„Druhá etapa byla opravdové peklo,“ říká Prokop

Do páteční etapy Portugalské rally vstupovala česká posádka Fordu Fiesta WRC až z 18. pozice

Do páteční etapy Portugalské rally vstupovala česká posádka Fordu Fiesta WRC až z 18. pozice, na kterou je srazila banální porucha zásadně snižující výkon motoru ve čtvrtečních rychlostních zkouškách. Bodovaná místa byla velmi, velmi vzdálená.

Na trať promáčenou vytrvalým deštěm vyrážela česká dvojice díky obrácenému startovnímu pořadí jako třetí, což v těchto podmínkách mohlo představovat určitou výhodu. Hned první test naznačil, že páteční odpoledne bude pro mnohé jezdce spíše bojem o prosté přežití nebo udržení se na trati. Nesmírně kluzká, blátivá trať, všudypřítomné nebezpečné kameny, mlha snižující mnohdy viditelnost na naprosté minimum, s tím vším se piloti museli vyrovnávat. „Nic podobného jsem ještě nezažil a podle ohlasů ostatních jezdců nejsem sám. Pokaždé po dojezdu rychlostní zkoušky se novináři ptají, zda měl člověk nějakou tu krizi, nebezpečný moment. Kdybych je měl všechny popisovat tentokrát, strávil bych v média zóně za každou RZ snad půl hodiny a stejně bych nedokázal vylíčit, jak šílené to bylo!,“ komentuje dění v úvodní sekci páteční etapy český pilot Fordu Fiesta WRC Martin Prokop.

I přes přetěžké podmínky na trati si česká dvojice vedla více než skvěle. RZ 5 – 2. místo, posun na celkově 13. RZ 6 – 2.místo, posun na 7.místo. RZ 7 – 6.místo a posun na fantastickou 5.pozici absolutní klasifikace! Za 3 rychlostní testy skok z bezmála beznadějné 18.příčky až na 5.místo, které je metou, na kterou zatím čeští jezdci v MS dosáhli! Po návratu do servisní zóny proto nebylo po včerejší rozmrzelosti ani památky. „Je to pochopitelně skvělé, připadáme si jako na horské dráze závodnických emocí. Ale snad i horská dráha je proti tomuhle příliš plynulá, tohle je spíš bungee. V jednom okamžiku je tady člověk nahoře, všechno vychází a v dalším okamžiku se může vše otočit vzhůru nohama,“ říká navigátor Zdeněk Hrůza. Své by o tom mohli vyprávět hlavně ti, kteří nástrahy etapy nezvládli vůbec a skončili mimo trať – motivovaní mladíci Neuville a Tanak, stejně jako velezkušení Petter Sollberg nebo Jarri – Matti Latvala.

Je tedy zaděláno na nejlepší Prokopův výsledek? „Neblázněte! Vyšla nám (i díky startovní pozici) půlka jedné etapy. Zítra nebo v neděli se nám naopak může něco přihodit, můžeme udělat chybu, může trucovat technika. Abych se v pátek odpoledne už viděl jásat na rampě, z toho jsem opravdu už vyrostl. Znovu opakuji, je to moc moc těžká soutěž,“ mírnil očekávání Martin Prokop.

A jako by mu chtěli dát zapravdu i pořadatelé závodu, přišlo po servisní pauze rozhodnutí o zrušení tří RZ druhé sekce. Spolu s tím se totiž se také o 15 minut snížily penalizace pro jezdce, kteří po pátečním odstoupení budou v rámci pravidel Rally2 pokračovat v závodě. Z boje o bodované pozice tak zdaleka nevypadnou.

„Vidíte, překvapení nečíhají jen za každou zatáčkou, ale často i za zeleným stolem,“ komentuje rozhodnutí organizátorů Martin Prokop. „Pro udržení naší současné pozice by pochopitelně bylo lepší, kdyby se odpolední RZ odjely a ti, kdo v průběhu etapy odstoupili, dostali plnou penalizaci. Z pohledu dramatičnosti závodu to ale takhle bude zajímavější. A kdo ví, zatím tady pro nás platí, že všechno zlé je k něčemu dobré. Když to bude fungovat dál, vůbec se nebudeme zlobit.“

Komentářů celkem: 1
31. 3. 2012 15:37
0 0
Opravdu jak na houpačce a to ještě není konec.Hlavně ať dojede ale pořád ho trápí motor.Držím pěsti.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!