Jiří Navrátil testoval před Rally Lužické Hory

Díky neúčasti Interaction Ford Czech Rally Teamu na Historic Vltava Rallye Klatovy se rozhodl Jiří Navrátil trochu oprášit své závodnické instinkty

Díky neúčasti Interaction Ford Czech Rally Teamu na Historic Vltava Rallye Klatovy se rozhodl Jiří Navrátil trochu oprášit své závodnické instinkty při krátkém testování před Rally Lužické Hory

Místem testu se stal zhruba tři kilometry dlouhý úsek u obce Březovice, který v minulosti patřil k „erzetám“ Rally Bohemia a svým charakterem odpovídal přesně tomu, co Jirka potřebuje s vozem S2000 stále pilovat – rychlé úzké pasáže na rozbitém povrchu, které jsou pro tratě rychlostních zkoušek českých soutěží typické. Součástí testu bylo i částečné srovnání pneumatik Michelin a Pirelli. Jirka do Březovic přivezl jak Fiestu S2000, tak Sierru RS Cosworth a s oběma auty se na tomto úseku svezl i Václav Arazim, který byl velice překvapen schopností Fiesty S2000 žehlit nerovnosti trati a také značně odlišným jízdním projevem od vozu skupiny N.

Test proběhl bez jakýchkoliv technických problémů. Ve čtvrtek ráno se však při kontrole na dílně zjistilo, že je nutné vyměnit ložiska zadních kol. Václav Arazim přivezl narychlo z Jihlavy vypůjčená ložiska od týmu Martina Prokopa a mechaniky čekala noční směna, aby byla Fiona na páteční přejímky připravena.

Jiří Navrátil

„Tohle byl jeden z těch úžasných dní se závodními auty. Dobrá parta lidí, příjemné počasí a ježdění bez jakéhokoliv tlaku či časového harmonogramu. Prostě jen nasadit helmu a jet. Během testu jsem ujel asi 70 ostrých kilometrů se sierrou a 60 km s fiestou. Velice zajímavé bylo zejména porovnání obou aut. Zatímco sierra nemá bůhvíjaký podvozek, ale nabízí brutální zátah motoru, fiesta je pravý opak. Auto funguje podvozkově fantasticky, ale pocitově mu chybí výkon. O to víc mne zarazilo, že při měření časů byla fiesta jen asi o 2,5 s na kilometr rychlejší než sierra, čekal jsem, že rozdíl bude větší! V každém případě bylo skvělé znovu sedět za volantem závodního auta, navíc v tak reálných podmínkách, jaké Březovice poskytly. Snažil jsem se hlavně v rychlých pasážích co nejvíce tlačit na pilu a zvyknout si na extrémní rychlost na úzké cestě. Dovolím si tvrdit, že si s fiestou zase o kousek víc věřím a už se těším na start Rally Lužické Hory.“

Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.com, profil: JiriNavratil

Komentářů celkem: 7
27. 4. 2012 16:05
0 0
Chtělo by to nějaký vyjádření p. Arazima, moc by mě to zajímalo..
27. 4. 2012 16:32
0 0
Video i s drobným komentářem je v reportáži na SMN televizi...
28. 4. 2012 12:00
0 0
No moc ty testy asi nepomohly podle časů v Lužičkách.smajlík
29. 4. 2012 10:02
0 0
Proč by testy nepomohly? Jirka jezdil časy na úrovni Dohnala (který má s tím autem naježděno mnohem více) a nebýt výletu mimo trať na RZ2, který ho stál cca 25vt., tak byl v první desítce, což je zase malý posun vpřed.
29. 4. 2012 10:25
0 0
Važte si každého kola co se postaví na start ........ smajlík
29. 4. 2012 10:51
0 0
1. vazime si kazde auto, ktore je na starte a vzdy fandime aby sa jazdcovi start podaril ALE
2. chceme kvalitu, nasadenie, hlad po vysledkoch. Ani ty nechodis na rally kvoli dojizdakom.... a netvrd mi ze ano.
29. 4. 2012 12:57 Upraveno 12:57
0 0
včera jsem stál na Lužičkách RZ4,8 modro-žlutá Fabie Redbull .Dík tomu ,že jsem měl auto přimo na RZ tak jsem samozřejmě nemohl odjet hned po prvních deseti .A musím přiznat ,že nasazení druhé poloviny posádek bylo hodně zajímavé smajlík
Dříve jsem také lítal z RZ na další a tihle srdcaři-střelci mi unikaly .Což je škoda .Dále je užasné vnímat Fisetu poslední specifikace na našich tratích .Oči,uši mají žně .Touto cestou děkuji všem posádkám smajlík (Rz 4 mediasport 2,22 )
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!