30. 4. 2012 06:34 − 4352× − 131

Martin Prokop dosáhl nejlepšího výsledku českého jezdce v MS

Fantastickým úspěchem skončila argentinská rally pro českou posádku Martin Prokop a Zdeněk Hrůza.

Fantastickým úspěchem skončila argentinská rally pro českou posádku Martin Prokop a Zdeněk Hrůza, která náročnou šotolinovou soutěž dokončila na čtvrtém místě celkové klasifikace. K profesorsky bezchybnému výkonu nejen během posledního dne, ale během celé soutěže, se v neděli odpoledne přidalo odstoupení Daniho Sorda, které znamenalo postup výše z páté pozice. Čtvrtá příčka je tak absolutně nejlepší výsledek české posádky v historii mistrovství světa v rally.

„Jsem samozřejmě nadšený z bezproblémového průběhu celé soutěže v našem podání, potýkali jsme se jen s jedním defektem první den. Dokážu si živě představit zoufalé pocity Daniho a celého továrního týmu Ford, když nám těsně před poslední krátkou rychlostní zkouškou nadělili postup o jednu příčku výše. Osobně raději předstihnu soupeře na trati než díky technickému problému, ale taková je prostě rally, příště můžeme být ve stejné pozici my,“ komentuje dramatický konec Rally Argentina pilot Fordu Fiesta WRC Martin Prokop.

„Chtěl bych touto cestou poděkovat celému týmu, který za mnou stojí a také všem lidem, kteří mi během jedenácti let mého závodění postupně pomohli dosáhnout tohoto významného výsledku. Nesmím zapomenout ani na fanoušky včetně těch, kteří nešetří konstruktivní kritikou a nenechávají nás usnout na vavřínech. Jsme s navigátorem Zdendou Hrůzou i celým týmem maximálně motivováni do dalších závodů sezony,“ uzavírá nejlepší český rally jezdec, kterému aktuálně patří sedmé místo ve světovém žebříčku jezdců.

Manažer týmu Quirin Müller dodává: „S narychlo vypůjčeným autem a na nových pneumatikách Dmack, které mimochodem velice slušně fungovaly, jsme dosáhli takto unikátního výsledku. Nemohu být jinak než spokojen. Oslavy ale nemohou být ale příliš dlouhé, protože již koncem květná nás čeká obdobně náročná Rally Acropolis.

Komentářů celkem: 131
1. 5. 2012 10:21
0 0
Kdyby tahle diskuze dala světu jen Foxův fotoseriál, jak se přes stále nižší startovní čísla dopracovat k pořádný ráně, tak byla plodná.
smajlík
1. 5. 2012 10:28
0 0
petrikpetrik1 23:22: mně se spíš zdá, že jsou nas....ý, že Martin zajel takovej super výsledek, že by si přáli, aby jezdil někde vzadu, aby je nebolely tolik ty jejich mindráčky! Proboha 4. místo v soutěži MS!!!
Ale zase mne pobavil ten, co napsal:"nedělejte z nás hlupáki", to jsem fakt lehnul smajlík
1. 5. 2012 11:09
0 0
GRATULUJI! Skvělý výsledek.
Ať byla ztráta jaká chtěla, musela to bejt strašná dřina! Martin udělal, přesně co měl a co bylo v danou chvíly potřeba. S tim Sordem to byla vážně klika, ale takové jsou závody.
Respekt!
1. 5. 2012 14:12
0 0
Je to samozřejmě úspěch, ale ta ztráta je obrovská. Ve srovnání s Honzou nebo Romanem a jejich pátými místy z MS. Někdo tu psal, že pro evropana je Argentina těžká, tak ať se mrkne na výsledky a první desítku, je jich tam 9 borců z Evropy. Celé mi to připomíná rok 2003, když Venca Pechů vyhrál Barumku. Spousta lidí ho oslavovala jako super jezdce, pak jel na Azory a tam dostal od Thiryho přes 10,5 minuty.
1. 5. 2012 15:16
0 0
Mack: Máš nedostatky v historii i v zeměpisu, to je asi tak všesmajlík
1. 5. 2012 16:12
0 0
Prosím všechny "odborníky", aby sestavili tabulku umístění a časových ztrát, u kterých máme právo oslavovat jezdce a jeho výsledek a u kterých naopak jezdce máme zatracovat. Předem díky.

A co máte za mánii porovnávat výsledky Kopeckého nebo Kresty z asfaltových soutěží, s výsledkem ze šotolinové soutěže? Kresta dojel v Argentině v roce 2005 na 11. místě se ztrátou 8:38 a kilometrovou ztrátou 1,52 s/km, byla to jeho 16. soutěž s WRC na šotolině, Prokop jel svou 44. soutěž na šotolině, ALE teprve třetí s WRC (počítám i ten sprint v Portugalsku). Srovnávejte srovnatelné!
1. 5. 2012 17:23
Upraveno 17:31
0 0
Jako fakt netuším, jak to měli udělat líp smajlík Z kraje druhého dne přišli o jediného přímého soupeře Al-Attiaha, dva blázny z Volkswagenu za sebou kontrolovali a Ostberg měl náskok, který by nedohnal na jejich místě už ani Patlála kdyby se rozkrájel a zůstal zrovna na cestě. Když už jsme u těch čísel, taky tu mám něco zajímavého - ve 3. etapě, když oba kontrolovali pozice, ztrácel na Loeba 0,17 s/km. Takže jak byste si to představovali? "Zdendo, zkusíme to teď trochu rychleji, uvidíme co to auto vydrží, stejně není naše, co říkáš?" "Jasně, chytím si pevně notes a jdem na to"...
1. 5. 2012 17:29
0 0
LeniLuki:
Souhlasím, po odpočtu kolik z toho dělalo auto, tohle by bylo jediné rozumné rezumé téhle diskuse. Přimlouvám se ještě o přidání obrazové přílohy s hromadou součástí, které na autě měnil vítěz a hromádkou kritizované hyeny.
smajlík
3. 5. 2012 19:11
0 0
doporučuji všem si přčíst Sport z 3.5. ten kluk to má v hlavě srovnané a ví co dělá, já mu fandím i když fandím hlavně Ášínovi,ale jsem rád za každý úspěch českého jezce a vůbec jakéhokoliv sportovce smajlíksmajlík
3. 5. 2012 19:22
0 0
Původně napsal Zajda

Jako fakt netuším, jak to měli udělat líp Z kraje druhého dne přišli o jediného přímého soupeře Al-Attiaha, dva blázny z Volkswagenu za sebou kontrolovali a Ostberg měl náskok, který by nedohnal na jejich místě už ani Patlála kdyby se rozkrájel a zůstal zro...


já s tebou souhlasím, je to Rally, ale tady si to moc něketří nepřipouští a myslí si, že by zajeli lepší a jen kecaj a kecajsmajlík
8. 5. 2012 21:28
0 0
....když favorité odpadly,časová ztráta na prvního hovoří za všesmajlík

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama