16. 10. 2005 00:00 − 3053× − 0

Rallye Sport Promotion poprvé v MČR s WRC

Rallye Sport Promotion nasadil v Hradci čtyři vozy, včetně jednoho WRC.

Po nevydařeném Fulneku zařazeném do Českomoravského poháru se mohl brněnský tým Rallye Sport Promotion opět radovat z úspěšného vystoupení v Hradci. Tým nasadil v této soutěži čtyři vozy.

S velkou radostí tým přijal nabídku hostování Leoše Flídra, který poprvé ve své sportovní kariéře pilotoval vůz specifikace WRC. První dojmy z Octávie WRC po středečním testování popsal Leoš Flídr takto: „Je to naprosto jiný vůz než Mitsubishi. Přestože náš Lancer EVO VII je na špičkové úrovni, s vozem WRC se nedá srovnávat. Hlavně podvozkově a také brzdy jsou u vozu WRC výrazně účinnější. Po prvních pár kilometrech mě jízda s Octávií WRC nadchla. Jak rychle se budu pohybovat po erzetách nemám tušení. Problém vidím hlavně v citovaném rozdílu brzd. Mám snahu brzdit příliš brzy. Mitsubishi je o 250 kg těžší než Octávia a na technických tratích Labské bude právě dobržďování jedním z rozhodujících faktorů."


Leoš Flídr – Bohumil Ehl

Vystoupení posádky Leoš Flídr – Bohumil Ehl bylo nakonec nad očekávání dobré. Po počáteční nervozitě z nedostatku zkušeností s technikou WRC se však brzo „rozjeli“ a v cíli jim nakonec připadlo výborné třetí místo absolutně. Tento výsledek nezastínilo ani odstoupení Štěpána Vojtěcha a Jiřího Volfa, kterého dokázali do čtvrtého testu, před kterým odstoupil, dvakrát porazit. V cíli Leoš řekl: „Měl jsem obavy, abychom se neztrapnili. Nedokázal jsem vůbec odhadnout, jaké časy jsem schopen zajet. Z testu jsem neměl špatné pocity, ale pořád jsem měl na mysli, že za volantem WRC jsem nováček a neměl jsem k dispozici porovnání se soupeři…“

Další posádkou byl Jiří Rozsypal s Janem Paulikem, kteří po několika startech s Imprezou WRX STi zřejmě definitivně přesedli do Mitsubishi Lancer EVO 7. Po výborném výsledku v Příbrami se jim tentokrát tolik nedařilo a technika je zklamala již ve třetím testu, kdy praskla řemenice. Čtvrtou vložku ještě z výraznou ztrátou dokončili, ale z následného servisu k dalším bojům již nevyjeli.


Jiří Rozsypal – Jan Paulik

Přesně podle instrukcí vedení týmu postupovala posádka Lukáš Veselý, tentokráte jedoucí s Radkem Šimanou a to závod především dokončit. „Lukáš k úspěšným startům v Sheron ČMPR přidal ještě jeden sprint potřebný pro získání mezinárodní licence, kterou bychom chtěli využít už na letošní domácí Horácké Rallye,“ řekl před závodem k taktice zvolené pro tuto posádku majitel týmu Jiří Rozsypal. To se nakonec povedlo a posádka Lukáš Veselý – Radek Šimana, jehož další spolupráce s Lukášem se nevylučuje, dokončila závod v pohodovém tempu na 42. místě absolutně a 7. ve třídě A5.


Lukáš Veselý – Radek Šimana

Čtvrtou nasazenou posádkou a hostem týmu RSP byl talentovaný Jaroslav Orsák se spolujezdcem Romanem Peškem, kteří jsou před posledním závodem seriálu SHERON ČMPR na druhém místě průběžné klasifikace ve třídě SA4. Byl to jejich první start ve sprintech a ostudu si svým výkonem ani časy rozhodně neudělali. V šesté rychlostní zkoušce jim ale praskla poloosa na zapůjčené Subaru Impreza STi a byli tak nuceni ze závodu odstoupit ze 7. místa ve třídě N4.


Jaroslav Orsák – Roman Pešek

Tým Rallye Sport Promotion se nyní intenzivně připravuje na nadcházející Horáckou Rallye, kde bude startovat Ludvík Otto s manželkou Renátou – Subaru, Jiří Rozsypal s Janem Paulikem – Mitsubishi a s největší pravděpodobností i Lukáš Veselý s Fábií.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!