Mogul driving historic motorsport 2012

O prvním květnovém víkendu se již pomalu stává tradicí, že na Autodromu v Sosnové u České Lípy burácejí motory historických závodních vozů.

O prvním květnovém víkendu se již pomalu stává tradicí, že na Autodromu v Sosnové u České Lípy burácejí motory historických závodních vozů. Nejinak tomu bylo i letos kdy v rámci akce MOGUL Driving Historic MOTORSPORT se sešlo v neděli 6. května na startu 29 skvostů motorsportu let minulých, rozdělených do 4 objemových tříd.

Akce však byla otevřena i pro běžné účastníky silničního provozu s vozy se kterými jezdí denně do práce. Těch se ráno postavilo na start 24 ve 2 objemových třídách.

Okruh, na kterém se celý den závodilo, měřil 2,5 km. Dopoledne se závodníci nejprve seznámili s tratí a poté zajeli 2 kola měřeného tréninku, podle kterého byli rozřazeni do odpoledních "ostrých" jízd tak, aby si vzájemně nepřekáželi a neovlivňovali si svoje časy. Po výborném obědě, který je na Autodromu v Sosnové při takovýchto akcích samozřejmostí, začaly boje o desetinky. Všichni účastníci absolvovali 3 měřené jízdy po 3 kolech z nichž se jim sčítalo nejlepších 5 časů. Navzdory špatné předpovědi počasí vydrželo až do poloviny poslední série jízd sucho, dokonce se na nás občas smálo i sluníčko.

Autodrom Sosnová dělá všechny akce hlavně s ohledem na bezpečnost účastníků. Velké únikové zóny dávají možnost vyzkoušet si jízdu na limitu bez zbytečných obav o sebe, nebo své plechové miláčky. Přítomnost sanity a rychlého zásahového vozidla, jakožto i odtahu je samozřejmostí. Traťoví komisaři, vybaveni hasicími přístroji, radiostanicemi a prapory dbají na bezproblémový průběh závodu a jsou připraveni v případě nehody okamžitě zasáhnout. Výsledky byly zpracovávány odborníky – časoměřiči a byly i přenášeny na obrazovku do depa, kde měli závodníci své druhé zázemí v podobě velkého stanu s občerstvením, oficiální vývěskou a rozhlasem. Autodrom se vždy snaží vše řešit na profesionální úrovni a ke spokojenosti všech účastníků.

A kdo si po celodenním pohodovém klání odnesl krásné poháry? Historické závodní vozy ovládl Jiří Švec se Spiderem Alfa Romeo před Jiřím Navrátilem s Fordem Sierou RS Cosworth a Petrem Hornou se Škodou 120LS.

Pořadí v jednotlivých třídách: do 1150ccm 1. Milan Liška – Škoda 1000MB, 2. Pavel Dušek – Fiat Abart TC, 3. Martin Liška – Škoda 1000MB; do 1600ccm 1. Petr Horna – Škoda 120 LS, 2. Martin Král – Škoda 130RS, 3. Martin Kdér – Škoda 120S rally; do 2000ccm 1. Jiří Švec – Alfa Romeo, 2. Ivo Král – Volkswagen Golf, 3. Miloš Lang – Ford Escort mk2; přes 2000ccm 1. Jiří Navrátil – Ford Siera RS Cosworth, 2. Vítězslav Krch – Opel Ascona 400, 3. René Stern – Porsche 928.

Soudobé vozy "z ulice" ovládl Vladimír Filip s Mitsubishi Evo IX před Věrou Filipovou – též Mitsubishi Evo IX a Ladislavem Hlavou s Audi 1,8T Quattro.

Pořadí ve třídě do 1600ccm: 1. Jan Peškař – Ford Fiesta, 2. Martin Šaněk – Ford Fiesta, 3. Jaroslav Najman – Ford Fiesta. Pořadí ve třídě přes 1600ccm je totožné s absolutním pořadím mezi těmito vozy.

Vítězové všech tříd též dostali poukaz pro 2 V.I.P. osoby na Parallel Show Rally Bohemia, která se uskuteční na Autodromu v sobotu 14.7.2012. V letošním roce bude trať této atraktivní rychlostní zkoušky XXXIX. Rally Bohemia opět pozměněna. Přímo na startovní rovince vyroste nový paralelní skok, na který budou závodníci najíždět oba najednou hned po startu.

Global Assistance Autodrom Sosnová stále připravuje pro závodníky ale i pro veřejnost něco nového, neokoukaného. Sledujte proto stránky www.autodrom.cz aby jste se i vy mohli stát účastníky, nebo alespoň diváky některé z dalších akcí pořádaných pro vás. Zde najdete i podrobné výsledky této akce, odkazy na fotogalerie přítomných fotografů a ohlasy jednotlivých účastníků. Další fotky z akce najdete ZDE:

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!