Daniel Porazil - eWRC.cz
5. 10. 2005 00:00 − 2568× − 0

Analýza XXVII. Fuchs Oil Rally Příbram

Analýza – Tradiční příbramská soutěž již několikrát v minulosti rozhodovala o mistrovských titulech v jednotlivých třídách, ale i v absolutní klasifikaci.


Daniel Porazil – eWRC.CZ

Tradiční příbramská soutěž již několikrát v minulosti rozhodovala o mistrovských titulech v jednotlivých třídách, ale i v absolutní klasifikaci. Vzhledem k tomu, že letošní sezóna byla před startem XXVII. ročníku FUCHS OIL RALLY PŘÍBRAM výrazně za svoji polovinou, dalo se očekávat, že Global Assistance MMČR pozná své první šampióny. Pořadatelé připravili kvalitní trať a představili také svého nového partnera, který se usadil i v oficiálním názvu podniku.
Jeho přítomnost byla opravdu znát a pokud se ho podaří udržet na delší časový úsek, může příbramská soutěž směle hledět do budoucnosti. V naší tradiční analýze naleznete záznam ke všem 78mi posádkám, které si do Příbrami přijely pro body.

A8
Počet vozů na startu: 5
Počet vozů v cíli: 5
Počet zemí: 1 (5x CZ)
Počet značek: 4 (2x Škoda, 1x Mitsubishi, Peugeot a Ford)
Počet WRC: 4 (Pech, Š. Vojtěch, Triner, Trněný)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Nebývalou výdrž a spolehlivost předvedli jezdci a jejich stroje ve stále ještě nejatraktivnější třídě sportovních čtyřkolek o obsahu přes 2.000 cm3. Osm vozů odstartovalo a osm jich také dorazilo do cíle. Vzhledem k bodovému stavu v tabulce průběžného pořadí šampionátu byl sportovní náboj dán dávno před startem. Karty jsou zatím rozdány pro Václava Pecha, kterému při vítězství svého největšího soka Štěpána Vojtěcha stačilo dojet do třetího místa. Podle tohoto zadání to také na trati vypadalo. Vojtěch byl povětšinou o maličko rychlejší než Pech, třetí se usadil Triner před Trněným a s turbem se trápícím Komárkem. Až do startu RZ 9 to pro Pecha vypadalo slibně, ale následná penalizace zapříčiněná poruchou startéru mezi časovou kontrolou a startem RZ ho srazila do hlouby pole. A rázem bylo oč hrát. Plných šest erzet trvá posádce Pech – Uhel, než se propracují na ono kýžené třetí místo. Za suverénním Vojtěchem dojel druhý domácí Triner a bronzový stupínek zajišťující zisk titulu už na konci soutěže uhlídal Pech. Trněný dojel čtvrtý, Komárek pátý. I přesto, že v Euro Oil Teamu slaví další titul, mohou být výsledky šampionátu na konci sezóny zcela jiné. Štěpán Vojtěch dosud nevzdal svůj boj o premiérový titul mistra země, který se mu na hony vzdálil rozhodnutím pořadatelů Barum rally a FAS v AČR, když jeho a další posádky kategorie A8 a A7 VK nebyly připuštěny na start.

A7 VK
Počet vozů na startu: 6
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 2 (5x CZ, 1x PL)
Počet značek: 4 (3x Škoda, 1x Nissan, Ford a Peugeot)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Neuvěřitelné množství šesti krásných a bohužel vymírajících speciálů třídy A7 VK bylo na startu příbramské rally. Soutěž začala smolně pro Poláka Sztuku (Almera KC), který si na úvodním okruhu "střihnul" jeden průjezd navíc. Pak se navíc trápil i s vozem a po havárii odstoupil na RZ 6. Ještě méně se svezl Šín, ten neodstartoval do RZ 2. Vítěz prologu Nešpor s Escortem KC nedojel na start RZ 10, stejně tak Dlouhý. Od druhé erzety se na čele usadil mladoboleslavský V. Berger s Octavií a s přehledem zvítězil před "bzučivým" kitem Octavie Pinkase.

A7
Počet vozů na startu: 5
Počet vozů v cíli: 3
Počet zemí: 1 (5x CZ)
Počet značek: 4 (2x Nissan, 1x Honda, VW a Seat)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Vítězem třídy A7 se stal systémem start – cíl Skoupil s červeným Nissanem Almera. O druhé místo sváděli boj Mol (Ibiza) a Šimeček (Almera), ale jen do RZ 8, po níž pilot Nissanu odevzdal jízdní výkaz. Na třetí místo se posunul Pospíšil s Integrou. Vedle zmíněného Šimečka soutěž nedokončil ani Fišer s Golfem.

A6
Počet vozů na startu: 10
Počet vozů v cíli: 4
Počet zemí: 1 (10x CZ)
Počet značek: 5 (5x Škoda, 2x Renault, 1x Suzuki, Lada a Citroen)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Především chybné rozpisy se staly příčinami odstoupení dvou předních posádek startovního pole "á-šestek." Soutěž ještě ani pořádně nezačala a Valoušek (Ignis S1600) a Odložilík (ClioS1600) byli mimo hru. Výrazně tak ulehčili cestu J. Petákovi za obhajobou titulu. Pilot nabídku neodmítl a se svou spolujezdkyní Alenou Benešovou mohli v cíli příbramské soutěže slavit nejen titul ve třídě, ale i ve skupině A. Z druhého místa se radoval Tlusťák, jenž pro změnu získal pro letošní rok titul nejlepšího juniora. Až do poslední erzety se na třetím místě drželi mladíci Tomek a Škaloud na kitové Felicii, ale technika jim nedovolila dojet až do cíle. Bronz tak připadl Matysovi (Felicia KC), který za zády udržel Felicii Zuzany Minářové. Již zmínění Tomek, Valoušek, Odložilík, Urban, Brynda a Blahout soutěž nedokončili.

A5
Počet vozů na startu: 16
Počet vozů v cíli: 8
Počet zemí: 2 (15x CZ, 1x GB)
Počet značek: 2 (15x Škoda, 1x VW)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Vítěz předchozích dvou velkých podniků Bohemie a Barum mladoboleslavský Mr. Cimbu do Příbrami nepřijel, nicméně kitová Felicia, která ho za úspěchem dovezla, na startu nechyběla. Za volant se tentokrát posadil Jiří Benda, ale svezl se jen krátce – na RZ 9 jej zastavila technická závada. Krásný souboj o vítězství předvedli domácí A. Berger s Felicií a Robert Achs s "nepohárovou" Fabií. Oba dva se střídali ve vedení, aby v závěru o svém vítězství rozhodl Berger. Bronzovou medaili vybojoval Hodaň, čtvrtý dojel Sedláček. Ten se navíc stal vítězem třídy A5 pro rok 2005. Na pátém místě dojel Vágner před Vodičkou, Kopelentem a Zemanem. Zbývajících 8 posádek, mezi nimiž byl například Brit Hughes nebo Vokál, do cíle nedorazilo.

N4 – PRODUKČNÍ VOZY
Počet vozů na startu: 16
Počet vozů v cíli: 8
Počet zemí: 2 (15x CZ, 1x SK)
Počet značek: 2 (12x Mitsubishi, 4x Subaru)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Také jezdci produkčních vozů předvedli v Příbrami 50% úspěšnost. Z celkového počtu 16ti vozů na startu jich cíl spatřilo 8. I přesto, že největší favorit Kopecký přijel stejně jako do Zlína především testovat pneumatiky Matador, držel se po dvou erzetách na prvním místě před Arazimem, Trojanem a Vlčkem. Pak ale přišla ztráta na RZ 3 a následná oprava defektu pneumatiky na RZ 11, která znamenala pád do třetí desítky absolutního pořadí. Do čela se posunul Arazim a svým vítězstvím rozhodl o svém dalším titulu v kategorii produkčních vozů. Kvalitním výkonem se prezentoval Votava, jemuž patřila stříbrná pozice. Svoji stíhací jízdu zakončil Kopecký se Schovánkem na třetím místě, čtvrtý dojel Vlček, pátý Liška, šestý Rozsypal, sedmý Trnka a osmý Slovák Fecko. Defekty či menší havárie do cíle nevpustili Trojana, který odstupoval z druhé pozice, Červenku, ten odstupoval ze šestého místa, nebo Štajfa, který ošklivě havaroval na první nedělní erzetě pokryté mlhou a deštěm. Posádka vyvázla nezraněna, o poznání hůře na tom byl jejich vůz.

N3
Počet vozů na startu: 4
Počet vozů v cíli: 1
Počet zemí: 1 (4x CZ)
Počet značek: 2 (2x Honda, 2x Peugeot)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Vítězstvím v Příbrami se Jan Vanáč s Peugeotem 206 RC stal celkovým vítězem třídy sériových vozů o obsahu motoru do dvou litrů pro rok 2005. Vzhledem k problémům jeho soupeřů – Smékal, Bičák a Křížek do cíle nedorazili – dojel jako jediný do cíle příbramské soutěže právě jen Vanáčův stříbrný Peugeot.

N2
Počet vozů na startu: 8
Počet vozů v cíli: 5
Počet zemí: 1 (8x CZ)
Počet značek: 2 (7x Honda, 1x VW)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Boje v této třídě, ale i celou soutěž ovlivnila těžká nehoda dosud vedoucího Dana Běhálka na RZ 10. Rozjetý Civic opustil trať a narazil do stromu, přičemž došlo ke zranění spolujezdce Jaroslava Vosádky. RZ byla zastavena a zraněný spolujezdec absolvoval cestu do nemocnice. Posádce přejeme brzkou rekonvalescenci! Do čela se posunul Tarabus, ale ani jemu pšenka dlouho nekvetla, na trati RZ 16 nechal jezdec přes 15 minut a o vedení tak přišel. Přesto se v cíli mohl radovat z celkového vítězství ve skupině N a ve třídě N3. První místo tak připadlo Hozákovi, stříbro získala Trojanová a bronz další dáma ve startovním poli Eva Vykydalová – všichni s Hondami Civic. Vedle Běhálka nedokončil soutěž také Trojan (Polo) a Matějovský (Civic).

N1
Počet vozů na startu: 4
Počet vozů v cíli: 2
Počet zemí: 1 (4x CZ)
Počet značek: 2 (2x Škoda, 2x VW)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


sportfoto.cz

Sériové čtrnáctistovky se především díky problémům soupeřů staly kořistí Jiřího Kulhana a jeho VW Polo. Na RZ 2 nejprve odstupuje mladoboleslavský Dvořák s Fabií, na RZ 15 pak dosud vedoucí Pinkas (Polo). Na poslední erzetě se před Hlacha s Felicií dostalo Polo, jenž pilotoval muž, který v budoucnu má spojit své jméno s Rallye Bohemia.

D9
Počet vozů na startu: 4 Počet vozů v cíli: 2 Počet zemí: 1 (4x CZ) Počet značek: 1 (4x Škoda)
Tabulka a graf pořadí po jednotlivých RZ


Daniel Porazil – eWRC.CZ

Dva největší favorité v dieselové třídě Tuček a Boček příbramskou soutěž nedokončili. Nejdříve se poroučel z prvního místa Boček pro technickou poruchu své Octavie, pak ho na RZ 14 následoval Tuček. Do vedení se posunul jediný nedýmící "nafťák" Tomáše Zelenky, který s přehledem uhlídal za svými zády Karla Dawsona s další Fabií TDi. O celkovém vítězi se tak rozhodne v posledním závodě sezóny.

XXVII. FUCHS OIL RALLY PŘÍBRAM 2005
Datum: 23. – 25. září 2005
Místo: Příbram, CZ
Zařazení: Global Assistance Mezinárodní mistrovství ČR 2005
Délka soutěže: 509,57 km
Počet RZ: 19
Délka RZ: 207,71 km
Počet posádek na startu: 78
Počet posádek v cíli: 40
Vítězství v RZ: Š. Vojtěch 12x, Pech 7x

Celkové pořadí v Global Assistance MMČR 2005 po FUCHS OIL RALLY PŘÍBRAM: 1. Pech 172, 2. Vojtěch 142, 3. Kopecký 108, 4. Arazim 69, 5. Triner 63, 6. Trněný 45, 7. Trojan 41 bodů…

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!