Pojede se příští rok MS i v Brazílii a JAR?

Příští týden se bude na FIA hlasovat o podobě kalendáře světového šampionátu pro rok 2013.

Příští týden se bude na FIA hlasovat o podobě kalendáře světového šampionátu pro rok 2013. Spekulace naznačují šance Brazílie a Jihoafrické Republiky. Tyto dva podniky by mohly nahradit Acropolis Rally v Řecku a Nový Zéland. Evropská kola v Monte Carlu, Švédsku, Portugalsku, Finsku, Německu, Velké Británii, Francii a Španělsku by měly být zachovány. Otázník se vznáší nad podnikem MS v Itálii.

Ze zámořských soutěžích by se měly objevit v kalendáři i v příštím roce Mexiko a Argentina. Právě před Argentinu by se Brazílie mohla zařadit. Není jistá také její přesná lokalita – Curitiba, Sao Paulo nebo Rio de Janeiro? V případě JAR by se jednalo o závod v okolí města Durban.

FIA bude dlouhodobě usilovat o snížení evropských soutěží, kromě dvou možných nových podniků se můžeme brzy dočkat i světových kol šampionátu v Indii a Rusku.

Komentářů celkem: 8
4. 5. 2012 07:481
0 0
A kam dál? Antarktida? Grónsko?smajlík
4. 5. 2012 08:482
0 0
a jednu rundu na měsíci...smajlík
4. 5. 2012 09:213
0 0
Konec Nového Zélandu v MS mě osobně mrzí, dle mého názoru jedna z nejhezčích soutěží v kalendáři. Jinak je ale omezení evropský soutěží v celku logické, je to přece MS, žádné ME. A pro automobilky jsou Brazílie, Rusko či Indie zajímavými trhy.
4. 5. 2012 09:394
0 0
I mně mrzí N. Zéland, stejně jako Řecko, navíc jedna soutěž na jihoamerickém kontinentě se mi zdá tak akorát. Chápal bych Rusko nebo Ukrajinu, Čínu... ale ta Indie a JAR mi prostě nějak nejdou pod vousy.smajlík Krom toho si myslím, že by se více zemí mělo v pořádání střídat. Jeden rok tam, druhý jinde - v r. 2009 nahradilo německou rally Polsko a jaká to byla parádní rally! Stejně by to určitě zvládli např. Estonci apod.
4. 5. 2012 10:025
0 0
To BIGMIKE:
Ano je to MS, ale v zásadě se ho účastní pouze automobilky evropské! Ano Ford není jako takový evropská automobilka jenže zatím je to jediný opravdu celosvětový hráč v tomto druhu sportu na této úrovni.
Bohužel se obávám, že i diváci se rekrutují převážně z Evropy. Nadšené hlasy o divácké kulise z argentiny nemusí nutně ukazovat na popularitu tohoto sportu v daném regionu, ale prostě si myslím, že je to náturou místních.
Nechápu proč se sr.át všude po světě když nemám pořádně zajištěné promo aktivity, když se všude šetří a když ani medializace tohoto sportu zatím nedosáhla takových hodnot, aby se mohlo mluvit o MS.
Tedy na úkor jihoamerické a africké anabáze vypadl jeden ze základních kamenů kalendáře MS. Ano pořadatelská země je v problémech, ale nebyla by toto zrovna možnost této zemi pomoci? (To je naivní já vím.)
4. 5. 2012 14:216
0 0
Chorda:Idnide je druhá nejlidnatější země světa pro automobilky je to rozhodně zajímavější soutěž než třeba Jordánko a to se v MS jelo několikrát smajlík
4. 5. 2012 14:327
0 0
Ale jde také o to, zda koupěschopnost vozů Ford a Citroen jordánských a podobných šejků není vyšší než Indů. Navíc, co kdyby v Indii došlo ke kolizi s nějakou tou posvátnou krávou? To by tu posádku dav snad zlynčoval.smajlík
4. 5. 2012 14:348 Upraveno 14:35
0 0
BIGMIKE: MS podle mého značí, že se účastní nejlepší jezdci světa(tady možná realita neodpovídá)a né fakt v jaké lokalitě se ty soutěže jedou.
Co se týká zájmů automobilek, tady je přirozené, že se tlačí tam, kde cítí šanci prodávat. Zéland je jistě krásná rally pro všechny jezdce i lidi z týmu, ale určitě strašně drahá a bez marketingového efektu.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!