Turecký šampionát odstartoval i s Lucou Rossettim

O víkendu na trati EGE Rallisi odstartoval nový ročník tureckého šampionátu, který letos slibuje opravdu zajímavou podívanou.

O víkendu na trati EGE Rallisi odstartoval nový ročník tureckého šampionátu, který letos slibuje opravdu zajímavou podívanou. Do úvodního podniku nastoupilo celkem devět posádek s vozy kategorie Super 2000 a nechyběli mezi nimi ani mistři Evropy Italové Luca Rossetti s Matteo Chiarcosim. Coby úřadující šampión odstartoval sezónu Yagiz Avci pokračující s Fordem Fiesta Super 2000. Úvodní etapu dokončil jako třetí nejrychlejší, ale v té druhé se pořadím postupně propadal. V poslední zkoušce propad dokonal poškozením řízení a ztrátou 6,5 minuty, což jej vyřadilo z top ten.


Foto: www.eosk.org.tr

Nevydařený vstup stáje Fordu do nového ročníku předznamenal už na RZ 1 Avciho kolega Murat Bostanci, když svou Fiestu poslal mimo trať. Stejně početné zastoupení jako Ford měl na EGE Rallisi i italský Fiat. Do jednoho Punta Super 2000 usednul vrchařský mistr Vedat Diker, ovšem výrazněji se v soutěži projevoval Fatih Kara. Na začátku druhého dne dokonce v přímém boji předehnal úřadujícího mistra Avciho a v cíli se nakonec pilot Punta Super 2000 radoval z bronzu. Halim Ates do Turecka přivezl žhavou novinku Mini Super 2000, ovšem na tratích toho moc nepředvedl.


Foto: www.eosk.org.tr

Nejpočetnější zastoupení bude mít letos v Turecku Škoda, celkem čtyři Fabie Super 2000. Jediná z nich chyběla na cílové rampě, Buraka Cukurovu vyřadil problém s unikajícím palivem. Do další Škody letos bude usedat Ercan Kazaz a sezónu rozjel čtvrtým místem. Hlavními postavami EGE Rallisi ovšem byli zbylí dva jezdci s Fabiemi, domácí Volkan Isik a hostující Luca Rossetti. První etapu zajel lépe druhý jmenovaný, a sice o 6,5 vteřiny. Druhý den už se více dařilo domácímu borci, který italského jezdce nakonec malým rozdílem 5,6 sekundy porazil a pro turecké fanoušky tak měl strhující duel šťastný konec.


Foto: www.eosk.org.tr

Pořadí v cíli
1. Volkan Isik/Vedat Bostanci (TR) Škoda Fabia S2000 1:31.14,0
2. Luca Rossetti/Matteo Chiarcossi (I) Škoda Fabia S2000 +5,6
3. Fatih Kara/Bilge Ayan (TR) Fiat Punto Abarth S2000 +1.41,0
4. Ercan Kazaz/Emire Cantürk (TR) Škoda Fabia S2000 +2.56,5
5. Nebil Erbil/Onur Ahiskali (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.34,7
6. Ünal Senbahar/Emir Sahin (TR) Fiat Punto S1600 +9.36,6
7. Alpaslan Cukurova/Sinan Tarim (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +9.41,4
8. Burak Büyükpinar/Kaan Özsenler (TR) Mitsubishi Lancer Evo IX +11.25,3
9. Emre Yurdakul/Burak Erdener (TR) Ford Fiesta R2 +11.28,1
10. Sabri Ünver/Ufuk Uluocak (TR) Subaru Impreza WRX STI +11.32,3
Komentářů celkem: 5
12. 4. 2012 08:071
0 0
Jsem netušil, že z Rossettiho udělali Turkasmajlík dle foto. Jasně je to stejný jako Lapdavský s českou vlaječkou
12. 4. 2012 09:232
0 0
zrejme ma turecku licenciu, ako mal predtým Drotár českú (mal českú vlajku pri mene)a teraz Lapdavský smajlík
12. 4. 2012 11:333
0 0
Rossetti není přihlášený na Mille Miglia. Buď tedy bude jezdit pouze v Turecku (ale to se mi zdá docela málo) anebo mě napadlo, že se možná na ME vyprdne a pojede ty tři italské rundy IRC. Ovšem to je jen taková moje interní idea.
12. 4. 2012 11:464
0 0
V turecku mužou bodovat jen jezdci s tureckou licenci. Rossetti žadal v Italii o možnosti pozastaveni italske a zažadal o tureckou. Zrejme mu bylo vyhověno
Zed
13. 4. 2012 00:035 Upraveno 00:04
0 0
Celkem dobrý Škoda ne? Když už i v Turecku se jede fabia cup versus zbytek země... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!