Ve středu 4. 4. je uzávěrka přihlášek pro Klatovské soutěže

Labužníci automobilových soutěží v posledních dnech chodí ´ochutnávat´ na seznamy již přihlášených vozů.

abužníci automobilových soutěží v posledních dnech chodí ´ochutnávat´ na seznamy již přihlášených vozů letošní Rallye Šumava Klatovy, možná však zejména Historic Vltava Rallye. Už teď je totiž zřejmé, že ve dnech 19. – 21. 4. 2012 uvidíme na jihozápadě Čech celou plejádu překrásných moderních, ale i historických závodních aut.

Těžko říct, nač se těšit víc. Zdali na moderní rychlé speciály kategorií R3, R4 či dokonce S2000, anebo na historické skvosty soutěží let šedesátých, sedmdesátých, ale už i osmdesátých… Nejlépe je těšit se na obojí, historie a současnost se totiž sejdou již za dva týdny v Klatovech, aby se vydaly na trať patnácti náročných rychlostních zkoušek. Již ve středu 4.4. je na pořadu dne uzávěrka přihlášek jak pro Rallye Šumava Klatovy, tak i pro Historic Vltava Rallye. Již v tuto chvíli je přihlášeno přes čtyřicet soudobých, také ale již k šedesáti historických soutěžních vozů. Jak jsme již informovali, obě soutěže pojedou tentokrát po stejných tratích tak, aby jejich harmonogramy na sebe (s dostatečným rozestupem!) navazovaly.

„Dobře víme, že jsme si na svá bedra naložili těžký úkol,“ říká k propojení obou podniků jejich ředitel Jiří Valenta. „Tímto způsobem se však pořádají soutěže také jinde ve světě a ani u nás to není žádná novinka – vždyť podobným způsobem se u nás závodilo i v ročnících 2008–10. Někteří diváci se možná trochu diví, proč uvidí na trati nejprve historické vozy a nekonvenčně až po nich moderní speciály. Důvodů je hned několik – Historic Rallye Vltava má u nás velkou vážnost například proto, že se jede v rámci mistrovství Evropy. V tomto seriálu byla mimochodem naše soutěž v minulém roce ohodnocena jako druhá nejlépe uspořádaná, hned za slavnou italskou Rallye Sanremo. Na startu Vltavy uvidíme navíc hned několik evropských šampiónů, vesměs s legendárními vozy, jejichž atraktivní průjezdy se divákům budou určitě líbit. Historické vozy také jedou přece jen menším tempem, a tak je o něco menší riziko pro druhou skupinu vozů, že jejich závodění může narušit třeba zablokovaná trať díky ´jiné rallye´. V neposlední řadě je pro nás důležitá skutečnost, že historické vozy nevynesou svou jízdou z krajnic příliš bláta, takže pro domácí špičku při Rallye Šumava Klatovy nebude trať příliš znečištěná. Moderních speciálům samozřejmě budeme věnovat přinejmenším stejnou pozornost jako historikům a rozhodně si nepřejeme, aby trpěly například velkým množstvím defektů, které by znehodnotily soutěž. Před startem ´jejich´ soutěže proto prohlédne trať organizační vůz a pokud přece jen najde na trati místa od historiků výrazně znečištěná blátem či štěrkem, zajistí jejich úklid pořadatelskou službou. Snažili jsme se také závodníkům vyjít vstříc a pro obě souběžné soutěže jsme například oddělili servisní zóny v Kašperských Horách, oddělené budou také technické přejímky před soutěží. Těmito i dalšími opatřeními bychom rádi všem jejich počínání co možná zjednodušili při zachování vysoké sportovní úrovně obou soutěží. Věříme, že letošní systém bude ku prospěchu všem a že budou spokojeni jak účastníci Historic Rallye Vltava, tak také Rallye Šumava Klatovy. Rádi bychom propojením obou soutěží také přichystali co nejatraktivnější sportovní zážitek i všem divákům a návštěvníkům u tratí,“ říká Jiří Valenta.

Dodejme ještě, že veškeré informace již jsou postupně přidávány také na internetové stránky www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz.

Karel Špaček, tiskové středisko

foto: Rosťa Kutěj

Komentářů celkem: 8
5. 4. 2012 20:401
0 0
uklid nečistot na trati.....a to je jako co? Formule 1?kam to rally v Klatovech chtěj až dostat?
5. 4. 2012 23:302
0 0
Ne to nebude jako F1... stačí pořádně číst a nehledat jen jakoukoli záminku k útoku na Klatovysmajlík
Píše se o výrazném znečíštění, to se uklidí, je to v souladu s tím co se dohodlo s jezdci. A je to především bezpečnostní prvek a týká se pouze prvního průjezdu. Kdy jezdci pochopitelně nemají bordel na trati v rozpisech.
6. 4. 2012 00:363
0 0
Takže Kopecký a spol. musí mít vyčištěno, protože nemají bordel v rozpisu? Docela komický výrok smajlík Na každém závodě mají závodníci z hlouby pole vytaháno už na prvním průjezdu právě po špičce a taky se před nima nezametá a to tam jedou méně zkušení, i třeba závodníci začínající v poháru.
6. 4. 2012 01:074
0 0
aneb když se chce vždycky se najde proč držkovat
6. 4. 2012 07:085
0 0
Ja na Sumavu "nedrzkuju", je to moje domaci soutez v mmcr a nic proti ni nemam, me jen pobavil ten nazor s bordelem v rozpisu, neni to absurdni, ze pro posadky ze spicky by hrozilo nebezpeci, ale zacinajici a mene zkusene posadky na tom musi jezdit?
xp
6. 4. 2012 07:426
0 0
Především je to o tom, že mezi jednotlivými skupinami jezdců bude trochu víc času na to, aby se odházely případné velké šutry a nehrozil zbytečný defekt. Všichni jsme se byli někdy dívat u trati a jen málokdy si odvážný pořadatel troufne tam skočit odkopnout velký nebezpečný kámen v době,kdy se jezdí normálně po minutě... Já bych se taky bál. smajlík
6. 4. 2012 09:217
0 0
prostě a jednoduše jsme ve stavu, kdy fanouškům vadí to, že pořadatel se snaží o to, aby využil času který nastane a uklidil. řekněme si to na rovinu. to je ale škaredý pořadatel:D zametat rozhodně nikdo nebude, půjde o případné velké šutry.
6. 4. 2012 10:508 Upraveno 10:55
0 0
S faktickým hodnocením toho, jestli pořadatel rozhodně bude nebo nebude zametat a jestli stihne nebo nestihne v pauze uklidit šutry, bych si osobně počkal, až jaká bude skutečnost.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!