Jednou jsi dole, jednou nahoře

Výpadek na Šumavě a vítězství v Hrádku nad Nisou. To jsou poslední dva výsledky Martina Bujáčka s Markem Omelkou.

Dvě zcela rozdílné soutěže má za sebou posádka Mitsubishi Lancer deváté evoluce Martin Bujáček – Marek Omelka. Podruhé v kariéře se Martin před týdnem postavil na start Rally Šumava. Loni toho ale posádky kvůli tragické nehodě Jiřího Skoupila moc neodjely, tak vlastně uherskobrodský mladík vyrazil na tratě v okolí Klatov bez nějakých zkušeností. A ty jsou na této legendární soutěži obzvláště potřeba.

Martin s Markem odstartovali s ambicemi soutěž dokončit a pěkně se svézt, což se ovšem bohužel nepovedlo. Tým před soutěží pro jistotu vyměnil turbo za nový kus, aby byl stoprocentně připraven. Jak už to tak chodí, zákon schválnosti zafungoval dokonale a právě turbo bylo příčinou, že Lancer neměl potřebný výkon a kluci tak hned od začátku ztráceli na rychlou špičku třídy 3. „Tak už to prostě někdy chodí, zradí úplně nový kus, který byl vlastně do auta namontován preventivně,“ vyjádřil se po soutěži smířlivě sám jezdec. Během celé první etapy se ukazovaly větší nebo menší trable s vozem, který je jindy tak spolehlivý. Během druhé rundy se ovšem jako závažnější ukázaly problémy se zadním diferenciálem. Posádka dotáhla vůz do večerního servisu o dvě minuty později a mimo velkou ztrátu přímo z RZ si připsala také penalizaci. Vadné komponenty byly vyměněny a motor znovu naplno zavrčel, ovšem posádka se po poradě s vedením týmu rozhodla ušetřit finance a do druhé etapy nenastoupit, protože ztráta na čelo třídy 3 byla víceméně nesmazatelná.

Celý tým si tak chtěl napravit reputaci na následující soutěži, kterou byl druhý sprint v letošní sezoně – velice krásná a populární Rally Lužické Hory. Nádherné a náročné erzety jsou přesně ty, které má Martin (a nejen on) velmi rád. Na startu se sešla ohromná konkurence. Vždyť mimo obvyklou českou sprinterskou sestavu se ukázalo i množství zahraničních posádek v čele s německým multišampionem Matthiasem Kahlem či několika sporťáky kategorie GT.

Naši posádku ovšem zajímala především třída 3. Zde byla konkurence také ohromná – Martin Semerád či Mirek Jakeš dokazují svoji rychlost všude, kde odstartují. Martin se ovšem od startu nedíval na tempo ostatních. Odstartoval v klidu ve svém vlastním tempu, aby se dobře rozjel. Menší nevýhodou byly starší pneumatiky, které měl obuté na svém Lanceru. Ten ovšem po celou soutěž fungoval bez větších problémů, takže se posádka mohla soustředit na svůj vlastní výkon.

Když na třetí rychlostní zkoušce havaroval divoký Máca Semerád, bylo jasné, že o vítězství si to rozdá pětice Firla – Jakeš – Bujáček – Hudec – Pešl. Po dvou RZ druhé rundy se souboj zúžil jen na Martina Bujáčka a Lumíra Firlu. Mirek Jakeš na Martina nestačil na páté RZ a na následující byl nucen odstoupit kvůli dvěma defektům. S problémy se potýkaly také obě posádky MH racing týmu. Martin neponechal nic náhodě, zaútočil na sedmé zkoušce a rozhodl o svém vítězství. V poslední RZ si jej už jen pohlídal a množství diváků mohlo tleskat nejen atraktivnímu stylu, ale také nejrychlejší posádce třídy 3. Sluší se také dodat, že celkově skončila posádka Bujáček – Omelka na krásném šestém místě, když před nimi byli pouze jezdci sedlající vozy kategorie WRC. Není bez zajímavosti, že na třetí místo chybělo jen 16 sekund. Mladí jezdci tak letos víc a víc prohánějí zkušené matadory, což dodává českým soutěžím ohromný náboj.

A jak průběh soutěže s centrem v Hrádku nad Nisou viděla samotná posádka? „Zpočátku jsme byli vcelku opatrní, Martin si nebyl jistý na brzdách, které nefungovaly ideálně, tak byl start kapku vlažnější. Po výměně brzd se ovšem rozjel k velice dobrému výkonu, který v kombinaci s problémy soupeřů znamenal naši výhru. Opravdu skvělé je, že je stále s kým závodit a mladí talentovaní jezdci se víceméně stali špičkou skupiny N v Česku,“ komentuje nejen Lužické Hory zkušený navigátor Marek Omelka. Martin ještě doplňuje: „Na Lužičky se pokaždé moc těším. Letos to byl pro mě již pátý start na této soutěži, takže i znalost trati je výhodou. Tratě ovšem nebyly zrovna nejideálnější, protože hlavně RZ 2 byla hodně rozbitá a rychlá, stejně rychlá byla i nejdelší zkouška. Zbývající dva úseky byly moc hezké a hlavně šotolina na RZ 3/7 je něco pro mě a moc jsem si ji užil. Druhý průjezd RZ 7 se nám povedl skvěle, rozhodli jsme zde vlastně o našem vítězství, i když to byla jízda na hraně vozu. Výsledek je pro nás super, ale na druhou stranu škoda výpadků Mirka a Mácy."

Sluší se už jen dodat, že dalším startem této populární dvojice bude snad nejoblíbenější sprint u nás – Rallysprint Kopná. Doufáme, že na tento podnik pro posádku téměř domácí přijdete fandit všichni v hojném počtu.

Komentářů celkem: 8
1. 5. 2012 12:04
0 0
Znamená to, že už se našel nějaký partner na sprinty? Na Vrchovině se říkalo, že to je jednorázovka a uvidí se, co dál, a koukám, že i na Kopné budou, což je super.smajlík
1. 5. 2012 12:09
0 0
Od kdy je Rally Šumava jihočeská? smajlík jinak super článek smajlík
1. 5. 2012 12:11
0 0
dobrá, mám to opravit na "jihozápadočeskou" ? smajlík tak to vypustim a budou všichni spokojeni.
Liposh: plánuje se na měsíc dopředu, snad toho vyjde co nejvíc smajlík
1. 5. 2012 17:44
0 0
liposh:kopna byla v planu uz pred sezonou.... v tu dobu jako jediny "zaplaceny" sprint doufam ze pojedou cele sprinty a sezenou poradneho sponzora martin je velky talent
1. 5. 2012 22:47
0 0
to marek-rally: někdy mám bohužel pocit, že jsou důležitější peníze, než talent. smajlík
2. 5. 2012 07:56
0 0
tak to prostě je, je to drahý špás. Buďme rádi, že kluci vůbec jedou, nemá smysl brečet smajlík
3. 5. 2012 12:17
0 0
Původně napsal KubaS

Od kdy je Rally Šumava jihočeská? jinak super článek

Tak trocha zeměpisu poštudovat neublíží. Klatovy jsou sice západočeské (tedy pro pintlicháře plzeňskokrajské), Vimperk je jihočeský (budějovickokrajský). Takže jak to kdo vidí, mně také sedí ta jihočeská.smajlík
3. 5. 2012 12:20
0 0
Martin Bujáček vyhrál na Lužičkách i skok do výšky. Tvrdě konkuroval Kahle, ale Martin byl nejvýš. Jo, to když Marek povolí otěže...! Gratulace.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!