15. 10. 2005 00:00 − 2404× − 0

JWRC před Korsikou

Nadcházející Tour de Corse je v pořadí sedmým, tedy předposledním podnikem seriálu JWRC.

Nadcházející Tour de Corse je v pořadí sedmým, tedy předposledním podnikem seriálu JWRC.

Na účastníky seriálu JWRC čekají poslední dva podniky letošní sezóny – Korsika a Katalánsko. Po Německu to budou tedy další dvě soutěže, které se pojedou na asfaltovém povrchu. Pro jezdce i jejich týmy znamenají dvě soutěže v jednom týdnu velké vypětí, a to fyzické i psychické. Vždyť stačí jedna chyba na Korsice a auto se do další soutěže nepodaří opravit. Klíčové budou pro celkové výsledky rozmary počasí a s tím spojená loterie s volbou pneumatik.

Docela zajímavě se nám vyvinula situace v celkovém pořadí. V Německu zcela jasně dominovaly vozy Citroenu a Suzuki nepomohlo ani druhé nasazení nového vozu Suzuki Swift. Dani Sordo si výborným výkonem dojel pro první místo (již třetí v této sezóně) a posunul se do čela celkové klasifikace. Druhý Guy Wilks má sice stejně bodů, ale před sebou jeden velký handicap.


Dani Sordo na Rally Deutschland

Podle pravidel pro letošní sezónu si jezdci již před sezónou měli zvolit, který z osmi podniků vynechají. Nejvíce se volilo Mexiko, patrně pro vyšší náklady. Ze třinácti jezdců přihlášených do seriálu JWRC si již svou „stopku“ vybrali všichni kromě továrních jezdců Suzuki, kterými jsou Andersson a právě Wilks. Ti mají nahlášenou neúčast právě pro nadcházející Korsiku.

č. Jezdec Auto MC MEX I GR FIN D FRA ESP TOTAL
1. 41 Sordo Citroen C2 5 N 10 - 10 10 ? ? 35
2. 32 Wilks Suzuki Swift 2 10 3 8 6 6 N ? 35
3. 31 Andersson Suzuki Swift 3 8 4 10 - 5 N ? 30
4. 35 Meeke Citroen C2 10 N 6 3 2 8 ? ? 29
5. 36 Aava Suzuki Ignis - N 8 6 8 - ? ? 22
6. 33 Katajamaki Suzuki Ignis 8 N - 5 - 4 ? ? 17
7. 38 Betti Renault Clio 4 N 5 - 5 3 ? ? 17
8. 34 Baldacci Fiat Punto - (10.) N - 4 4 2 ? ? 10
9. 42 Valoušek Suzuki Ignis 1 5 - (9.) N - 1 ? ? 7
10. 43 Prokop Suzuki Ignis - (9.) N 2 2 3 - ? ? 7
11. 37 Scorcioni Suzuki Ignis 6 N - - (9.) - - ? ? 6
12. 39 Cecchettini Fiat Punto - 6 - - N - (9.) ? ? 6
13. 40 Rautenbach Citroen C2 N - 1 1 1 - ? ? 3
N – nestartoval, "-" – nebodoval

Co to znamená – pokud Sordo na Korsice vyhraje, má titul prakticky v kapse. Sordo má i další výhodu – loni zde startoval s eNkem a skončil druhý. Jako jeden z mála tak má s touto soutěží zkušenosti. Stejně tak jeho týmový kolega Kris Meeke může předstihnout oba jezdce týmu Suzuki.

Největšími soupeři by pro oba jezdce Citroenu měli být Katajamaki a Aava s Ignisy, zapomínat určitě nesmíme ani na Italy Bettiho a Baldacciho. Pokud se ale nic překvapivého nestane, předpokládá se, že na jezdce Citroenu stačit nebudou. Rozdíl v technice je příliš velký.


Pavel Valoušek na Rally Deutschland

Soutěže se účastní i oba naši jezdci, Pavel Valoušek a Martin Prokop. Pro oba je to premiéra na tomto ostrově, ale i tak oba určitě myslí na body, zvláště při neúčasti Wilkse a Anderssona. Zajímavé je, že pokaždé zatím bodoval jen jeden z nich, nikdy ne oba najednou. Podaří se jim tentokrát prolomit smůlu?

Valda jí má poslední dobou kopu. Ve Finsku po skvělém výkonu cíl nespatřil, v Německu dojel po problémech až osmý, v Příbrami havaroval. Podobně je na tom i Martin Prokop – havárie na Barumce (po výborném výkonu), odstoupení v Německu kvůli problémům s brzdami a úplně stejný problém byl příčinou odstoupení i ve Walesu, kde startoval na zkušenou. Doufejme, že brzdy už mají kompletně nové a Martin bude moci jet naplno.


Martin Prokop na Rally Deutschland

Pojďme se podívat, co říkají hlavní aktéři před startem soutěže.

Dani Sordo: „Miluji tuhle rally a její úzké, klikaté silnice. Spolu s Katalánskem jsou to moje neoblíbenější soutěže, zatímco Německo tolik v oblibě nemám. Korsika je náročná hlavně na výběr pneumatik při neustále se měnícím počasí. Mám samozřejmě výhodu, že jsem tady loni startoval s eNkem, ale jízda s ním je úplně o něčem jiném než s vozem S1600. Od začátku pojedu naplno, největším soupeřem bude týmový kolega Kris Meeke, ale zapomínat nesmíme ani na Baldacciho a Aavu.“

Kris Meeke: „V Německu jsem si dokázal, že mohu s Danim bojovat i na asfaltu, což je navzdory mým chybějícím zkušenostem povzbuzením před nadcházejícími soutěžemi. Bude to můj první start na Korsice, i když v předchozích dvou letech jsem tu alespoň trénoval. Samozřejmě, že to není stejné jako samotný závod, ale seznámil jsem se s charakterem tratí i s tím, jak se zde mění počasí. A co mně poradil Colin? No abych s tím někde nepraštil,“ (pozn. – Colin McRae je jeho chráněnec, na Korsice 2x vyhrál). „Vzhledem k tomu, že Wilks i Andersson zde nestartují, je mým hlavním cílem soutěž dokončit. V téhle soutěži bychom měli získat pro Citroen double, pokud se to povede, uvidíme, kdo z nás bude první. Ale porazit Daniho bude těžké, přece jen má s asfaltem mnohem víc zkušeností. Ale i ostatní jezdci mohou být velmi silní, třeba takový Baldacci.“


Kris Meeke na Rally Deutschland

Kosti Katajamaki: „Nebude to pro mě jednoduché. Jsem lepší na šotolině než na asfaltu a tuhle soutěž moc neznám,“ (pozn. – pouze loni zde trénoval). „Myslím, že Citroeny zde nebudou mít konkurenci, jejich auto je pro tuhle soutěž jako stvořené. Reálně tak mohu myslet na třetí místo, ale Baldacci bude bezpochyby silný soupeř. Pokud bude pršet, bude to pro mě výhoda.“

Urmo Aava: „Je důležité příliš neriskovat, protože důležité bude tentokrát hlavně dojet. Na Korsice vás může překvapit mnoho věcí, takže je důležité mít správný rozpis a maximálně se koncentrovat na jízdu. No a velkou roli hraje i štěstí. Když zaprší, výsledky mohou být jakékoliv.“

První etapa startuje v pátek 21. října, na jezdce čeká 12 rychlostních zkoušek o celkové délce 341 km.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!