12. 10. 2005 00:00 − 2704× − 55

Škoda připravuje ústup ze šampionátu v rallye

Deník Hospodářské noviny přináší v dnešním vydání nepříliš optimistickou prognózu týkající se dalšího působení týmu Škoda Motorsport v šampionátu WRC.

Aktuální vydání deníku Hospodářské noviny přináší nepříliš optimistickou zprávu týkající se účasti týmu Škoda Motorsport v top kategorii WRC. S laskavým svolením redakce Hospodářských novin přetiskujeme článek v původním znění bez úprav.

Vedení automobilky Škoda patrně upustilo od svých nedávných tužeb po vítězstvích v závodech světového šampionátu v rallye. Vratislav Kulhánek, předseda dozorčí rady Škody Auto, včera v rozhovoru na rozhlasové Frekvenci jedna prohlásil, že v současné době se v Mladé Boleslavi diskutuje o tom, v jaké formě se automobilka zúčastní příštího ročníku mistrovství světa.

"Rozhodně se v příštím roce zúčastníme, jestli to bude přímo tým Škody Motorsport nebo jestli to bude tým privátní s plnou podporou továrny, však v tuhle chvíli ještě není jasné," řekl. Připustil, že roky 2006 a 2007 považuje za přechodné období. "V této době bychom rádi připravili jiný model – ne už ve třídě WRC, ale v jiné kategorii. Nicméně plně konkurenceschopný. Hovoříme zatím o třídě Junior, třídě 1600," konstatoval Kulhánek.

Na dotaz, zda to fakticky znamená ústup ze slávy, jen prohlásil, že neví, zda se o uplynulé sezóně dá hovořit jako o slávě.Pragmaticky připustil, že jde o ústup ze špičky a hned přidal důvod. "Protože peníze, které do toho byly investovány, se nevrátily tak, jak bychom rádi". V seriálu mistrovství světa je zatím tým Škoda Motorsport v Poháru konstruktérů s dvanácti body šestý a dlouho očekávané úspěchy s vozy Škoda Fabiia WRC nepřinesly ani časté výměny jezdců.

Zdroj: Hospodářské noviny, 12.10.2005, str. 13, rubrika Sport, autor Jan Dvořák
Více na www.ihned.cz

Výše uvedenou zprávu uvádí též ČTK na svých webových stránkách.

Komentářů celkem: 55
Anonym IP:213.180.38.250
13. 10. 2005 08:52
0 0
Je vám jasné, že soukromé WRC = konec vývoje?
13. 10. 2005 08:54
0 0
Pokud by to byla pravda ... jako, že to zatím nepovažuji za konečné rozhodnutí ... myslím, že víc se asi za současné situace čekat nedalo. Dokonce to považuji za celkem nadějnou záležitost. Pokud dojde ke změnám v týmu a bude snaha ještě 2 roky jet WRC tak se nějaké výsledky můžou zajet a konečné rozhodnutí o sestupu do JWRC se ještě může klidně změnit.
13. 10. 2005 09:03
0 0
1) soukromý tým připravující auta - možná dobré řešení, ael nevím, jak s vývojem a bojím se aby ten tým nebyl Arminův a začínal by z NULY
2) Ústup z WRC jen do JWRC se mě zdá být nešťastné řešení... Navíc by se muselo začít vyvýjet nové auto a tím pádem by asi ještě víc pokulhával vývoj WRC a byla by tam Fábie asi jen na překonání přechodného období než S1600 bude a byla by tam takříkajíc do počtu :-( Takže doufám, že bod 2 nebude.
S1600 klidně, ale současně s WRC a těžit z prodeje a servisu aut...
Anonym IP:85.70.245.173
13. 10. 2005 09:23
0 0
jen abyste nebrečeli, až se zjistí, že soukromý tým ovládá Armin. A S1600 od Brůzla je zatím asi jako ŠM ve světě, to znamená nekonkurenční. Koldak
ladakroupa
13. 10. 2005 10:39
0 0
Tak nevím, ale taky bych tuhle zprávu vnímal pozitivně. Viz Subaru a Ford. A S1600 od pana Brůzla bych považoval za konkurenceschopnou (když bude v dobrých rukou). Myslím, že Honza Kopecký s ní předváděl pěkný věci.
Anonym IP:213.160.189.162
13. 10. 2005 11:19
0 0
no tak to je neco..puvodne sme to predpokladali..s1600 kopejda testuje fabiu kit car tak to asi neni pro srandu kralikum...myslim ze nejdriv meli vyvijet s1600 a pak a wrc...no co uz chybama se clovek uci a snad aj skoda motorsport...tak rally zdar go wrc go hanz
Anonym IP:147.32.100.25
13. 10. 2005 11:33
0 0
Hrozně mě štve, že germáni ve vedení a za volantem de facto zničili dobrou pověst ŠM, hlavně ten zmetek Metrich, furt do toho kecaj a pokud vím tak do toho žádný peníze koncern nedal. Nedal bych jim co se týče Motorsport žádný pravomoce, z toho vyplívá, že bych to taky dal do soukromejch rukou, nejlépe pokud by si to vzal Motorsport Kopecký, ikdyž ty by asi na začátek tolik peněz nesehnali. Nelíbí se mi spojení s Red Bull neboť tam bude německej kapitál a tudíž i Armin. Dragon
Anonym IP:62.240.191.35
13. 10. 2005 12:27
0 0
Kolik lidí sleduje žebříčky F3000 v porovnání s F1? A kolik lidí sleduje S1600 v porovnání s WRC?
Anonym IP:193.85.178.136
13. 10. 2005 12:45
0 0
To jsou ale ŠULINI
Anonym IP:213.180.38.250
13. 10. 2005 14:28
0 0
To je přesně můj názor. JWRC je jako kategorie ve srovnání s WRC naprosto nezajímavá z hlediska marketingu. Jestli se chce Škoda prezentovat jako světová značka (a to asi chce - viz debilní "Simply clever"), musí jít do špičkových podniků. A to JWRC bohužel není a nikdy nebude.
13. 10. 2005 14:41
0 0
Fakt je ten, že z marketingovýho hlediska je JWRC k ničemu a aby sestoupili do nižší kategorii a zase se tam ztrapnili, by asi nebylo dobrý. Myslím, že nejpodstatnější je, kdo a jak bude za ŠM jezdit v roce 2006 a pak můžou dělat závěry, jestli ovšem budou zase střídat jezdce, tak ničeho nedosáhnou. Ale aspoň je tu další šance, celá sezóna 2006 a bez Armina, tak snad to bude lepší...
Anonym IP:213.151.83.10
13. 10. 2005 17:45
0 0
Jenom jestli si hlavouni ze Škodovky uvědomují, že největším problémem týmu ŠM není Fábina, ale povedené trio Muhlmaier - Metrich - Schwarz. Možná by to chtělo zkusit nejdřív ,,vymést" tyhle dárečky a teprve potom uvažovat o zahození několikaleté práce mnoha lidí v týmu, o investicích do WRCka nemluvě. Pakliže by ani to nezafungovalo, pak se klidně výše uvedenému trojlístku omluvím.
Anonym IP:194.108.193.170
13. 10. 2005 18:23
0 0
Podle mě je to další hloupý tah Škody Motorsport. 1. Jak již bylo řečeno z ekonomického hlediska to bude ještě horší. 2. Se skupinou S 1600 nemají žádné zkušenosti a z toho plyne, že to asi nebude o moc lepší než WRC, které má alespoň nějaké zkušenosti. Osobně bych pozměnil celé vedení týmu Škoda Motorsport a určitě bych zůstal u tradice (dlouholeté) a pokračoval bych dále ve světě WRC. Tak držme palce ať to dopadne dobře !!!
Anonym IP:213.29.70.113
14. 10. 2005 09:33
0 0
Vzhledem k výsledkům je to logický krok, ve třídě S1600 má škoda na co navazovat. Jejich kit-cary nebyly vůbec špatné. Ale už se těším na příští rok, kéž by škodovka spolupracovala se soukromým týmem aspoň se tak sníží vliv němců ve vedení na nastavení auta. Což sme se mohli přesvědčit nepřineslo žadné výsledky. Jediný kdo mohl jít svou cestou byla hvězda Colin McRae, všichni ostatní dostali nastavení alá Armin a to je pěkně naprd.
Takže snad se příští rok povede trochu líp a ve škodovce to nakonec přehodnotí.
Anonym IP:213.29.12.118
16. 10. 2005 22:53
0 0
Nejvíc ze všech to tam sere Černej!!!! Jak je možný že takovej Tuho zajede se stejným autem čtvrtý čas a ten německej blb se nedostane ani do první desítky. Můžou si za to sami. Angažovat na každou soutěž jinýho jezdce to je největší chujovina. O penězích je to sice taky, ale když už do toho jednou šli tak naplno ne? A jestli by ten soukromej tým měl vést Černej, tak snad pověsím závody na hřebík a začnu sledovat kulečník!!!!!!!!!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!