Subaru se vrací na výsluní
Šéf týmu Subaru David Lapworth se nechal slyšet, že při Rally Japan se v pozitivním světle projevily změny, kterými v předchozích měsících prošel speciál Subaru Impreza WRC specifikace 2005. Petter Solberg byl v Japonsku na nejlepší cestě zopakovat své vítězství z roku 2004. Jeho snahu bohužel zastavil kámen, který norský jezdec trefil těsně před cílem, a který měl za následek havárii a následné odstoupení ze soutěže.
Petter Solberg na trati SS2
Foto: Tým
Tým Subaru prožil obtížnou sezónu, kdy marně bojoval se svým největším soupeřem – týmem Citroen. Navíc se ukázalo, že poté, co tým Peugeot přešel k Pirelli, vyrostl Subaru další více než rovnocenný soupeř. Teprve Rally Japan vrátila japonský tým zpátky na výsluní, kde Subaru chybělo od březnové Corona Rally Mexiko.
Ve svém rozhovoru pro Autosport vyjádřil David Lapworth svou spokojenost se změnami, kterými vůz prošel v nedávném období. "Během léta jsme tvrdě pracovali takřka na všem. Stranou nezůstaly tlumiče, motor ani transmise. Soutěže ve Walesu a Japonsku potvrdily, že naše snaha nebyla zbytečná. Samozřejmě by bylo skvělé zvítězit, ale i přesto jsem velmi potěšen rychlostí vozu".
Nový model Subaru, s nímž hodlá tým vyrazit na tratě podniků šampionátu WRC v roce 2006, je již navržen podle nových pravidel, jež zakazují použití aktivních diferenciálů a systém vstřikování vody do válců.
Převzato z wrc.com