slaboučký Renault Twingo R1 a teprve nyní osedlal skutečně konkurenceschopnou techniku. To jej vyneslo do popředí výsledků, na prvním testu zajel druhý čas.

Do vedení šel Jarkko Nikara, jenž v úvodní soutěži sezóny sehrával až do svého odstoupení drsný duel o vítězství s Markem Donnellym za volantem Renaultu Clio R3. Donnelly sice začal druhým nejrychlejším časem, ale už na druhé zkoušce svou pouť velšským podnikem ukončil havárií. Vedení v soutěži se tam ujal Cave, zatímco Nikaru o dva testy později přibrzdily potíže s poloosou. Na stříbrný stupínek se díky tomu vyhoupnul Cronin, který dokázal vyhrát RZ 6 a snížit odstup za Cavem na minimální dvě sekundy. Ovšem z očekávaného duelu o vítězství poměrně rychle sešlo, neboť Irův Citroën přibrzdil problém s palivovým čerpadlem.

Ze svého prvního vítězství v rámci BRC se tedy u příležitosti druhého podniku radoval Cave. Za jeho zády soutěž dokončily další tři posádky s identickými Citroëny DS3 R3T. Až za nimi do cíle dorazil nejrychlejší pilot kategorie R2 Elfyn Evans s Fordem Fiesta. Jukka Korhonen pilotující Škodu Fabia R2 zajel celkově sedmý nejrychlejší čas.

Pořadí v cíli
1. Tom Cave/Craig Parry (GB) Citroën DS3 R3T 56.39,0
2. Keith Cronin/Marshall Clarke (IRL/GB) Citroën DS3 R3T +3,0
3. Jarkko Nikara/Petri Nikara (FIN) Citroën DS3 R3T +14,7
4. Osian Pryce/Iestyn Williams (GB) Citroën DS3 R3T +49,4
5. Elfyn Evans/Andrew Edwards (GB) Ford Fiesta R2 +54,9
6. Jonathan Greer/Damien Connelly (GB/IRL) Citroën DS3 R3T +1.17,9
7. Jukka Korhonen/Mikael Korhonen (FIN) Škoda Fabia R2 +1.38,4
8. Desi Henry/Niall Burns (GB) Citroën DS3 R3T +2.04,5
9. Egon Kaur/Erik Lepikson (EE) Ford Fiesta R2 +2.07,8
10. Peter Taylor/Andrew Roughhead (GB) Renault Clio R3 +2.15,5

Stav britského šampionátu: 1. Cave 32, 2. Evans 30, Pryce 30, 4. Henry 29, 5. Taylor 24, 6. Donnelly 20

Konečné výsledky této britské soutěže naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 5
28. 3. 2012 02:051
0 0
Můžu mít hloupý dotaz? Co to tam vymysleli za zvrácenost, že na start smí pouze předohraby? smajlík
28. 3. 2012 07:492
0 0
Toš ten jejich BRC je pěkná trapárna. smajlík smajlík smajlík
28. 3. 2012 09:413
0 0
Tak v Anglii je to dlouhodobý trend. Ono se tam jezdí spousta všelijakých šampionátů plných čtyřkolek, wrců a všeho možného. I v rámci této soutěže se jely další šampionáty a v rámci toho jely i wrcy, viz

http://www.ewrc-results.com/final.php?e=4313&t=The-Bulldog-National-Rally-2012

K tomu tam jedou i historici a všechno možné. Jen prostě nejvyšší šampionáty dali na dvoukolky, jednak z finančních důvodů, jednak proto, aby s nimi nejezdila ta wrca, které si mohou dovolit ti finančně silní. Takhle se ukáže, kdo to má skutečně v rukou. Cesta to je.
28. 3. 2012 09:464
0 0
Otazka je ci o tuto cestu je realne zaujem.
28. 3. 2012 13:345 Upraveno 13:37
0 0
díky Shacki smajlík...na jednu stranu to cesta určitě je, ale na druhou mi to přijde, jakoby se pro každou třídu měla vypisovat samostatná rallye..Ona to nebude chyba u nich, že chtějí ušetřit, kdyby byla situace taková, že by auta nejvyšší kategorie nestali celý statek a všecky krávy k tomu, tak by to zřejmě bylo jinak, ale jak říkám..v nižší tříde se markatněji oddělí zrno od pléva..jinak k těm financím to vidím asi tak, že ryba vždycky smrdí od hlavy, a tohle je jen důsledek smradu u ocasu..
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!