Martin Prokop dosáhl nejlepšího výsledku českého jezdce v MS
Fantastickým úspěchem skončila argentinská rally pro českou posádku Martin Prokop a Zdeněk Hrůza, která náročnou šotolinovou soutěž dokončila na čtvrtém místě celkové klasifikace. K profesorsky bezchybnému výkonu nejen během posledního dne, ale během celé soutěže, se v neděli odpoledne přidalo odstoupení Daniho Sorda, které znamenalo postup výše z páté pozice. Čtvrtá příčka je tak absolutně nejlepší výsledek české posádky v historii mistrovství světa v rally.
„Jsem samozřejmě nadšený z bezproblémového průběhu celé soutěže v našem podání, potýkali jsme se jen s jedním defektem první den. Dokážu si živě představit zoufalé pocity Daniho a celého továrního týmu Ford, když nám těsně před poslední krátkou rychlostní zkouškou nadělili postup o jednu příčku výše. Osobně raději předstihnu soupeře na trati než díky technickému problému, ale taková je prostě rally, příště můžeme být ve stejné pozici my,“ komentuje dramatický konec Rally Argentina pilot Fordu Fiesta WRC Martin Prokop.
„Chtěl bych touto cestou poděkovat celému týmu, který za mnou stojí a také všem lidem, kteří mi během jedenácti let mého závodění postupně pomohli dosáhnout tohoto významného výsledku. Nesmím zapomenout ani na fanoušky včetně těch, kteří nešetří konstruktivní kritikou a nenechávají nás usnout na vavřínech. Jsme s navigátorem Zdendou Hrůzou i celým týmem maximálně motivováni do dalších závodů sezony,“ uzavírá nejlepší český rally jezdec, kterému aktuálně patří sedmé místo ve světovém žebříčku jezdců.
Manažer týmu Quirin Müller dodává: „S narychlo vypůjčeným autem a na nových pneumatikách Dmack, které mimochodem velice slušně fungovaly, jsme dosáhli takto unikátního výsledku. Nemohu být jinak než spokojen. Oslavy ale nemohou být ale příliš dlouhé, protože již koncem květná nás čeká obdobně náročná Rally Acropolis.“
Ale zase mne pobavil ten, co napsal:"nedělejte z nás hlupáki", to jsem fakt lehnul
Ať byla ztráta jaká chtěla, musela to bejt strašná dřina! Martin udělal, přesně co měl a co bylo v danou chvíly potřeba. S tim Sordem to byla vážně klika, ale takové jsou závody.
Respekt!
A co máte za mánii porovnávat výsledky Kopeckého nebo Kresty z asfaltových soutěží, s výsledkem ze šotolinové soutěže? Kresta dojel v Argentině v roce 2005 na 11. místě se ztrátou 8:38 a kilometrovou ztrátou 1,52 s/km, byla to jeho 16. soutěž s WRC na šotolině, Prokop jel svou 44. soutěž na šotolině, ALE teprve třetí s WRC (počítám i ten sprint v Portugalsku). Srovnávejte srovnatelné!
Souhlasím, po odpočtu kolik z toho dělalo auto, tohle by bylo jediné rozumné rezumé téhle diskuse. Přimlouvám se ještě o přidání obrazové přílohy s hromadou součástí, které na autě měnil vítěz a hromádkou kritizované hyeny.
Jako fakt netuším, jak to měli udělat líp Z kraje druhého dne přišli o jediného přímého soupeře Al-Attiaha, dva blázny z Volkswagenu za sebou kontrolovali a Ostberg měl náskok, který by nedohnal na jejich místě už ani Patlála kdyby se rozkrájel a zůstal zro...
já s tebou souhlasím, je to Rally, ale tady si to moc něketří nepřipouští a myslí si, že by zajeli lepší a jen kecaj a kecaj