6. 5. 2012 21:23 − 2961× − 3

AZ Pneu Racing Team se představuje

Dlouho jsem přemýšlel jak oficiálně představit náš nový team AZ PNEU racing, se kterým chceme absolvovat Volný Pohár 2012.

Dlouho jsem přemýšlel jak oficiálně představit náš nový team AZ PNEU racing, se kterým chceme absolvovat Volný Pohár 2012. Po prvním „testovacím“ závodě mě napadla myšlenka sepsat elaborát který bude popisovat jednu volnou soutěž. Nápad postavit BMW pro soutěže v rally jsem dostal již několik let zpátky, ale do praxe se mě ho podařilo převést až tento rok. Práce na autě samotném jsme začali minulý rok v létě. Po malých krůčcích jsme se dostali až do dnešního stádia, které by se dalo označit již jako rallye speciál. Jedná se o BMW E36 325i. Motor v základu disponuje zhruba dvěma-sty koňmi což společně s hmotností, která lehce překonává jednu tunu slibuje pěkné zážitky nejen posádce, ale i divákům.

Chrudimský rallye sprint byl v plánu již delší dobu, Martin Kučera a jeho pořadatelský team odvedli minulý rok skvělou práci a nebyl tedy důvod odmítnout pozvání na další pokračování. Odjezd z Liberce plánovaný na 4:00 proběhl dle plánu a ještě za tmy vyrážíme směr Turnov, Hradec, Pardubice, Chrudim. Celou dobu přemítám jestli jsme něco nezapomněli a procházím seznam věcí a materiálu. Hned po překročení hranice libereckého kraje začíná hustě pršet a já jsem moc rád že jsme nazuli na jednu sadu kol i mokré pneumatiky. Po příjezdu zjišťujeme, že už je servis skoro plný, ale nakonec se nám daří najít místečko na asfaltu, dokonce hned naproti stánku s občerstvením (jaká náhoda). Stavíme servis a přitom se poohlížíme po technice soupeřů a zjišťujeme, že to opravdu nebude lehké. Na dotaz mechaniků jaké pneu tedy pojedeme v první RZ odpovídám, že určitě mokré. Jakou chybu jsem udělal jsme zjistili už při příjezdu na start RZ 1. Na suchý asfalt s vlhkými místy by byla určitě lepší suchá guma. Zbytek teamu se přesunul fandit na divácké místo a tak volby mokrých pneumatik přestávám na konec litovat a rozhoduji se dát první průjezd právě mechanikům a fandům našeho teamu.

Hodiny odpočítávají poslední vteřiny a já si v hlavě memoruji celou trať, naštěstí mám vedle sebe Kláru, která mě snad pomůže diktátem rozpisu. Start, jednička, dvojka, trojka, prudké brždění do zatraceně úzkého retardéru, znovu jednička, dvojka, trojka, opět retardér, ale tady už jen slevím z plynu a pokračujeme do vesnice. Divácké místo na dohled a tak hned u prvního objezdu zahazuji bramboru do „bokovice“, následuje další objezd a opět bokem, pak už jen přehup a rychle smykem k zastávce a ven z toho bludiště. Trénink v podobě Czech Drift Series 2011 se vyplatil. Fotobuňku protínáme v čase 4:25 což nás řadí na průběžné třetí místo. Jsem hodně zklamaný, ale závod končí až v podvečer a tak máme ještě dost času dohnat kolegy před námi. Rychlý servis, přezutí na suché pneu a jdeme do druhého kola. Při příjezdu k retardéru zjišťuji že auto brzdí jen velmi vlažně. Zpomalování k několika retardérům z rychlosti přes 170km/h se podepsalo na brzdovém systému. Převařili jsme brzdovku, je to jasné. Teď to hlavně dotáhnout do cíle. Výsledek nás překvapil, na druhého stahujeme 5 vteřin a sami sobě jsme si ve druhém průjezdu „nadělili“ skoro 10 vteřin.

Posouváme se na průběžné druhé místo a začíná tvrdý souboj o setinky se Seatem Leon a Milošem Kutílkem. Rychlý servisní zásah a startujeme do další zkoušky. Bohužel nás těsně před cílem pěkně rozjeté třetí rychlostní zkoušky zastavila nehoda posádky s citroenem saxo. Opakujeme tedy jízdu, bohužel brzdovka je po dvou průjezdech opět přehřátá a auto reaguje na povely brzdového pedálu letargicky. Projíždím cílem a z pod kapoty se zvedá obláček bílého kouře, spěcháme do servisu a za námi se táhne dlouhá vodní čára. Loučím se s dobrým výsledkem a začínám věřit v prokletí chrudimské soutěže. Mechanici rychle odhalují závadu v chladiči ve kterém se vytvořila zhruba milimetrová trhlinka. Ještě že teď máme víc času v poledním velkém servise. Vyndáváme chladič z vozu a začíná boj o setrvání v soutěži. Zásah mechaniků na chladiči se zdá být úspěšný a my můžeme pokračovat na RZ4. Zde je zapotřebí vyzdvihnout a poděkovat soupeřům v Seatu Leon. Milan Kutílek a jeho spolujezdec místo toho, aby se radovali z vypadnutí soupeře přispěchali na pomoc. Za to jim patří velký dík a obdiv. Jsem rád, že stále existuje tento sportovní duch mezi jezdci.

Super rychlá RZ4 je za námi v čase 4:03. Bohužel se kvůli dvěma těžším nehodám, ze kterých ale všichni naštěstí vyvázli nezranění posouvá harmonogram a ruší se jedna RZ. Znamená to, že od druhého místa dělí náš team pouze 7,1 km. Na Leona máme sice náskok, ale jedna jediná chyba by nás stála zcela určitě místo v cíli rallye. Miloš s Leonem i přes vtipkování o tréninku stejně pojede hodně rychle. Nemůžeme si tedy dovolit vypustit poslední RZ a zkoušíme tlačit auto až k limitu. Na jednom odbočení už to vypadá na hodiny, naštěstí rychle reaguji a vracím auto do původního směru. Vím, že jsme ztratili několik cenných vteřinek a začínám tedy riskovat, jedu opravdu do limitu. Nervozita se však podepisuje a na výjezdu z retardéru se mě nedaří zařadit dvojku, další desetinky jsou v háji. Diváckým místem se protahujeme tak rychle, že se sám divým jak jsme to mohli uřídit. Klára přestává číst a je v očekávání velkého třesku. Ten se ale nekoná, BMW i pneumatiky fungují bezchybně a daří se nám vykroužit celé náměstí. Už jen retardér a jsme v cíli.

V napětí očekáváme součet výsledků, je jasné že jsme ztratili, ale bude nám stačit náš náskok? Vyhlášení je tu, naše posádka je druhá! Neskutečná radost panuje v celém teamu. Nakonec jsme druhé místo obhájili v součtu o necelou vteřinu.

Musíme v první řadě poděkovat společnosti AZpneu.cz, která je naším hlavním sponzorem a bez jejichž podpory bychom se na start určitě nepostavili. Velký dík patří také Jabloneckému Autoservisu MIROSLAV EHRLICH, který nám poskytuje zázemí pro stavbu a servis naší soutěžní techniky. Dále děkuji celému teamu, který se s námi soutěže zúčastnil a všem soupeřům za skvělý sport.

Veškeré naše onboardy a další multimédia naleznete na našich stránkách www.azpneuracing.cz

Video Chrudim : http://youtu.be/mPrt9AaW1II
Video onboard Sosnová : http://youtu.be/NI9euymNpGs

Za celý team

Komentářů celkem: 3
8. 5. 2012 23:181
0 0
Tak koukám že jsem to v Chrudimi neprokaučoval sám... nejdřív pneumatiky, poté začali ubývat koně pod kapotou, ale zážitek zase pěknej smajlík Jinak gratulace k výsledku smajlík
9. 5. 2012 08:132
0 0
ma to samosvor? smajlík
9. 5. 2012 09:013 Upraveno 09:05
0 0
Samosvor je v zadním diferenciálu (kde jinde smajlík ) poměr zadního diferenciálu je 3,45. http://www.azpneuracing.cz/beta/index.php/technika
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!