12. 10. 2005 00:00 − 2318× − 0

Jirka Volf – Petr Novák: Místo útoku další smůla

Do Žamberka, kam se letos přestěhovalo centrum Labské Trotina Rallye debutující v kalendáři MČR sprintrally, přijížděla posádka Jiří Volf – Petr Novák s odhodláním protrhnout letošní smůlu a úto

Do Žamberka, kam se letos přestěhovalo centrum Labské Trotina Rallye debutující v kalendáři MČR sprintrally, přijížděla posádka Jiří Volf – Petr Novák s odhodláním protrhnout letošní smůlu a útočit na stupně vítězů. Účinkování dvojice startující pod hlavičkou Hanáckého rally klubu mělo ale jen krátkého trvání, když po RZ3 museli Jirka s Petrem vzdát kvůli poruše převodovky a následnému požáru motoru své Škody Octavia WRC.

Jirka se na závody velice těšil. Protože šlo o soutěž nově zařazenou do MČR v rallysprintech, bylo jasné, že bude rozhodovat rozpis a to, kdo je jak schopen jet podle něj, a ne zkušenosti pilotů z dřívějších let. Tratě se Jirkovi s Petrem náramně líbily, ale neztráceli před nimi respekt.

„V pátek organizátoři zařadili prolog okolo stadionu ‚pod lízátky‘ v Hradci Králové. Již zde mě auto vystrašilo, protože jsem si při čekání nevšiml, že dobíjení vozu nepracuje na 100%, napětí v baterce pokleslo a auto nebylo možné nastartovat. Byl jsem opravdu mile překvapen kamarádstvím mých závodnických kolegů, když všichni, kteří do prologu startovali až po nás, pomohli tlačit. Prolog jsme po tomto raději absolvovali dost opatrně a výsledný 7. čas tomu odpovídal,“ popsal Jiří Volf.

Po páteční divácké show začaly opravdové závody až v sobotu ráno. Jirka s Petrem šli do soutěže s maximálním nasazením a fanoušci, kteří vyrazili ke tratím RZ2 Petrovická, určitě nelitovali časného vstávání, ani ranního chladu. Jirkovy průjezdy opět patřily k těm nejatraktivnějším. Na ‚dvojce‘ si Volf s Novákem připsali třetí nejrychlejší čas a v průběžném hodnocení soutěže se posunuli na stejnou pozici. To však bylo bohužel z jejich strany vše.

„Po vydařeném úvodu jsem chtěl atakovat i vyšší místa, ale zhruba v polovině RZ3 jsme ucítili proklouznutí spojky a věděli jsme, že jsme dozávodili. Vůz jsme ‚na blinkry‘ dotrápili do cíle vložky, kde nás museli odtlačit z časové kontroly. Následně se unikající hydraulická kapalina spojky na svodech motoru vznítila a nás vystrašil požár motoru. Petr byl s hasícím přístrojem neskutečně pohotový, ale oheň zhasnul sám,“ zdrceně vylíčil brněnský závodník, který snad dvacet minut vůbec nebyl schopen komunikovat ani se svými mechaniky.

Zatím není příčina poruchy úplně jasná. Faktem je, že došlo k roztavení titanového obalu spojky, utavení těsnění a následnému úniku hydraulické kapaliny, což se může při nadměrném opotřebení lamel spojky stát. V případě Octavie Jirky Volfa, ale téměř žádné opotřebení spojky nebylo po rozebrání patrné, proto zůstává i pro Věroše Cvrčka, který Jirkovi WRC připravuje, závada záhadou. „Nevěřím, že kluci při přípravě vozu na pro mne tak důležitou soutěž udělali nějakou chybu, navíc bych špatně vystavěnou spojku cítil. Auto do té doby fungovalo nádherně. Smůla, jaká nás letos provází, je opravdu deprimující,“ nemůže uvěřit Jirka.

Po roli šikovného mechanika, kterou si vyzkoušel při rallysprintu v Tišnově, se tentokrát navigátor Petr Novák představil v úloze hasiče. „Byl jsem hrozně rychlý, bylo vidět, jak jsem adaptabilní. Jen škoda, že to zhaslo samo a nemusel jsem zasáhnout, protože jsem si chtěl jít k dobrovolným hasičům pro plaketu za odvahu,“ neztrácí svůj typický nadhled ani v těžkých chvílích navigátor Petr Novák. I jeho však odstoupení ze soutěže mrzelo, neboť se mu východočeský podnik a hlavně jeho tratě zamlouvaly. „Tratě byly opravdu super a doufám, že Labská rally v kalendáři rallysprintů zůstane. Jen se mi naše svezení zdálo příliš krátké. Myslel jsem, že ujedeme o pět vložek víc,“ poznamenal s trpkým úsměvem Volfův navigátor.

Ani po další smolné soutěži se Jirka Volf s Petrem Novákem nevzdávají a pokusí se zajistit finanční prostředky na poslední závod sezony, jímž bude na počátku listopadu OMV Würth Rallysprint ve Vsetíně. „Doufám, že si letos ještě zazávodíme. Po odstoupení na Labské rally nebude snadné sehnat prostředky na Vsetín, ale zkusím to. Snad se s ‚wrcem‘ svezeme alespoň na Setkání mistrů nebo v Praze. Hodně ale bude záležet na našich partnerech, zda se podaří tyto starty zrealizovat,“ uzavřel zklamaný Jirka Volf.

Zdeněk Zelenka

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!