Otazníky nejen kolem Tour de Corse
Nadcházející soutěž Tour de Corse je ohrožena. Ale nejen ona…
O nejasnostech ohledně konání letošní Rally Korsika jste asi již slyšeli. Soutěž je ohrožena kvůli možné stávce dopravců, v tomto případě jde především o přepravu trajekty. Organizátoři sice slibují, že vše zajistí, ale FIA požaduje záruky. Do středy 12. října musí jasné, zda je vše zajištěno, jinak hrozí zrušení celé soutěže. Asi netřeba podotýkat, že by to byla pro Francouze velká ostuda, vždyť je to domácí rally pro Sebastiena Loeba. Ten zde navíc nikdy nevyhrál a sám ví dobře, že pokud nevyhraje letos, kdo ví, jak to bude v letech příštích.
Příliš se nemluví i o dalších spojitostech. I kdyby lodní dopravci souhlasili s tím, že vše na Korsiku dopraví, nikdo neví, zda si nepostaví hlavu na konci soutěže. Ihned po skončení se totiž celý kolotoč přesouvá na navazující Rally Catalunya, která se jede jen týden poté. Navíc podle nového pravidla FIA musí být na obě soutěže nejen stejné motory, ale i auta samotná! Je to zkoušení nového pravidla, které se chystá pro následující roky. Takže je možné, že na domácí rally přepravci couvnou, ale začnou stávkovat potom, protože do Rally Catalunya už jim nic není.
Ještě jedna zajímavost se váže k následující soutěži. Pokud se podíváte do startovní listiny, zjistíte, že číslo 4 nemá nikdo. Tohle číslo je standardně obsazeno dvojkou Fordu, v tomto případě Romanem Krestou. Ten však startuje s číslem 15. Proč? Organizátoři se rozhodli, že letos s tímto číslem nikdo nepojede. Je to na počest úmrtí Attilia Bettegy a posádky Henri Toivonen – Sergio Cresta, kteří na Korsice tragicky zahynuli v letech 1985, respektive 1986. Obě posádky startovaly s číslem 4… V letech 2000 a 2003 na Korsice těžce havarovali Colin McRae a Markko Martin. Jak jinak než s číslem 4…
Osudová čtyřka
Málem jsme přišli o Romana??? Kdyby nebyli tak prozíraví???