14. 5. 2012 11:33 − 2625× − 0

Martin Semerád reprezentoval na Saturnus Rally ve Slovinsku

Pro Martina Semeráda s Bohuslavem Ceplechou dopadla Saturnus Rally dobrým výsledkem, který však mohl být ještě lepší.

Ve Slovinské Lublani se od pátku do neděle bojovalo o body do Evropského poháru Central v rally a v rámci reprezentace se na start této rally poprvé postavila i česká posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha. Ti vyrazili se svým osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX, které mechanici během pár dnů před startem soutěže uvedli po havárii v Lužických Horách do bezvadného stavu. „Děkuji všem našim mechanikům, kteří si po našem kotrmelci v Lužických Horách pořádně mákli, abychom mohli ve Slovinsku startovat,“ začíná pochvalou svého týmu Martin Semerád. Sestava Semerád Rally Teamu byla tedy zcela tradiční a doplnila další české výpravy, jenž do Slovinska vyrazily v rámci reprezentace. Martin Semerád byl před startem slovinské Saturnus Rally opatrný v odhadech své rychlosti oproti zkušenějším kolegům, kteří na mezinárodní rally startovali už několikrát. Trať Saturnus Rally je známá hodně zrádnými úseky, které hodně kloužou i za sucha natož za deště, který se na silnice nad Lublaní začal v sobotu snášet. Posádka začala na úvodní divácké rychlostní zkoušce šestým časem absolutně, a to jen potvrdilo Martinovo předsevzetí, začít opatrněji a postupně zrychlovat. Seznamovací jízdy úvodní rychlostní zkoušky Saturnus Rally sice neprobíhaly podle obvyklých zvyklostí, protože posádky si test mohly projít jen pěšky, ale to Martina s Bohoušem příliš nerozhodilo. Dobře věděli, že skutečná Saturnus Rally na ně čeká v sobotu a v neděli.


Foto: Saturnus rally

Modrobílé Mitsubishi Lancer EVO IX Semerád Rally Teamu se v první etapě postupně probojovalo na čtvrtou příčku absolutního pořadí a svádělo vyrovnaný souboj s další českou posádkou Běhálek – Černohorský až do sedmé rychlostní zkoušky. „V průběhu rychlostní zkoušky jsme dostali defekt a já se rozhodl kolo raději vyměnit, protože jsem nechtěl riskovat jízdou po defektu havárii nebo poškození vozu od odlétající gumy. Trochu jsem ale výměnu uspěchal, možná se do cíle RZ dalo na defektu dojet. Vybral jsem si navíc špatné místo pro výměnu kola. Auto stálo trochu v kopci, a tak se nám jednou sesunulo z heveru. Hodně jsme výměnou kola ztratili a klesli až na jedenácté místo absolutně,“ líčí nezáviděníhodný moment na samém konci první etapy Martin Semerád.

Ve druhé etapě měli Martin s Bohoušem před sebou jediný cíl. Posunout se ve výsledcích, co jen to půjde. Začali už mnohem více „tlačit na pilu“, což dokazuje pět třetích časů absolutně na šesti měřených úsecích nedělní etapy. „Druhý den jsem již jel mnohem svižněji. Už jsem více důvěřoval i rozpisu a s dosahovanými časy jsem byl spokojený. I v neděli, stejně jako vlastně celou soutěž, to byla pneumatiková loterie. Podmínky se hodně měnily, a my jsme v závěru rally vsadili na kombinaci slicku a pneumatiky media. Několikrát během dne jsme je s Bohoušem mezi rychlostními zkouškami přezouvali a zkoušeli různé kombinace. Nakonec se nám podařilo v závěru rally předstihnout italského soupeře, ale víc než na návrat na čtvrté místo to už bohužel nestačilo,“ dodává Martin Semerád, kterého defekt připravil o možnost boje o stupně vítězů.

Semerád Rally Team veze ze Slovinska body za čtvrté místo absolutně a poháry za druhé místo v kategorii produkčních vozů. Martin s Bohoušem byli také třetí nejúspěšnější posádkou z české republiky ve Slovinsku a nejrychlejšími juniory na rally. Reprezentace České republiky tedy pro Martina Semeráda dopadla velmi dobře, a s nepoškozeným vozem se vrací do české republiky, kde jej už za dva týdny čeká start na jihočeské Rallye Český Krumlov.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!