2. 5. 2012 22:18 − 2560× − 3

Lužické Hory nedopadly podle představ Martina Semeráda

Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou o uplynulém, parném víkendu závodili na Rally Lužické Hory. Závod ale nedopadl podle jejich představ.

Semerád Rally Team odjížděl do Hrádku nad Nisou, kde bylo centrum Thermica Rally Lužické Hory, ve velmi dobré náladě. Jakby také ne. Martin měl na svém kontě od začátku roku pět, bez vážnějších chyb odjetých závodů, a z toho dvě vítězství mezi produkčními vozy kategorie 3 na Rallye Šumava a při Rally Vrchovina. V Timeseal Mistrovství České republiky ve sprintrally mu dokonce patřilo vedení v této kategorii a stejně tak i mezi juniorskými závodníky absolutně. Rally Lužické Hory byla také první soutěží, kde Martin Semerád kdy startoval a část rychlostních zkoušek se odehrávala na v Čechách nepříliš časté šotolině, kde má ale Martin doposud najeto stále ještě více ostrých kilometrů nežli na asfaltu.

Do soutěže vtrhl Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou jako vítr. Jejich Mitsubishi Lancer EVO IX poslouchalo jako hodinky, a mezičasy na úvodní rychlostní zkoušce napovídaly, že dosažený čas bude patřit mezi ty nejrychlejší absolutně. Pak ale přišla chyba při nedobrzdění v samém cíli rychlostní zkoušky a z toho pramenila časová ztráta skoro dvaceti sekund. „Na úvodní rychlostní zkoušce se mi jelo vážně skvěle. Začal jsem si už věřit na specifickém českém asfaltu, a měl jsem prostě z jízdy dobrý pocit. Pak jsem ale neodhadl brzdný bod kousek před cílem a probrzdili jsme zatáčku. Zaklínili jsme se asi na dvacet vteřin na nějakém panelu, který na vnějšku zatáčky byl. Výsledný čas ale i tak nebyl špatný a já se hlavně těšil na šotolinovou rychlostní zkoušku,“ vysvětluje časovou ztrátu z úvodní rychlostní zkoušky Martin Semerád.

Hned na nadcházející, tedy druhé rychlostní zkoušce Martin s Bohoušem vystřihli ještě třetí nejrychlejší čas absolutně hned za vozy WRC, to byl ale poslední údaj, který výsledková listina Rally Lužické Hory v podání posádky Semerád – Ceplecha zažila. Na třetí rychlostní zkoušce totiž zaznělo z vysílaček traťových komisařů, že vůz posádky Semerád – Ceplecha leží krátce po startu tohoto měřeného úseku na střeše. „Byla to moje chyba, nedá se to nijak zvlášť popsat. Právě na tuhle rychlostní zkoušku jsem si hodně věřil a chtěl do ní dát všechno, dostat se zpět do vedení mezi produkčními vozy a zajet i nějaký čas v absolutním pořadí. Přehnal jsem trochu nájezdovou rychlost, zadek auta zavadil o stráň a už jsme leželi na střeše. Náraz nebyl v nijak velké rychlosti a auto nebylo ani zásadně poškozené. Když by byli na místě diváci, tak je možné, že by nás otočili na kola a pokračovali bychom dál. Mechanicky autu nic nebylo. Protože ale začal z auta vytékat benzín, dostali jsme strach, aby nezačalo hořet a přivolali jsme si na pomoc zásahový vůz ze startu RZ. Proto musela být vložka zastavena. Auto nás pak odtáhlo z vložky ven, kde na nás již čekal tým. Omlouvám se posádkám, které startovali za mnou, že jsem je připravil o jeden průjezd touhle pěknou rychlostní zkouškou. Mechanikům jsem přidělal před prodlouženým víkendem práci, ale sám jsem se snažil na dílně přiložit trochu ruku k dílu. Naštěstí se poškození neukázalo jako velké a jednalo se jen o „plechy“,“ dodává Martin Semerád ke smolnému odstoupení z Rally Lužické Hory.

Týmové Mitsubishi je aktuálně již po „klempířském zásahu“ opět v laku a připravené k polepu a nastrojení před dalším závodem, kterým bude letos pro Martina Semeráda netradiční zahraniční soutěž. Martin s Bohoušem totiž v rámci plnění reprezentačních povinností vyrazí za dva týdny do Slovinska na, českým posádkám velmi známou a oblíbenou, Saturnus Rally. I zde je velký poměr šotolinových pasáží, které tentokrát věřme Martinu Semerádovi a Bohuslavu Ceplechovi sednou lépe než ty v Hrádku.

Komentářů celkem: 3
2. 5. 2012 22:32
0 0
citace: Když by byli na místě diváci, tak je možné, že by nás otočili na kola a pokračovali bychom dál
Myslim ze tam bylo plno divaku smajlík
2. 5. 2012 22:57
0 0
taky si myslim ze tech cca 10 divaku co tam prihlizelo by mysaka otocilo ale lezel v prikope a prevalit ho do kopce je nemozne takze chapu ......
2. 5. 2012 23:00
0 0
Tady je to s diváky spíše myšleno tak, že poškození auta nebylo velké. Ne, že nechtěli otočit auto...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!