Vlastimil Resl - eWRC.cz
27. 5. 2012 21:35 − 2753× − 1

Mašinky jedou

Své předsevzetí sbírat zkušenosti a vyvarovat se karambolů zatím bezezbytku plní Miroslav Plíhal.

Své předsevzetí sbírat zkušenosti a vyvarovat se karambolů zatím bezezbytku plní Miroslav Plíhal. Navigován zkušeným spolujezdcem Jiřím Strossem spatřil cílovou rampu ve všech třech úvodních rallysprintech. Nyní však už hodlá zrychlovat. Na nadcházejícím podniku v Krkonoších by rád nakoukl do bodované patnáctky absolutní klasifikace.

Pomineme-li loňský start při Rally České Středohoří, je Miroslav Plíhal za volantem speciálu WRC úplným nováčkem. Na Vrchovině navíc jeho octavii trápily technické problémy. „Většinu soutěže jsme jeli bez ALS, klouzala spojka a zlobily diferenciály. Navíc jsme jeli opravdu hodně opatrně. Loni v Litoměřicích jsem si na širokém více věřil, zatímco silničky v lesích České Kanady budily můj větší respekt,“ vrací se k úvodnímu sprintu roku 2012 severočeský pilot, jenž obsadil sedmadvacátou příčku.

V Lužických horách se litoměřicko-budyňské posádce dařilo o poznání lépe a skončila osmnáctá. „Jeli jsme stále v klidu, ale už jsme přece jen více využívali potenciál čtyřkolky. Každopádně návyků ze dvoukolky se stále nemohu úplně zbavit. Nezatáčím včas a i ručku tahám pozdě. Auto už fungovalo lépe. Spokojen jsem především s třináctým časem při druhém průjezdu Bílého Kostela,“ přidává Plihy postřehy k soutěži v okolí Hrádku nad Nisou.

Na populární Kopné pak Mirek s Jirkou obsadili sedmadvacátou příčku, v klasifikaci MČR byli o čtyři příčky výše. „Můj respekt ke Kopné rostl každým dnem blížícím se startu. Navíc meteorologové předvídali déšť. Tentokrát jsme chtěli tahat už od začátku. Z toho hned na druhé vložce pramenila chyba a zhruba půlminutový výlet do pole. Zvolnili jsme, ale za deště jsme se při druhém průjezdu Kopné poroučeli opět – tentokrát do lesa. Myslel jsem, že je to pro nás konečná. Jirka však chtěl pokračovat stůj co stůj. Za pomoci diváků jsme se tak po třech minutách vrátili na trať. Tímto jim děkujeme. Přes vlažné tempo jsme se nevyvarovali chyby ani v závěrečné sekci. Při katování jedné zatáčky jsme lehce ohnuli spojovačku, udělali defekt a s tímto hendikepem dojeli až do cíle,“ hodnotí dvaadvacetiletý soutěžák dosud poslední start.

Tím dalším budou Krkonoše, kde Mirek startoval v roce 2009 s Citroënem C2 R2 MAX a loni s Renaultem Clio R3. „Rádi bychom už obsadili pozici v bodované patnáctce. Přesto ale nehodláme jet hranu, na kterou zatím zdaleka nemáme. Prioritou nadále zůstává sbírání zkušeností. Absolvováním kompletních soutěží navíc propagujeme Království železnic. Potěšily nás ohlasy diváků typu: „Mašinky jedou“, „To znám“ nebo „Jé, to je na Smíchově.“ Však u většiny videí na internetu jsou při našich průjezdech slyšet dětské hlásky. Nyní už stojí kompletní Plzeňský kraj a staví se Praha a Střední Čechy. Zanedlouho bude k vidění Karlštejn,“ končí své povídání informacemi z trochu jiného soudku Miroslav Plíhal.

Komentářů celkem: 1
28. 5. 2012 14:21
0 0
Tak přeji hodně zdaru v příštích závodech. Moc hezky se na vaši jízdu i auto dívá. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!