Prokop s Hrůzou před závěrečným dnem na skvělé pozici

Již dlouhá léta nevyrážela česká posádka v závodě Mistrovství světa v rally do třetí etapy z 5.místa absolutního pořadí.

Již dlouhá léta nevyrážela česká posádka v závodě Mistrovství světa v rally do třetí etapy z 5.místa absolutního pořadí. Až tuto sobotu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza v nevyzpytatelné Vodafone Rally Portugal.

„Chtěli jsme za sebou každopádně udržet Nassera Al-Attiyaha s Citroenem a zkusit ještě zaútočit na Sandella a jeho Mini na čtvrtém místě. Sotva jsme ale vyjeli z ranního servisu, bylo jasné, že nás žádná idylka nečeká. Fiesta chvíli výkon měla, chvíli ne. Bylo nemožné nalézt nějaký optimální rytmus,“ komentuje poněkud zklamaně Zdeněk Hrůza. Česká posádka po třech rychlostních zkouškách sice stále držela pátou pozici, ale zrychlující Katařan zaostával pouze 0,2 vteřiny a Petter Sollberg se také po ztrátě z předchozího dne nezadržitelně dral vzhůru výsledkovou listinou.

„Zkusili jsme v servisu ještě zariskovat, vsadili na to, že povrch zkoušek zůstane vlhký a nazuli jsme měkké gumy. Asi jsme se nemohli splést víc…,“ říká Martin Prokop. Už na přejezdu k rychlostním zkouškám se navíc ukázalo, že technickým problémům není zdaleka konec. „Na řídícím panelu se nám rozehrála taková světelná hudba varovných signálů, že jich tolik bývá jen v amerických filmech chvilku předtím, než raketoplán vybuchne a posádka už ani nestihne zavolat do Houstonu!“ Dvojice Czech Ford National Teamu do rychlostních testů druhé sekce sobotní etapy po provizorní opravě přece jen odstartovala, na trati se ale již po pár kilometrech naplno projevila chyba ve volbě pneumatik. Na dokonale vyschlé šotolině nesmírně klouzaly, trakce byla mizivá a navíc mizely s každým ujetým kilometrem. „Risknuli jsme to, ale nevyšlo to. Zkusili jsme na technické potíže vyzrát volbou gum a nakonec jsme to bohužel schytali z obou stran.“ říkal jihlavský jezdec poté, co Fiestu s trucujícím alternátorem tak tak přivezl do večerního servisu, tentokrát již o jednu pozici níže, na 6.místě průběžného pořadí.

„Stále je to skvělá pozice,“ říká Quirin Muller, manažer Czech Ford National Teamu. „Na technice je ale znát, jak těžká je tato rally. Čas vyměřený pro dnešní servis jsme stihli jen tak tak a stejně zbývá mechanikům spousta práce na ráno. Tentokrát však na ni budou mít pouze 15 minut!“

Na práci týmu bude ještě nesmírně záležet, zítra totiž posádku od životního výsledku dělí ještě 115 kilometrů náročných rychlostních zkoušek, včetně extra bodované Powerstage.

Komentářů celkem: 3
1. 4. 2012 08:55
0 0
Dnes to už bude šlapat a 5 místo bude.Držím pěsti.smajlíksmajlík
1. 4. 2012 12:43
0 0
Nevíte kde dávaj přenos z power stage? Koukal jsem Sport5 to v programu nemá smajlík
1. 4. 2012 18:41
0 0
Tak opět perfektní výkon .
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!