Tým CERS performance s Kopnou spokojený

Valašské mistrovství světa – tak se s nadsázkou říká populárnímu Rallysprintu Kopná v centrem ve Slušovicích.

Valašské mistrovství světa – tak se s nadsázkou říká populárnímu Rallysprintu Kopná v centrem ve Slušovicích. A jeho jubilejní dvacátý ročník tuto přezdívku jen potvrdil. Bohaté startovní pole bylo nabité jak špičkovými jezdci na vozech WRC, tak řadou slibných jmen v nižších třídách. To vše na tratích, které v rámci valašského regionu patří k těm nejtěžším. Pro zlínský tým CERS performance se jednalo o takřka domácí podnik a svou účast okořenil velkou novinkou. Vůbec poprvé totiž startoval se třemi posádkami, všemi do jedné vybavenými Hondami Civic VTi.


Foto: Libor Kráčalík

První dvojici tvořil mladý a začínající tandem Petr Gargulák – Karel Voltner. Oba mladíci své soutěžní licence získali teprve před dvěma měsíci a jejich debutem byl sprint v Lužických Horách. Tam jejich snažení bohužel už ve druhé vložce zbrzdilo poškozené rameno nápravy a brzy nato je definitivně zastavilo čelní okno rozbité nezajištěnou kapotou. Po této zkušenosti proto Petr s Karlem na Kopnou vyráželi hlavně s cílem v klidu absolvovat celou soutěž. „Na Kopné jsme hlavně chtěli získat nové zkušenosti, protože na Lužických Horách jsme jich moc nasbírat nestihli,“ říká Petr Gargulák a pokračuje samotným průběhem Kopné: „Valašský podnik obecně patří mezi ty nejnáročnější a letošní deštivé počasí nám to moc neulehčilo. Byla to naše premiéra na mokru. Nejvíce nám dala zabrat RZ Kopná, před kterou jsme na rozdíl od většiny konkurentů nestihli přezout, takže jsme ji za celkem vydatného deště absolvovali na slickách. V následujícím servisu jsme už ale přezuli a od té chvíle jsme si jízdu začali užívat.“ Za Petrova slova jasně hovoří výsledky – mladík ze Slušovic vyhrál v rámci třídy 9 už v první části soutěže několik vložek a závěrečnou sekci pak ovládl kompletně. Ve finále mu na vítěze třídy chybělo 6.7 sekund, takže nebýt jednoho předčasného startu a následné desetisekundové penalizace, mohli by Petr s Karlem slavit vítězství. Na kdyby se ale nehraje a tak se rychlá dvojice musela spokojit se stříbrným stupínkem, který ale i tak při jejich druhém startu v kariéře představuje senzační výsledek. „Přestože jsem v průběhu rally udělal několik zbytečných jezdeckých chyb, jsem se závodem spokojen. Týmu CERS performance patří velký dík za skvěle připravený vůz a celé zázemí. Rovněž děkujeme našim partnerům Sportcarp, HydrauliCS, Autobenex, Simio a Business Call. Doufáme, že se nám podaří sehnat prostředky na nějaký další sprint,“ uzavírá vyprávění o Kopné talentovaný Petr Gargulák.

Dalším jezdcem CERS performance byl na Kopné Zbyněk Baller. Ten se letos soustředí hlavně na seriál MMČR a valašský sprint absolvoval zejména z testovacích důvodů. „Po velké bouračce na březnové Valašské Rally jsem chtěl vyzkoušet kondici svou i zcela nově poskládaného auta,“ říká Zbyněk Baller. „Nebylo to jednoduché. Události z minulé soutěže byly zpočátku brzdou, ale postupně se lokty ostřily a i auto se po každém servisu doslova měnilo pod rukama. Neustále jsme hondu ladili k obrazu svému tak, jak jsme ji znali z dřívějška.“ Bohužel se posádka ani přes opatrnější tempo nevyvarovala problémů. Na druhé rychlostní zkoušce ji dostihl defekt a ohnuté zadní rameno, v RZ 3 na známém odbočení ‚u Minaříkovy garáže‘ se – podobně jako nemálo konkurenčních dvojic – sklouzla po asfaltu až hluboko do únikové zóny. Suma sumárum, po první sekci ztráta jedné minuty na vedoucího jezdce… „Začátek nebyl nic moc, ale v soutěži jsme samozřejmě chtěli pokračovat dál, protože jsme potřebovali vyzkoušet a doladit řadu věcí. Novinkou byla i osoba Martina Trlifaje, který na Kopné seděl na pravé sedačce. Je to zkušený spolujezdec, už dlouho se dobře známe a na Jänneru nám navíc dělal mechanika. Právě v Rakousku jsme přemýšleli o nějaké spolupráci přímo v autě a došlo k tomu teď na Kopné. Fungovalo to na výbornou, nicméně v MMČR budu dál pokračovat s mým obvyklým spolujezdcem Martinem Tomečkou. Martin Trlifaj by měl s týmem v budoucnu absolvovat některé další sprinty,“ říká Zbyněk Baller, kterému na Kopné i přes jízdu ve ‚zkušebním‘ režimu nakonec uniklo třetí místo ve třídě 9 o pouhopouhé tři desetiny sekundy!


Foto: Libor Kráčalík

Podobně jako honda Zbyňka Ballera patří i poslední vůz CERS performance, který se na Kopné ukázal, do kategorie znovuzrozených. Bylo to totiž přesně před rokem, kdy jeho život přerušily divoké kotrmelce v obávaném rychlém sjezdu do Nových Dvorů. Během uplynulých dvanácti měsíců se ale podařilo nemožné a nově zpojízdněný civic zažil obnovenou premiéru právě ve Slušovicích. Do jeho kokpitu usedla čistě dámská posádka ve složení Hana Baďurová – Jana Čížková. „Na Rallysprint Kopná jsem se těšila, protože jsem po třech letech opět mohla usednout za volant soutěžního auta,“ vypraví Hanka. „Soutěž mě rozhodně nezklamala, tratě byly náročné a technické a i když pršelo, tak nám to náladu nepokazilo. Nejlepším zážitkem byl druhý průjezd RZ Raková, naopak nejmíň spokojená jsem byla s prvním Kameňákem, kde jsme se na chvíli ocitly mimo trať. Ale díky fanouškům, kteří nám pomohli zpět na cestu, jsme mohly pokračovat. Atmosféra na trati i v servise byla báječná a vše jsem si skvěle užila. Nakonec jsme s Janou získaly i poháry za třetí místo mezi dámskými posádkami, to byla taková třešnička na dortu. Do budoucna plánujeme několik dalších sprintů, konkrétně Jeseníky a Vsetín. Chtěla bych pokračovat jako řidič, ale je to otázka peněz, takže se nebráním tomu jet i jako spolujezdec. Za uplynulou Kopnou každopádně patří obrovský dík našim dosavadním i novým partnerům: firmě Kavyt, restauraci U Baďurů, Sporea s. r. o., restauraci U Mašinky, Hami – Gril, společnostem Dřevo sklad Vizovice, Cinol, Barreto-Auto.cz, Langertrans s.r.o., Ramirest – Catering a Grilování Petr Štepán. Také chci poděkovat celému týmu CERS performance, zvláště Ondrovi Bisahovi, Pepovi Vojáčkovi, spolujezdkyni Janě Čížkové a samozřejmě i všem známým a kamarádům, kteří mě po celou dobu podporovali,“ uzavírá své dojmy Hana Baďurová.

Tým CERS performance nyní sbírá síly na další soutěže obou českých šampionátů v rally. Tou nejbližší na řadě je čtvrtý díl MMČR v Českém Krumlově, kam vyrazí Zbyněk Baller s Martinem Tomečkou. Nedlouho poté bude následovat krkonošský sprint, kde se Martin Tomečka poprvé představí coby řidič soutěžní hondy. Navigovat jej bude Martin Trlifaj a v týmu je s druhým civicem podpoří posádka Ondřej Bisaha – David Zachar.

Další informace o týmu včetně fotografií a videoklipů www.cersperformance.com a www.fb.com/cersperformance.

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!