Pojede se příští rok MS i v Brazílii a JAR?
Příští týden se bude na FIA hlasovat o podobě kalendáře světového šampionátu pro rok 2013. Spekulace naznačují šance Brazílie a Jihoafrické Republiky. Tyto dva podniky by mohly nahradit Acropolis Rally v Řecku a Nový Zéland. Evropská kola v Monte Carlu, Švédsku, Portugalsku, Finsku, Německu, Velké Británii, Francii a Španělsku by měly být zachovány. Otázník se vznáší nad podnikem MS v Itálii.
Ze zámořských soutěžích by se měly objevit v kalendáři i v příštím roce Mexiko a Argentina. Právě před Argentinu by se Brazílie mohla zařadit. Není jistá také její přesná lokalita – Curitiba, Sao Paulo nebo Rio de Janeiro? V případě JAR by se jednalo o závod v okolí města Durban.
FIA bude dlouhodobě usilovat o snížení evropských soutěží, kromě dvou možných nových podniků se můžeme brzy dočkat i světových kol šampionátu v Indii a Rusku.
Ano je to MS, ale v zásadě se ho účastní pouze automobilky evropské! Ano Ford není jako takový evropská automobilka jenže zatím je to jediný opravdu celosvětový hráč v tomto druhu sportu na této úrovni.
Bohužel se obávám, že i diváci se rekrutují převážně z Evropy. Nadšené hlasy o divácké kulise z argentiny nemusí nutně ukazovat na popularitu tohoto sportu v daném regionu, ale prostě si myslím, že je to náturou místních.
Nechápu proč se sr.át všude po světě když nemám pořádně zajištěné promo aktivity, když se všude šetří a když ani medializace tohoto sportu zatím nedosáhla takových hodnot, aby se mohlo mluvit o MS.
Tedy na úkor jihoamerické a africké anabáze vypadl jeden ze základních kamenů kalendáře MS. Ano pořadatelská země je v problémech, ale nebyla by toto zrovna možnost této zemi pomoci? (To je naivní já vím.)
Co se týká zájmů automobilek, tady je přirozené, že se tlačí tam, kde cítí šanci prodávat. Zéland je jistě krásná rally pro všechny jezdce i lidi z týmu, ale určitě strašně drahá a bez marketingového efektu.