Kostka prožene po Kopné vůz světového šampiona Loeba

K velkým favoritům Autogames Rallysprintu Kopná patří sedmadvacetiletý jezdec Tomáš Kostka.

K velkým favoritům AUTOGAMES Rallysprintu Kopná patří sedmadvacetiletý jezdec Tomáš Kostka, který přestoupil na začátku letošní sezony z okruhů do rally a úvodní dva podniky rallysprintového šampionátu na Vrchovině i Lužických horách suverénně ovládl. Ve spojení se zkušeným spolujezdcem Miroslavem Houštěm a špičkovým vozem Citroën C4 WRC všem svým pronásledovatelům ujeli doslova o parník. Ve Slušovicích se postaví proti nim velký soupeř Roman Kresta na focusu. Souboj dvou švagrů má být ozdobou sobotního zápolení na rychlostních zkouškách v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty.

Zlínský jezdec Tomáš Kostka dával v předchozích letech přednost startům na okruzích a zřídka se objevil na tratích rychlostních zkoušek. Od okruhů si odskočil jednorázově na domácí barumku nebo v závěru sezony se svezl při Mikulášské rally. Až začátkem letošní sezony nastala změna. „Vyjednával jsem o účasti v okruhovém DTM, ale bylo to velmi složité, neboť německý šampionát jezdí pouze tři automobilky. Nakonec jednání dopadla neúspěšně a hledal jsem jiné řešení. Známý Mirka Houště nám dal možnost testovat C4 v Itálii a vzápětí padlo rozhodnutí, že pojedeme s tímto autem české rallysprinty. Každopádně si vyzkouším jinou disciplínu než okruhy. Sponzorům se to líbilo a dohodli jsme se na programu, kdy pojedu pět rallysprintů s C4 a zbytek podle situace i vývoje šampionátu s fábií S2000,“ řekl Tomáš Kostka na tiskové konferenci ve Slušovicích. K dispozici má bývalý tovární vůz Citroën, který získal vavříny na světových rally. „S autem jezdil mistr světa Sebastian Loeb. Italský tým, který nám auto připravuje, vlastní všechny tři tovární vozy, kterých se citroën na konci roku 2010 zbavil. Tyto auta nejedou jenom u nás, ale jezdí pravidelně v Itálii rovněž rallysprinty. Auta jsou v podstatě od poloviny dubna každý víkend v akci,“ upřesnil Kostka, otec půlročního syna Mattiase.

Rallysprint Kopná patří k nejtěžším podnikům ve sprintovém šampionátu. Náročné rychlostní zkoušky prověří jezdecké umění jednotlivých jezdců a připravenost soutěžní techniky. Na jezdce čeká na těžkých rychlostních zkouškách 76 ostrých kilometrů. „Určitě to nebude jednoduché. Tratě uvidím poprvé až při seznamovacích jízdách před soutěží. Jsem okruhový jezdec, nemám tolik zkušeností například co se psaní rozpisu týká. Auto je však výborné. Vím, že se můžu na citroën spolehnout. Část tratě znám z barumky, pro nás je prioritou pohlídat si vedení v rallysprintovém šampionátu. Určitě nás bude zajímat souboj s Romanem Krestou. Ale myslím si, že Roman by nám měl s focusem ujet,“ pověděl Kostka, který se objeví na okruzích zřejmě i v letošní sezoně. „V současnosti jednám o možnosti jet s audinou pana Maděryče. Zatím je to ve hvězdách a není nic rozhodnuto, ale každopádně mám krásný sen, a to získat titul ve sprintech i na okruzích,“ upřesnil sympatický jezdec, jehož bude i na Kopné navigovat zkušený Miroslav Houšť. „Mirek má zde spoustu známých fandů. Určitě chce tady opět vyhrát a uvidíme, jak mě v sobotu požene. Jsem s ním velmi spokojený, už při prosincové Mikulášské rally klapala naše spolupráce na jedničku. Po letech si velmi rychle zvykl na rychlost a nedělá mu to žádný problém,“ uzavřel Tomáš

Kostka, který poveze při Rallysprintu Kopná na citroënu startovní číslo 2 v barvách slovenského týmu RUFA SPORT.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!