Rallye de Tucumán – komentář

Argentinský šampionát už zcela ovládla tamní kategorie Maxi Rally, které teprve před třemi měsíci vstoupily do druhého roku života.

Argentinský šampionát už zcela ovládla tamní specifická kategorie speciálů Maxi Rally, které teprve před třemi měsíci vstoupily do druhého roku života. Žádná nová značka letos řady těchto speciálů nerozšířila, ale i tak je jejich paleta pestrobarevná, když se celkem šampionátu účastní šest různých vozů. Z jezdeckého pohledu po vlažnějším rozjezdu loňskou sezónu opanoval několikanásobný argentinský šampión Federico Villagra s Fordem Fiesta. Ani aktuální sezónu nezačal nejlépe, ale už v druhém podniku se radoval z vítězství. První triumf sezóny si na své konto připsal Claudio Menzi pilotující Fiat Palio, kterému se naopak moc nevydařila druhá soutěž, v níž skončil až jako pátý nejrychlejší.

Řady argentinské Scuderie Fiat před sezónou posílilo jedno z dalších velkých jmen tamního rallysportu, někdejší pilot Škody Gabriel Pozzo. Na začátek roku jej zradila technika a na druhý pokus už dokázal vystoupat na pódium. Vcelku dobře si v nové sezóně zatím počíná jediný zástupce značky Kia Diego Dominguez, který má na svém kontě druhou a čtvrtou příčku. Hodně podobné skóre má zatím hlavní zástupce sestavy Volkswagenu Miguel Baldoni, který v obou úvodních podnicích stanul na bedně. Ani trochu se zatím nedaří stáji Chevroletu, v jehož řadách by měl vynikat hlavně Marcos Ligato. Ani jednou ale zatím cíl nespatřil a v top ten v obou podnicích zastupoval Chevrolet pouze Juan Gil de Marchi, pokaždé navíc na nižších příčkách. O moc lepší bilanci pak nemá ani Alejandro Cancio s osamělým Peugeotem 207.

Do třetího podniku sezóny odstartovalo 17 speciálů Maxi Rally a v tomto případě si v cíli připsaly i slušnou spolehlivost, když jich dojelo celých 12. Na argentinské poměry se úvodní etapa odehrála netradičně na asfaltu, posádky ji však absolvovaly se šotolinovým nastavením, neboť je druhý den čekal návrat na klasické nezpevněné cesty. Nejlépe do soutěže vstoupil její trojnásobný vítěz z posledních let Ligato, za jehož zády se po první sekci s odstupem 7,5 sekundy držel Menzi. Vedoucí muž šampionátu Baldoni chyboval už na druhém testu, když vylétl z trati a zle pošramotil svůj Volkswagen.

V druhé sekci se do toho dokázal pořádně opřít Menzi, který nejprve snížil svůj odstup a následně se vyhoupl s náskokem 3,2 vteřiny do čela soutěže. Ligato v této části nebyl zrovna nejrychlejší a dotahovat se za něho začal i třetí Villagra. To jezdce Chevroletu donutilo ve třetí sekci nasadit vražednější tempo. V RZ 7 se dostal zpět do čela, ovšem zle dotírajícího pilota Fordu setřást nedokázal, takže si před ním po první etapě udržel náskok jen 6,1 sekundy. Menzi mezitím v poslední zkoušce dne zachyboval, přetočil se a s odstupem 22,9 sekundy spadl na bronzový stupínek.

Druhý den se soutěž přesunula na šotolinu, což nečinilo žádnou radost vedoucímu Ligatovi, který musel svým pronásledovatelům čistit trať. Villagra této výhody nemohl nevyužít a postupně se ke svému soupeři přibližoval, v půlce dne už měl na odmazání pouhé tři sekundy. Ligato ještě v RZ 13 chytnul druhý dech a jezdci Fordu nandal sedm desetinek. V předposlední zkoušce ovšem zajel výrazně slabší čas a propadl se na konečnou druhou příčku. Z druhého vítězství v sezóně a prvního v tomto podniku, kde před patnácti lety debutoval, se v cíli radoval Villagra.

Na bronzový stupínek se hned ráno dostal místní borec Marchi, kterého v první etapě přibrzdil defekt a následné problémy s tlumičem. Menzi totiž v RZ 11 chyboval, poslal svůj Fiat přes střechu a nakonec do cíle dorazil jako čtvrtý o dvě desetiny před stájovým kolegou Pozzem. Soutěže se zúčastnil rovněž brazilský jezdec MS Daniel Oliveira, když pilotoval VW Gol Trend. Během úvodní etapy se dokázal propracovat do top ten, ze které na konci dne vypadnul a druhého dne se už nezúčastnil.

Pořadí v cíli
1. Federico Villagra/Diego Curletto (RA) Ford Fiesta Kinetic 1:31.11,3
2. Marcos Ligato/Ruben Garcia (RA) Chevrolet Agile +10,0
3. Juan Gil de Marchi/Mauro Albornoz (RA) Chevrolet Agile +35,1
4. Claudio Menzi/Diego Cagnotti (RA) Fiat Palio +1.09,6
5. Gabriel Pozzo/Daniel Stillo (RA) Fiat Palio +1.09,8
6. Diego Dominguez/Edgaro Galindo (PY/RA) Kia Rio +1.11,2
7. Gerónimo Padilla/Jose Drago (RA) Ford Fiesta Kinetic +1.47,0
8. Nicolás Díaz/Luis Allende (RA) Ford Fiesta Kinetic +2.24,4
9. Alejandro Cancio/Santiago Garcia (RA) Peugeot 207 +3.08,2
10. Alvaro Marchetto/Marcos Bazan (RA) Mitsubishi Lancer Evo X +3.09,7

Stav šampionátu: 1. Villagra 91, 2. Menzi 82, 3. Baldoni 77, 4. Dominguez 71, 5. Gil de Marchi 50, 6. Pozzo 48

Výsledky tohoto podniku naleznete rovněž na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!