25. 2. 2004 00:00 − 2304× − 0

Kopecký bude startovat na Oberland Rallye

ROZHOVOR Posádka Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek míří do Německa na Oberland Rallye. O přípravách si s Honzou povídal Martin Bobek.

Posádka Škoda Matador teamu Jan Kopecký-Filip Schovánek vstoupila do letošního domácího šampionátu výborným druhým místem na lednové Jänner Rallye v okolí Freistadtu. O další body budou bojovat na konci března na Rally Šumava, ale před tímto startem zamíří ještě do Německa na Oberland Rallye, která je součástí německého mistrovství.

Honzo, jak hodnotíš výkon a výsledek na rakouské Jänner Rallye?
S výsledkem i výkonem jsme určitě spokojeni. Druhým místem jsme do sezóny vstoupili dobře. Já ani Filip jsme výrazně nechybovali, na náročné zimní soutěži to byl klíč k úspěchu. My i Fabia WRC jsme poprvé startovali na sněhu a s hřebíky. Soutěž byla samozřejmě náročná i pro tým mechaniků, kterým patří výrazný dík. V Rakousku se možná začaly projevovat naše předchozí zahraniční starty. S neznámou tratí jsme se vypořádali dobře. Vše fungovalo bezchybně již od logistického zajištění startu. Filip již získal také mnoho zkušeností a já se mohu soustředit pouze na svůj výkon za volantem. Během náročnějších rychlostních zkoušek se mi snažil ulehčit moji úlohu ovládáním stěračů a ostřikovačů.


Foto: Petr Lusk

Jak složité bylo nastavit vůz Škoda Fabia WRC pro sněhovou soutěž? Data z jiné soutěže k dispozici nebyly…
Před samotnou soutěží jsme strávili jeden testovací den na Šumavě. Z tohoto testu jsme měli představu o výchozím nastavení pro soutěž, ale prakticky celou rally jsme nastavení měnili a neustále chování vozu vylepšovali.

Jak cenné byly rady od Ladislava Křečka?
Samozřejmě informace Ladislava Křečka jsou neocenitelné. Snaží se mi předat mnoho ze svých obrovských zkušeností. Největší přínos spočíval v tom, že jsme před soutěží teoreticky probrali velké množství modelových situací a já jsem byl na hodně možností teoreticky připraven. Když na trati nějaká situace následně nastala, věděl jsem, jak ji správně řešit.

Na sněhu jsi jel výborně. Přeješ si na Rally Šumava spíše asfalt nebo opět sníh?
O tom jsem příliš nepřemýšlel. Ale možná by nebyl špatný opět sníh, protože v našich podmínkách se na takovém povrchu můžeme svést pouze výjimečně. Na suchém i mokrém asfaltu si na našich rychlostních zkouškách letos zazávodíme ještě dostatečně.

Koho považuješ za největší favority Rally Šumava?
Jednoznačně největším favoritem je Roman Kresta. Mezi nejrychlejší bude patřit i Tomáš Enge a Václav Pech. V této skupině chceme bojovat i my s Fabii WRC.

Na Rally Šumava máš „oblíbenou“ jednu rychlostní zkoušku…
Ano, máš pravdu. Rychlostní zkouška Nuzín-Čkyně se mi v předchozích dvou letech stala osudnou a vždy jsme v tomto úseku skončili. Na druhou stranu se mi tato rychlostní zkouška opravdu líbí, je velmi zajímavá. Letos se tato tradiční erzeta pojede dvakrát a dokonce druhý průjezd bude soutěž uzavírat. Je velmi pravděpodobné, že se může o mnohém rozhodovat právě zde.


Foto: Dan Porazil

Před Rally Šumava však ještě zamíříte do Německa na Oberland Rallye. Proč jste si místo Rallysprintu v Okříškách zvolili zahraniční soutěž?
Samozřejmě jsme řešili několik variant, jak získat správný rytmus před druhým podnikem Mezinárodního Mistrovství ČR v rally. Jako optimální se nám jevila právě tato soutěž. Chceme si opět vyzkoušet rally na neznámé trati a navíc je Oberland Rallye soutěží dvoudenní. I z marketingového hlediska našich partnerů je start v okolí města Schongau výhodný.

S jakým cílem budete odjíždět do Německa?
Favoritem je jednoznačně domácí pilot Mathias Kahle s vozem Škoda Octavia WRC, ale chceme mu být minimálně vyrovnaným soupeřem. Budeme se snažit opět o kousek dál posunout náš rozpis, získat nové poznatky a informace, ale chceme si samozřejmě odvést i pěkný výsledek.

V jakých barvách pojedete na Oberland Rallye?
Budeme startovat v barvách Škoda Matador teamu s vozem Škoda Fabia WRC.

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!