Spolehlivý rozjezd sezony

Martin Bujáček s Markem Omelkou absolvovali svůj první letošní start na Valašské rally.

Prvním podnikem, kde se v roce 2012 představila posádka juniorských mistrů z loňské sezony Martin Bujáček – Marek Omelka, byla Valašská rally v okolí Valašského Meziříčí. Na posádky čekalo celkem 150 ostrých kilometrů na tratích rychlého charakteru. Martin s Markem opět osedlali Mitsubishi Lancer deváté evoluce, se kterým absolvují celou letošní sezonu.

Před startem se Martin vyjádřil, že by rád okupoval přední pozice ve třídě 3, kde letos přibylo kvalitních soupeřů. Obhajoba loňského stříbra by tak byla spíše z říše snů.

Martin začal Valašku pátým časem ve třídě 3 s nepatrnou ztrátou na čelo, které překvapivě okupoval se čtyřkolkou debutující Václav Kopáček. Ve druhé RZ se ovšem Martin s Markem propadli pořadím o hodně dozadu. Příčinou byla nesvítící lampička, takže Marek nemohl pořádně číst a Martin jel první průjezd přes Helfštýn na oči. Kvůli špatné organizaci byla zrušena třetí rychlostka a druhý průjezd Helfštýnem přišel s téměř hodinovým zpožděním oproti původnímu harmonogramu. Nyní již Markovi lampa svítila a Martin se mohl začít prokousávat pořadím o něco dopředu. Po první etapě posádce patřila třináctá příčka absolutně a šestá ve třídě 3, kdy na dosah byl především úřadující šampion Václav Arazim.

Ve druhé etapě se Martinovi podařilo zajet několik velmi kvalitních časů, když vcelku bez problémů dokázal poskočit před Arazima a svými časy v první desítce zaujmout množství diváků u tratí. Především se dařilo na valašské klasice Santov, na které byl jednou dokonce nejrychlejším jezdcem třídy 3, hned za nedostižnými speciály S2000.

Martin s Markem tedy na závěr dokázali udržet za svými zády Dunovského a konkurenty ze třídy 3 a po zásluze si dojeli pro deváté místo absolutně a čtvrté ve třídě 3. Závěrem samotný jezdec zodpověděl pár otázek, kdy se vyjádřil k závodu i nastínil, co posádku čeká.

S jakými ambicemi jsi vstupoval do Valašky? Přeci jen, ostře na RZ jsi nejel 4 měsíce. Trošku se mi u trati zdálo, že nejen ty, ale hodně jezdců širší špičky bojuje s brzdami. Byl to jen můj dojem, nebo to byl znak počátku sezony?

Po loňském úspěchu bylo pro letošek cílem umístění v TOP10 a bedna ve skupině N. Letos se sešla obrovská konkurence jak ve skupině N tak v absolutním hodnocení. Pauza byla opravdu celkem dlouhá, a tak bylo potřeba si na vše opět zvyknout. Navíc jsme jeli nové brzdové desky a chvilku mi trvalo zvyknout si na jejich účinnost.

V pátek večer panoval nejen na tratích, ale i v servisu poněkud chaos. Co bys řekl k organizaci Valašky a k problémům (zrušení RZ3, zablokovaná cesta do servisní zony), které se vyskytly?

Je pravda, že organizačně to vůbec nebylo zvládnuto a to hlavně servisní zóna nebo dojíždění pole poháristů hlavním polem. Zrušení RZ 3 mě mrzelo, protože tato rychlostka nám seděla stejně jako loni, ale kvůli bezpečnosti jsme jeli bez přileb a to bylo asi správně.

Sliboval jsi, že se pokusíš trochu učesat tvůj styl, abys byl rychlejší. Z mého pohledu od trati můžu říct, že jsi to asi splnil. V některých 6-7 zatáčkách jsi jel rychle a dopředu:) Takže se stylem spokojenost?

Byla určitá místa, kde jsem se snažil jet čistěji než dřív a bylo to v pohodě. Nějaké smyky i přesto byly, ale nic nejde hned. Takže na dalších závodech budeme dál pilovat stopu a brzdné body. Auto jelo skvěle a za to patří dík týmu K.I.T Racing. V pátek nás na druhé zkoušce zbrzdila nefunkční lampička, Mára toho moc neviděl a já jel na oči. Ztráta byla minimálně nějakých 20s, takže to dopadlo ještě poměrně dobře. V sobotu se nám dařilo hlavně na Odrách a na Bystřičce, kde jsme zajeli skvělé časy hned za pěticí nejlepších jezdců na vozech S2000. Hlavně druhá Bystřička byla z našeho pohledu asi nejvíce povedená.

Letošní konkurence ve třídě 3 je opravdu ohromná. Z MS se vrátil Máca Semerád, stabilně rychlí jsou Běhálek či Orsák. Přibyl navíc Venda Kopáček, který předvedl ohromující rychlost. Asi to bude dřina, nemyslíš? Obhajoba juniorského titulu ti asi dá zabrat.

Jsem moc rád, že je taková konkurence a nutí nás to na sobě makat a stále se zlepšovat. Věřím, že máme na to bojovat o čelo ve skupině N a doufám, že se nám letos podaří na nějakém závodě zvítězit. Uděláme proto vše. Jsem rád, že se vrátil Máca a těším se na naše společné souboje tak, jako byly v počátku naší kariéry v roce 2008.

K plánům do nejbližší budoucnosti… Nedávno jsme napsali, že máš v plánu jet MMČR a Slovensko. Stále to platí nebo snad přibydou i sprinty?

Uvidíme. Vše je stále otevřené, protože na sprint stále hledáme partnera. Úvodní závod na Vrchovině pojedeme a dál se uvidí. Na Slovensku pojedeme vše, co půjde a nebude se krýt ze závody u nás.

Komentářů celkem: 1
27. 3. 2012 11:07
0 0
sranda je, že kdybychom brali, že zajede na 2 a 4. rz s lampičkou stejný čas (což špička pole tak cca jezdila), tak by na konci byli s Mácou v jedné vteřině smajlík tak držím palce Martine ať seženeš partnera pro sprinty. klidně se zaprodej, jágrovi jsme zaprodání sazce v prospěch kladna taky odpustili smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!