První místa patří po první etapě Harrachovi a Kopeckému

Druhá polovina páteční etapy 21.Historic Vltava Rallye i 47.Rallye Šumava Klatovy potvrdila výsledky z úvodu soutěže.

Druhá polovina páteční etapy 21.Historic Vltava Rallye i 47.Rallye Šumava Klatovy potvrdila výsledky z úvodu soutěže. Mezi historickými vozy dále vládne obhájce prvenství Ernst Harrach, na čele výsledkové listiny soudobých aut je nadále tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký.

Nic zásadního ve výsledcích nezměnily druhé průjezdy pátečními rychlostními zkouškami obou tradičních klatovských automobilových soutěží. Do cíle posledního testu dne dorazilo 46 vozů v rámci 21.Historic Vltava Rallye a 32 vozů 47.Rallye Šumava Klatovy, přičemž jedinou mírnou komplikací průběhu soutěže byla dosud havárie bez zranění posádky Egon Smékal – Monika Hýbnerová na čtvrté rychlostní zkoušce.

Na čele soutěže zařazené do mistrovství Evropy historických vozů se nadále drží Ernst Harrach s Leopoldem Welsersheimbem, jejichž Mitsubishi Lancer 2000 Turbo v závěru dne poněkud odskočilo vozu Porsche 911 druhého Itala Brazzoliho. Po úvodní etapě je mezi nimi rozestup 24 sekund, odstup třetího Nora Jensena za Brazzolim činí 9 sekund. Výtečné výkony předvádí náš Miroslav Janota dohánějící ztrátu způsobenou technickými problémy z úvodu, ani dva nejrychlejší časy v rychlostních zkouškách mu ale zatím nestačily k posunu výš než k dvacáté příčce průběžného pořadí. Noční testy svědčily i dravým Finům Johannusvuorimu a Liukkonenovi, kterým patří sedmá a devátá příčka pořadí. Druhého jmenovaného ale zítra čeká nesmírně napínavá bitva o pořadí, vždyť jeho průběžně šestnáctý(!) krajan Haavikko na něj ztrácí pouhou půlminutu. Nejúspěšnější z domácích jezdců Jan Krejča se posunul už na jedenáctou pozici a podle svých vlastních slov se právě rychlostních zkoušek na Vimpersku nemůže dočkat. Krejča má zatím v rámci národního mistrovství náskok půldruhé minuty na stříbrného Šimůnka, za třetím Janotou patří v tomto pořadí čtvrtá pozice Hejhalovi.

Po sedmi rychlostních zkouškách soutěže Mezinárodního mistrovství ČR je na čele posádka Jan Kopecký – Pavel Dresler, která si díky prvenství na šesti ze sedmi erzet získala náskok 22 sekund na nejlepší ze svých soupeřů. Druzí jsou Roman Kresta s Petrem Grossem, kteří si připsali jedno dílčí prvenství při druhém průjezdu legendárního ´Korábu´ a jedou stejně jako lídr soutěže s vozem Škoda Fabia S2000. Kresta musí spěchat i proto, že třetí Václav Pech (jehož ve voze Mini naviguje Petr Uhel) na něj ztrácí pouze deset vteřin. Už větší ztrátu má čtvrtý Jaromír Tarabus, o pátou příčku bojují mladí piloti s nejlepšími produkčními vozy. Po odstoupení Jaroslava Orsáka z technických důvodů převzal v této kategorii vedení Martin Semerád, druhý už je Václav Kopáček, jenž poslední test ve své třídě vyhrál. O vedení mezi vozy s poháněnou jednou nápravou nadále svádí bitvu Petr Brynda s Josefem Petákem, o pár vteřinek lépe je na tom v cíli etapy mladší jezdec. O třetí příčku podobně tvrdě bojují Jiří Vrkoslav a Emil Triner, lídři tříd 6 a 7.

„Jsem zejména rád, že se soutěž zatím obešla bez větších komplikací a přeji sobě i posádkám podobný průběh i v sobotní etapě,“ konstatoval s příjezdem posledního vozu do cíle sedmé rychlostní zkoušky ředitel soutěže Jiří Valenta. „Chtěl bych zároveň i poděkovat divákům za to, v jak hojném počtu první etapu navštívili a také za to, že se podle našich informací chovali ukázněně. Těšíme se na ně o to víc i v druhé etapě soutěže!“

Karel Špaček, tiskové středisko

Komentářů celkem: 1
21. 4. 2012 06:25
0 0
Zajímavé srovnání špičky historiků s dnešníma autama - Harrach by se pohyboval někde mezi Cliama R3, na 19. místě absolutně, asi mu to celkem jede smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!