24. 5. 2012 22:22 − 2615× − 0

Rallye Cantabria Internacional – komentář

V kategorii Super 2000 byl hlavním soupeřem jezdce Peugeotu Alberto Hevia, který i letos důvěřuje kvalitám Škody.

2. podnik španělského asfaltového mistrovství, 18. – 19. května, Santander, 8 RZ – 153 km


Během zimní přestávky z kalendáře španělského asfaltového šampionátu vypadnul tradiční úvodní podnik Rallye la Vila Joiosa (někdejší Mediterraneo). Nový ročník tak zahájila soutěž na Kanárských ostrovech, ve které se nejvíce dařilo úřadujícímu šampiónovi Miguelu Fusterovi. O upevnění vedoucí pozice si ale musel před soutěží v Kantábrii nechat leda zdát. Jeden z Fusterovo mechaniků totiž naboural v garážích stáje jeho Porsche a vyřadil jej tím ze hry.

Prapor německé značky tak na tratích druhé soutěže šampionátu držel osamocený Sergio Vallejo, který už si v nedávné minulosti rovněž vyzkoušel, jaké je získat s Porsche titul. Body za druhou příčku si připsal na své domácí kanárské půdě Luis Monzón, který po tříleté pauze znovu usednul do Peugeotu 207 Super 2000. A zůstat by nemělo jen u tohoto ojedinělého startu, v plánu má Monzón absolvovat co nejvíce španělských soutěží. Na Kantábrii svůj slib splnil a na start se postavil.

V kategorii Super 2000 byl hlavním soupeřem jezdce Peugeotu Alberto Hevia, který i letos důvěřuje kvalitám Škody Fabia Super 2000. V Rally Islas Canarias jej technika vypekla, takže nyní byl nejvyšší čas zlepšit si reputaci. Nejlepším časem do Rallye Cantabria Internacional vstoupil překvapivě Joan Vinyes pilotující "dvoukolku" Suzuki Swift Super 1600. Na druhé zkoušce už se ale vše vrátilo do "pořádku", když se nejrychlejším časem katapultoval do vedení Monzón. V RZ 3 se pro změnu radoval Hevia, který tam zajel nejrychleji a zároveň svého soka s Peugeotem vystřídal na první příčce průběžného pořadí.

Závěrečný test první etapy byl kvůli bezpečnosti zrušen, takže do druhého dne z vedoucí příčky s náskokem 11,3 sekundy na Monzóna šel Hevia. Na třetí pozici se k nim vyhoupl Enrique García-Ojeda, který tentokrát usednul do Citroënu DS3 R3T. Soutěž i druhý den provázelo nepříjemné deštivé počasí a v náročných podmínkách se i nadále řádně promíchávalo průběžné pořadí. Do vedení se ráno vrátil Monzón a jako první si jej v této soutěži dokázal uhlídat i po následujícím testu.

V průběhu předposlední zkoušky se ovšem Peugeot 207 vedoucího jezdce zastavil. Hevia se tím pádem vrátil na první příčku, kterou si dokázal úspěšně uhlídat až do cíle. Za jeho záda se teprve v posledním testu prodral Jonathan Perez s Peugeotem 207 Super 2000, takže na konečný bronz srazil Vinyese se Suzuki. Skvěle jedoucí Ojeda opustil pódium kvůli špatné volbě gum a následnému výletu mimo trať. Až do cíle pak dojel Eugenio Mantecon pilotující exotický speciál z polských dílen Pawla Dytka Volkswagen Polo Proto a hned si připsal body za pěknou pátou příčku.

Pořadí v cíli
1. Alberto Hevia/Alberto Iglesias (E) Škoda Fabia S2000 1:27.12,3
2. Jonathan Perez/Enrique Velasco (E) Peugeot 207 S2000 +1.22,1
3. Joan Vinyes/Jordi Mercader (E) Suzuki Swift S1600 +1.25,4
4. Xavier Lujua/Jesus Estrada (E) Mitsubishi Lancer Evo X +2.19,5
5. Eugenio Mantecon/Alejandro Noriega (E) Volkswagen Polo Proto +3.42,0
6. Daniel Marban/Victor Ferrero (E) Mitsubishi Lancer Evo X +4.05,4
7. Alejandro Pais/Santiago Pais (E) Mitsubishi Lancer Evo X +4.11,0
8. Sergio Vallejo/Diego Vallejo (E) Porsche 997 GT3 +4.17,2
9. Gorka Antxustegui/Gabriel Suarez (E) Suzuki Swift S1600 +4.47,0
10. Surhayen Pernia/Juan Luis Garcia (E) Ford Fiesta R2 +4.57,4

Stav šampionátu: 1. Perez 67,5, 2. Vinyes 61,5, 3. Vallejo 57,5, 4. Fuster 52,5, 5. Antxustegui 46,5, 6. Monzon 45

Konečné výsledky této rally najdete rovněž na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!