Rally Vrchovina: Pro Firlu plná novinek

S novým vozem a staronovým „parťákem“ na sedadle spolujezdce vstoupil do nové rallysprintové sezony orlovský jezdec Lumír Firla.

S novým vozem a staronovým „parťákem“ na sedadle spolujezdce vstoupil do nové rallysprintové sezony orlovský jezdec Lumír Firla. Loni čtvrtý pilot hodnocení skupiny N v Mistrovství ČR ve sprintrally tentokrát své starší mitsubishi sedmé evoluce nechal doma a se zapůjčenou „Evo devítkou“ naznačil, že může v šampionátu myslet vysoko.

První dilema, před kterým Lumír Firla na prahu letošní sezony stál, byla volba nového spolujezdce. Osvědčený „mitfára“ Pavel Dresler dostal nabídku, která se neodmítá, a rozšířil řady členů tovární stáje Škoda Motorsport jako spolujezdec Jana Kopeckého. Jeho následný odchod ze severomoravského týmu byl tedy logickým vyústěním situace. „S Pavlem jsem závodil od roku 2008 a dosáhli jsme spolu řady pěkných výsledků. V jeho novém působišti mu celý náš tým přeje hodně úspěchů,“ říká 35letý pilot. „Loni jsem si kromě Pavla vyzkoušel i spolupráci s dalšími dvěma spolujezdci. Naše volba nakonec padla na Michala Večerku, s nímž jsem jel minulý rok na Vysočině. Spolupráce nám tehdy klapala a já věřím, že na tento úspěšný start letos navážeme,“ informoval Lumír před startem první soutěže roku.

Druhým závažným tématem byla volba soutěžní techniky. Lumírův Lancer EVO VII (rok výroby 2002) nikterak nemládne a rok od roku je složitější s ním nabité české špičce stačit. V týmu Firla Autosport proto uzrálo rozhodnutí vydat se cestou pronájmu modernější techniky. Volba padla na Mitsubishi Lancer EVO IX týmu K.I.T. Racing CS, s nímž se moravská posádka o uplynulém víkendu vypravila na první podnik nové sezony – Rally Vrchovina s centrem ve Slavonicích.

Vysoké startovní číslo 25 postavilo Lumíra s Michalem do pozice, kdy mohli na Vrchovině jedině překvapit. Na trati se potvrdilo, že je pořadatelé při sestavování startovní listiny opravdu výrazně podcenili. Bíločervený lancer se totiž od prvních kilometrů pohyboval na rozhraní první a druhé desítky absolutně. O vyrovnanosti soubojů na špici výmluvně hovoří, že po pěti rychlostních zkouškách měli Lumír s Michalem na desetinu sekundy shodný čas s nejbližšími soupeři – posádkou Jaroslav Pešl, Roman Pešek.

Rozuzlení mělo přijít na závěrečných dvou rychlostních testech, na které se z oblohy snesl lehký déšť. Opět se potvrdilo, že klouzavé podmínky jsou pro Lumíra jako dělané. Na kratším předposledním testu zajel nečekaný druhý čas absolutně a na dlouhém závěrečném úseku přidal osmé místo. A konečný výsledek? Nově složená posádka se posunula na osmé místo celkově a na čtvrtou pozici v hodnocení skupiny produkčních vozů. Při prvním startu s novým vozem přinejmenším pozitivní výsledek. „Vzhledem k tomu, že to byla první soutěž s jiným autem, než na které jsem zvyklý, a s jiným spolujezdcem, tak jsem maximálně spokojený. Kvůli vysokému startovnímu číslu jsme měli nevýhodu v obrovském množství vytahaných nečistot, kvůli nimž nám v úvodu soupeři trošku odskočili. Ale nechci se na to vymlouvat. My jsme se chtěli hlavně pěkně povozit a umístit se do desátého místa absolutně, což se nám povedlo. Hezkým bonusem je pro nás druhý čas na předposlední „erzetě“, který potvrdil naše nasazení v závěru,“ usmíval se v cíli Lumír.

A jaký byl přechod ze starší Evo sedmičky do modernější devítky? „Více asi budu schopný povědět po dalších závodech. Devítka je každopádně klidnější jak na brzdy, tak v zatáčkách, a oproti sedmičce určitě trochu líp odletí ze zatáčky. Už teď je vidět, že s Evo devítkou jsou časy konkurenceschopnější. Budeme se snažit si na auto zvyknout, rádi bychom s ním absolvovali pět až šest sprintů. Jako záloha nám zbývá stará Evo sedmička, která pořád stojí v garáži,“ uzavřel povídání pilot, který nadále úspěšně kombinuje okruhové závodění a rally.

Druhou soutěží letošního Mistrovství ČR ve sprintrally bude o posledním dubnovém víkendu Thermica rally Lužické hory, která se uskuteční v okolí města Hrádek nad Nisou.

Komentářů celkem: 5
xp
13. 4. 2012 15:29
0 0
O podcenění posádky ze strany pořadatele nemůže být řeč, to je holý nesmysl. Podle původní startovky měli jet Firla s číslem 14 a Pátl s číslem 22. Posun \"do vyšších sfér\" zařídil na poslední chvíli tajemník údajně na žádost jejich týmu, který zároveň chystá auto Bujáčkovi a prý chtěli mít na všechna tři auta dost času...smajlík
13. 4. 2012 15:42
0 0
Ba, ba, zaznělo to i na cílové rampě.
13. 4. 2012 16:52
0 0
Budu-li se držet faktů, soutěžícím st. č. 25 byl na Vrchovině \"Firla Lumír\", a ten o podobné žádosti dle mých informací neměl potuchy. Tím pádem předpokládám, že tato situace vznikla dezinformací mezi soutěžícím a přípravcem vozu. U mě platí, že prodávám, jak jsem koupil...
xp
13. 4. 2012 17:42
0 0
smajlík já to mám taky tak s tím obchodováním... Ale v žádném případě neplatí, že by jej pořadatel podcenil. A jak se ti zbylí dohodli nebo ne, do toho už nevidím, v nejhorším případě se dala dát žádost o změnu startovního pořadí jako u Pátla...
13. 4. 2012 20:10
0 0
Údajně žádost údajného týmu a vida, jak to tady žije... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!