Do Klatov se přihlásilo 107 posádek

Přesně 60 klenotů pro 21.Historic Vltava Rallye a také 47 moderních závodních vozů pro 47.Rallye Šumava Klatovy

Přesně 60 klenotů pro 21.Historic Vltava Rallye a také 47 moderních závodních vozů pro 47.Rallye Šumava Klatovy, takové jsou počty přihlášených pro obě soutěže, které se budou konat na jihozápadě naší republiky ve dnech 19. – 21. 4. 2012.

Už jen týden zbývá na přípravy organizátorů, závodníků, ale i fanoušků před víkendem, který dokonale naplňuje oblíbené reklamní heslo 2v1. Pojedou se totiž na jednom místě hned dvě skvěle obsazené soutěže, které budou dokonalým průřezem vozů, které se objevovaly na soutěžních tratích v posledních padesáti letech. Na 21.Historic Vltava Rallye se sejde hned několik evropských šampiónů, přičemž nejvíc fanoušků bude určitě mít domácí Miroslav Janota jedoucí tradičně s vozem Opel Kadett C-GT/E. Ten ale odstartuje ´až´ se startovním číslem 5, ve startovní listině dostali přednost zahraniční jezdci se silnějšími vozy. Číslo 1 poveze obhájce prvenství Ernst Harrach na svém Mitsubishi Lancer, dvojka a čtyřka budou patřit Italům Brazzolimu a Rossimu, na které jsme se marně těšili už loni. No a zatímco italští piloti pojedou v německých vozech Porsche 911 (těch bychom měli vidět celkem šestnáct!), číslo 3 poveze pro změnu krásná italská Lancia Rally 037, nicméně řízená skvělým norským jezdcem Jensenem.

Ve výčtu zajímavostí bychom mohli pokračovat až do samého závěru startovní listiny, zkraťme to ale a zastavme se pouze u dvou jmen. Se šťastným číslem 7 se už od loňska těšíme na sympatického Ira Franka Cunninghama, který po loňském třetím místě s úsměvem sliboval svůj velký návrat do Klatov. Číslo 47 pak poveze legendární vůz Škoda 130 L, a to s legendární posádkou Jindřich Štolfa – Zdeněk Hawel. Tihle dva spolu na přelomu osmdesátých a devadesátých let brázdili tratě mnoha slavných soutěží a například v ročníku 1991 jejich Škodě Favorit patřila v konečném pořadí Rallye Šumava šestá příčka, těsně před Emilem Trinerem a za mnohem silnějšími dvoulitry. Jindřich Štolfa má za sebou i slavné roky v továrním týmu Škoda, no a právě jeho následovník Jan Kopecký je letos pro změnu největším favoritem sesterské soutěže víkendu, 47.Rallye Šumava Klatovy.

Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000 letos již vyhrál obě úvodní soutěže národního šampionátu a vede tak jeho průběžné pořadí, startovní číslo 1 nicméně pro šumavskou soutěž připadlo doposud druhému v pořadí MMČR, Václavu Pechovi. Plzeňský jezdec bere Rallye Šumava za svůj domácí podnik, a tak lze očekávat právě tady jeho útok na nejvyšší příčky. Bude to ale mít velice těžké i proto, že jeho vůz Mini John Cooper Works S2000 1,6T na minulém závodě nestačil kromě Kopeckého ani další fabii tradičního Pechova rivala, Romana Kresty. Celkem je na klatovskou soutěž přihlášeno osm vozů nejrychlejší třídy 2, no a dokonce šestnáct aut je přihlášeno do třídy 3, která před nástupem vozů S2000 byla v národním šampionátu na absolutním vrcholu.

„Potěšilo nás, že z absolutní domácí špičky se na naši soutěž přihlásili téměř všichni domácí špičkoví jezdci ať už s vozy soudobými, nebo historickými,“ říká ředitel obou soutěží Jiří Valenta. „Také soupis zahraničních přihlášek na Historic Vltava Rallye nám udělal radost, určitě i diváci budou díky nim ze soutěže nadšeni. Na druhou stranu nás trochu mrzí slabší účast soudobých vozů nižších tříd, ale chápeme, že by pro ně účast na naší dlouhé a krásné soutěži byla v těžké době asi příliš finančně náročná. Pokusíme se je tedy kvalitní organizací letošního ročníku přesvědčit k účasti v roce 2013…“

Dodejme ještě, že veškeré informace již jsou postupně přidávány také na internetové stránky www.vltavarallye.cz a www.rallyesumava.cz. A my ještě ke startovní listině soudobých vozů dodejme, že v ní bylo letos kromě tradiční třináctky vynecháno i startovní číslo 22. S tímto číslem loni startoval zahynuvší skvělý závodník a člověk, Jiří Skoupil, jehož památku tohoto skvělého závodníka organizátoři uctí i dalšími pamětními činy.

Karel Špaček, tiskové středisko

foto: Rosťa Kutěj

poznámka pod čarou: až do startu je možno si startovní listiny stáhnout zde ve formátu pdf.

Komentářů celkem: 11
13. 4. 2012 21:011
0 0
47 soudobých je hodně málo, ale je to díky tomu, že se tam nejede žádnej Cup
13. 4. 2012 21:512
0 0
\"Pojedou se totiž na jednom místě hned dvě skvěle obsazené soutěže\"

To je vtip, ne? 47 posádek soudobých a v historikách 20 českých posádek. Nemyslím si, že takhle obsazená soutěž se dá nazvat jako skvěle obsazená.
13. 4. 2012 21:583
0 0
Tak dobrá startovka historiků snad v ČR nikdy nebyla.
13. 4. 2012 22:354
0 0
Souhlas s kollmou.. Tolik historiku kolik je na Vltave jsem dlouho neviděl a ani asi neuvidim. Je to super!!smajlík
13. 4. 2012 22:585
0 0
47.ročník - 47. posádek, tzn.že v roce 2025 by se mělo zúčastnit slušných 60 posádek smajlík
13. 4. 2012 23:026
0 0
TAk koukám, že můj odhad 50ti posádek relativně vyšel smajlík a jede se Clio Cup, jinak by možná bylo o 5 aut míň ?..kdo ví..buďme rádi za 47 aut, mohlo to být i horší smajlík
14. 4. 2012 09:227
0 0
Ono z těch 47 přihlášených jsou už 2 omluvenky. Ale HA budou určitě super.
14. 4. 2012 09:288
0 0
tak doufam ze se poradatele predvedou v dobrem obrazu (ne jako valasska rally) a presvedci dalsi posadky do dalsich rocniku ze sumava neni ztracena soutezsmajlík
14. 4. 2012 11:369
0 0
Původně napsal gonzo

Ono z těch 47 přihlášených jsou už 2 omluvenky. Ale HA budou určitě super.


HA to bude strašná bitka.
14. 4. 2012 13:2410
0 0
Můžu se zeptat, proč nepojede Valoušek? Asi mi něco uniklo, ale nikde jsem to nenašel.
14. 4. 2012 17:4711
0 0
Valda má letos omezený program a Šumava v plánu nebyla.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!