26. 5. 2012 23:19 − 2557× − 20

Martin Prokop před poslední etapou drží šestou pozici

Náročnou sobotní etapu na Rally Acropolis má za sebou posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza.

Náročnou sobotní etapu na Rally Acropolis má za sebou posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop a Zdeněk Hrůza. České duo do ní vstupovalo ze šestého místa průběžné klasifikace. Přesně dle předpokladů čekaly dnes závodníky a jejich automobily na tratích jedny z nejextrémnějších podmínek v celém seriálu mistrovství světa.

Martin Prokop, pilot speciálu Ford Fiesta WRC, je popisuje takto: „Na trati byly dnes obrovské kameny, často to bylo na hranici sjízdnosti, takže jsme po domluvě s manažerem týmu zvolili na některých úsecích taktiku „přežití“ a dokončení etapy s provozuschopným vozem. Vše samozřejmě s vědomím dvou rychlých posádek jen několik vteřin za námi. Ke všemu se na odpolední sekci přidal velice silný déšť, což podmínky učinilo ještě těžšími. Všichni jezdci z předních pozic, včetně nás, zvolili na odpoledne zcela nevhodné tvrdé pneumatiky, čímž bylo vše ještě ztíženo. Prostě jsme pluli po erzetách od strany ke straně…“

Pokračuje navigátor Zdeněk Hrůza: „Dnešní etapa byla skutečně nejrozbitější z celé rally. Dopolední sekce byla ještě celkem v pohodě, ovšem na RZ 11 jsme raději šetřili auto. Při nečekaném odpoledním dešti byla největší extrém RZ 16 kde to v druhé části klouzalo jako na sněhu. Závěrečný sjezd do cíle mi připomněl Monte Carlo. Ke konci etapy se opět objevil problém se zadním stabilizátorem, což nás stálo nějaký čas, přesto jsme dnes spokojeni.“

Manažer týmu Qurin Müller dodává: „Jsem rád, že máme náročnou sobotu za sebou bez větších krizovek a s fit autem. Dnes jako snad nikdy jindy pociťujeme rozdíl v přístupu k závodění s vlastním versus s pronajatým či továrním vozem. S Martinem jsme se dohodli, že raději určitá místa „prodá“, než abychom si koledovali o desetitisíci librovou extra fakturu z M-Sportu. Někteří fanoušci z toho asi nejsou nadšeni, ale my se v první sezoně s WRC nehodláme pustit do stylu „věnec nebo kotrmelec“ jako někteří naši soupeři. Radši si přivezeme dobré body a nasbíráme zkušenosti s novým vozem.“

Přes zmíněnou taktiku Martin dokázal dnes dopoledne čelit dotírajícímu Katařanovi Attiyahovi i letos vynikajícímu Noru Ostbergovi, který necelou půl minutu ztráty stahoval celých šest rychlostních zkoušek. Ostberg se tedy během odpoledne před české duo dostal, ale po odstoupení Rusa Novikova kvůli potížím s vodní pumpou si naše posádka udržela šestou pozici průběžného pořadí.

V neděli čeká Martina se Zdeňkem posledních pět rychlostních zkoušek o celkové délce 66 km. Vítěze Rally Acropolis budeme znát po finálové Power Stage krátce po třinácté hodině středoevropského času.

Celý Jipocar Racing Team by tímto rovněž rád vyjádřil hlubokou lítost nad tragickou událostí, která postihla dnešní podnik Mezinárodního mistrovství ČR v rally v Českém Krumlově.

Průbězné pořadí Rally Acropolis 2012:
1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC
2. Solberg P. / Patterson, FORD Fiesta RS WRC, +10.2
3. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +1:50.9
4. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +4:44.6
5. Østberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +7:39.7
6. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +8:08.6
7. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +10:39.4
8. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:17.9
9. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta S2000, +18:52.3
10. Mikkelsen / Floene, ŠKODA Fabia S2000,+22:08.6

Komentářů celkem: 20
27. 5. 2012 08:101
0 0
Vlastně se ani neraduji. Ne že by nebylo nad čím ale nálada není.smajlík
27. 5. 2012 10:592
0 0
No vypadá to, že zase utrpí 5. místo s 10-ti minutovou ztrátou, tak zase čekam článek o úžasném výsledku českého jezdce. Tohle jsou fakt divný časy pro rally, úroveň hodně spadla.....2 tovární teamy, spousta talentů bez šance jezdit.....trošku mi to sere. Martin na týhle rally nepředvedl nic navíc, ale je to fajn kluk, nic proti němu nemám.
27. 5. 2012 11:003
0 0
To co se stalo v Krumlově mě mrzísmajlík
27. 5. 2012 11:194
0 0
Jak nic? Jezdí poprvé s WRCem tak sbírá zkušenosti a navím mu vychází i krásné výsledky! To všichni chcete aby jezdil jak Novikov? Krásné časy a pak rana,nebo ulomené kolo? Dostává jenom půl vteřiny na kilometr od LATVALY,což je podle mně hodně dobré.smajlík Ale souhlasím,že úroveň MS jde do hazjlu.
27. 5. 2012 11:325
0 0
Nechte toho s tim sbiranim zkusenosti.. Tech ma, jako malokdo a ani nove auto mu je neubere. Asi se shodnem ze vysledky jsou dobre.. A ze jednotlive casy v RZ uz tak oslnive nejsou vi dobre i Martin sam a duvody proc to tak je, jsou celkem logicke a nelze ani predpokladat, ze by se to melo nejakym vyraznym zpusobem zlepsit. Neni duvod se tim stresovat, hlavne ze ty vysledky tam padaj.
27. 5. 2012 11:436
0 0
Původně napsal Fazzy

Nechte toho s tim sbiranim zkusenosti.. Tech ma, jako malokdo a ani nove auto mu je neubere.
Ale nepovídejsmajlíksmajlík NOVÉ auto není to samé, jako JINÉ autosmajlík
27. 5. 2012 11:517
0 0
Martin má naježděno v MS jako málokdo.....už od roku 2005 tam jezdí. Je to dobrej sběrač výsledků, ale žádná extratřída, třeba se pletu a vytře mi zrak(ve finsku mu věřím, tam mu to šlo, jen to zkusit, risknout a dobře to dopadnout).
To co předvádí tovární ford je k pláči. Rally timhle jen ztrácí na oblíbenosti.
27. 5. 2012 11:538 Upraveno 11:53
0 0
Novej: Jo cekal sem kdo s tim pride smajlík To nic nemeni na tom, ze jezdec jeho formatu a jeho zkusenosti, neni po nekolika zavodech tim novym autem urcite limitovan natolik, aby se dalo predpokladat nejake vyrazne hmatatelne zrychleni smajlík
27. 5. 2012 12:039
0 0
No dobre...ale pytam sa...koho este mal na tomto preteku porazit? Vsetko co by malo byt za nim + este nieco navyse porazil...opät.
27. 5. 2012 12:0410
0 0
No jistě, zrovna Acropolis je na zrychlování přímo ideálnísmajlík Hlavně, že si rozumíme smajlík
27. 5. 2012 12:4411
0 0
Nemluvim o zadnym zrychlovani na Acropolis, to mi zase necpi.. Pokud veris tomu ze se Martin posune jeste dal, tak ti to neberu, ale abys pak nebyl zklamam.

Maestro: Presne, nemel by a ani nemuze porazit uz nikoho dalsiho. Cili nevim na co nekteri cekaji. Opakuji, vysledky dobre (chcete-li velmi dobre), jednotlive casy nijak oslnive. Resp. presne takove jake se daji v jeho pozici ocekavat. To je pouze konstatovani faktu, ne kritika Prokopa..
27. 5. 2012 12:5212
0 0
Výš to nejde, před ním jsou fabriky (někdy i za ním)smajlík
27. 5. 2012 13:0113
0 0
Dobry, takze vsimas si, ze piseme to samy.. smajlík
27. 5. 2012 13:2114
0 0
A taky nikdo nevíme jak mu fungujou ty gumy,třeba když teď bylo blato a mokro dostával hned větší oblože a myslím si,že dost možná právě kvůli gumám.
27. 5. 2012 14:3715
0 0
Utrpěl další 5. místo, to je sice pravda, ale jede se soukromým autem a před ním jsou 4 místa vyhrazená pro továrny, takže jede maximum co může. Taky se mi nelíbí uroven WRC už několik let, ale s tim nic nenadelame. Martin jede dobre realisticky, vi na co ma. Bohužel díky této taktice, kterou provozuje již několik let, si myslim, že přichází o to závodění. Vypadá to jako by otupoval a už není schopnej zatáhnout, zvládnout ten stres při boji nebo udržení pozice...
27. 5. 2012 15:4016
0 0
Je to profesorský výkon. Tanak a spol už musí vědět že rychlostí se neboduje smajlík
Gratuluji.
27. 5. 2012 17:0717
0 0
petrnovic:
Poslední tři věty naprostej souhlas....mě tenhle styl moc nebere. I když chápu, že pro team, sponzory, kasu atd. je to samozřejmě to nejlepší. Jak sem psal, věřim mu ve finsku. Mimoto si nemyslim, že by byl nějakej obrovskej rozdíl mezi soukromym autem a továrnou, něco málo jo, ale oproti minulosti sou si klientský a tovární auta mnohem blíž...
Jinak 5. místo je krásné, ať to zase někdo nebere že mu chci nadávat nebo že to nepřeju. Tak to není.smajlík
27. 5. 2012 19:0218
0 0
Zajel parádní výsledek, dojel spolehlivě pro důležité body! Gratulace Martinovi!smajlíksmajlíksmajlík
27. 5. 2012 20:4019
0 0
A já si zase myslim, že by to měl občas prostě zkusit a bud to vyjde nebo ne.. prostě at se na mě nikdo nezlobí, ale jezdí udržbu jak K. Loprais a tak se zajet výsledek moc nedá... 5. místo, 4. místo, 6. místo je krásný, ale ta ztráta a prostě absence toho boje... Myslím, že dojíždí stabilně a že by mu mohli jednou povolit: tak jed a uvidíme se...
27. 5. 2012 21:2720
0 0
Jinak jsem chtěl ještě říct, že mu fandím, jede MS, ostudu rozhodne nedela, dokaze si zajistit rozpocet a stoji to urcite i hodne jineho usili, ktere si stezí dokazeme predstavit. Bohuzel podoba dnešního WRC je nudná, všechno pohřbili pánové z FIA nesmyslnými změnami pravidel prý v zájmu zatraktivnění rally.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!