Favorizovaná sestava se ztenčila, Grzyb z kola ven

Účastníci Rally Tríbeč mají za sebou úvodní tři rychlostní zkoušky, po jejichž absolvování zavítali ke svým mechanikům do servisní zóny.

Účastníci Rally Tríbeč mají za sebou úvodní tři rychlostní zkoušky, po jejichž absolvování zavítali ke svým mechanikům do servisní zóny. Překvapivě se vyvíjející výsledkové listině vévodí Jozef Béreš junior před Karlem Trněným, další favorit Grzegorz Grzyb naopak svoje účinkování v soutěži musel vzdát.

Polák Grzyb vstoupil do soutěže nejlepším časem na prvním úseku a třebaže po druhé zkoušce klesl za Béreše, stále byl v přímém kontaktu s vedoucí pozicí. Všem jeho nadějím ale učinila přítrž technická závada jeho peugeotu před startem topoľčianského okruhu. „Měli jsme problém v elektronice. Přesně to nedokážu specifikovat, naprosto jsme ztratili výkon a pokračovat se nedalo,“ zní vyjádření polského pilota.

Vedení prozatím drží ve svých rukou Jozef Béreš junior (Škoda Fabia S2000), jenž výtečně zvládl především RS Jankov vŕšok. Na městské zkoušce se obával velkého náskoku vozů WRC, nakonec však svůj náskok na rivala Melichárka lehce navýšil. „Na první zkoušce jsme jeli trošku opatrněji, museli jsme vychytat pár much na autě a zvyknout si, jak tratě kloužou. Na druhém testu jsme zatáhli, což vyšlo. Na městském okruhu jsme věděli, že by měl lépe sedět silnějším autům – jak „wéercéčkům“, tak „enkům“. Čas z tohoto testu nás ale nakonec potěšil,“ usmíval se v servisu úřadující slovenský šampion.

Ve městě se nad očekávání dařilo Karlovi Trněnému, který RS Topolčiany díky své čisté jízdě překvapivě vyhrál a posunul se na druhou příčku, jen 8,7 sekundy za záda Béreše (a 0,7 sekundy před Melichárka). „Sedíme v autě po pouhých čtrnácti dnech, což se nám už dlouho nestalo, a hned je to na nás znát,“ pochvaloval si pilot Fabie WRC, který se před dvěma týdny zúčastnil Rallysprintu Kopná ve Slušovicích. Až se třetí pozicí se prozatím musí spokojit domácí Jaroslav Melichárek, jehož mitsubishi klikaté rychlostní zkoušky tradičně nesvědčí, což se naplno projevilo ve městě (až sedmý čas). Dle názoru diváků si červený lancer na trati počínal velice neklidně, jezdec však technickou příčinu slabšího času vyloučil. „Jeli jsme až moc ze široka a smykem, na příští průjezd se musíme zklidnit,“ hledal Melichárek příčinu výsledkového propadu.

Čtvrtou a pátou příčku drží dravě jedoucí polští reprezentanti Maciej Rzeznik a Wojciech Chuchala. Slovenská ikona Igor Drotár se ráno tradičně déle budil, ale na druhém a třetím úseku svým mladším konkurentům připomněl, že ze svého umění nic nezapomněl. V kontaktu s vedoucí sestavou závodníků se drží i mladý talent Tomáš Ondrej na sedmé pozici, technické problémy naopak hlásí Martin Bujáček a Jozef Béreš starší. Na výsledku prvního jmenovaného se stávkující technika prozatím výrazněji neprojevila, populárnímu „Dedovi“ však motor jeho audi po několika kolech odmítl dávat plný výkon, čehož následkem byl až 22. čas v pořadí.

Po RS 3:

1. Béreš / Starý (Škoda Fabia S2000)
2. Trněný / Pritzl (Škoda Fabia WRC) + 0:08,7 s
3. Melichárek / Melichárek (Mitsubishi Lancer WRC) + 0:09,4
4. Rzeznik / Mazur (Škoda Fabia S2000) + 0:11,9
5. Chuchala / Heller (Subaru Impreza STi) + 0:12,2
6. Drotár / Bánoci (Škoda Fabia WRC) + 0:14,6
atd.

Flash info č. 3: Ohlasy ze servisu po 3. RS

Jaroslav Melichárek (st. č. 1, Mitsubishi Lancer WRC)
„Neměli jsme žádný velký problém, udělali jsme jen několik drobných chyb, kvůli kterým jsme ztratili dost času. Hodně jsme ztratili na městském okruhu, kde jsme jeli až moc ze široka a smykem. Na příští průjezd se pokusíme zklidnit, uděláme drobné změny na autě a pokusíme se ztrátu na čelo stáhnout. Jedeme novou generaci pneumatik DMACK, zatím fungují výborně – jejich porovnání například s michelinkami vychází velmi pozitivně.“

Grzegorz Grzyb (st. č. 2, Peugeot 207 S2000)
„Měli jsme problém v elektronice. Přesně to nedokážu specifikovat, naprosto jsme ztratili výkon a pokračovat se nedalo.“

Jozef Béreš ml. (st. č. 3, Škoda Fabia S2000)
„Jsme spokojeni. Na první zkoušce jsme jeli trošku opatrněji, museli jsme vychytat pár much na autě a zvyknout si, jak tratě kloužou. Na druhém testu jsme zatáhli, což vyšlo. Na městském okruhu jsme věděli, že by měl lépe sedět silnějším autům – jak „wéercéčkům“, tak „enkům“. Čas z tohoto testu nás ale potěšil, neztratili jsme mnoho.“

Igor Drotár (st. č. 6, Škoda Fabia WRC)
„Nádherné počasí, spousta lidí, máme nádherný pocit. Na první zkoušce nám starším trošku trvá, než se rozhýbeme, na druhé už to bylo lepší, na třetí ještě lepší, tak věřím, že tento trend zlepšování udržíme. Auto funguje krásně, Vlado čte výborně, zatím je to všechno okay.“

Marek Omelka (spolujezdec Martina Bujáčka, st. č. 8, Mitsubishi Lancer EVO IX)
„Pocity jsou rozporuplné. Na první zkoušce jsme nastoupili trochu ospale, tempo nebylo ideální. Do druhé jsme si říkali, že do toho půjdeme rychleji, ale pro změnu nás přibrzdilo auto – vynechával motor, nevíme vůbec, co se s ním dělo a trochu nás to znervóznilo. Třetí zkoušku jsme naopak odjeli v naprosté pohodě, auto necukalo. Teď jsme z toho trochu vedle, protože nevíme, co vyměnit nebo opravit.“

Maciej Rzeznik (st. č. 9, Škoda Fabia S2000)
„Vše je OK. „Erzety“ jsou pěkné, rychlé, my zatím jedeme v pohodě.“

Karel Trněný (st. č. 10, Škoda Fabia WRC)
„Musíme být spokojeni. Standardně jezdíme první „rundu“ špatně, protože se déle rozjíždíme. Teď v tom ale sedíme po čtrnácti dnech, což je věc, která se nám nestala už dlouho a je to na nás hned znát.“

Foto: Jiří Dokulil

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!