Václav Pech jun. po MMČR Český Krumlov

Pěkný sportovní výkon posádky Pech – Uhel s MINI zastínila tragická nehoda jednoho ze spolujezdců.

Pěkný sportovní výkon posádky Pech – Uhel s MINI zastínila tragická nehoda jednoho ze spolujezdců. ,,Je těžké popisovat závod, který ve většině pohledů dopadl na výbornou. Bohužel byl poslední pro našeho kamaráda Aleše Zimolku. Za celý EuroOil-invelt team vyjadřuji hlubokou soustrast všem pozůstalým,“ Václav Pech jun.

Pech s Uhlem jeli do Českého Krumlova s cílem pokusit se získat další pódiové umístění a upevnit si průběžnou třetí pozici v šampionátu MMČR. Po náročných testech podvozku a nového nastavení jejich vozu MINI John Cooper Works S2000, 1,6 t, byly technické, ale současně hodně rychlé tratě Krumlova velkou výzvou. „Nové změny v nastavení se nám osvědčily a já se v MINI cítil zase o něco jistější. Auto se zlepšilo v zatáčkách a musel jsem tomu opět trochu přizpůsobit i jízdní styl. Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách,“ říká Václav Pech jun.

Už po třetí rychlostní zkoušce se posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel objevila na třetím místě a vydržela na ni až do cíle náročné soutěže. „Snažil jsem se od samého začátku jet na maximum, ale z přemíry snahy se mě ,,podařilo“ hned dvakrát prorazit pneumatiku a byla z toho znatelná časová ztráta. Po těchto peripetiích jsme se dostali na třetí pozici, která byla reálná, hned za tovární vůz Kopeckého a Krestu. Zkoušel jsem různé styly jízdy, které by mohly MINI vyhovovat, protože je stále o hodně jiné, než jsem byl léta s „Mitsubishi“ zvyklý. S celkovým výsledkem Rallye Český Krumlov jsme spokojeni, bylo to maximum co jsme byli schopni s Petrem dosáhnout. Za to samozřejmě musíme poděkovat celému teamu v čele s panem Jirovcem a všem svým reklamním partnerům, které se budeme snažit i nadále co nejlépe reprezentovat,“ uzavírá Václav Pech jun.

„Jsem rád, že Václav nejde přes hranu kalkulovatelného rizika. Občas se na některé RZ podaří jet téměř ekvivalent výkonu Honzy Kopeckého, ale zatím to není pravidlo. Víme, že dokud nebudeme mít motor druhé evoluce, jsme výkonově Škodovkám příliš vzdáleni. Neříkám tím, že to je řešení všeho, ale na druhou stranu nějakého toho koně potřebujeme jako sůl,“ komentuje výsledek závodu generální ředitel a spolumajitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.

Dalším závodem EuroOil- invelt teamu bude 22. – 23.června jihomoravská Rallye Hustopeče.

Komentářů celkem: 35
29. 5. 2012 21:0321
0 0
Fox: "Turbo jako takové nemá žádnou výhodu, je to jen způsob, jak se dopracovat k vyššímu výkonu" To si trochu protireci ne? I kdyz je turbo (cti turbodmychadlo jestli ti vadi turbo) omezeno restriktorem, znamena to jen, ze v urcitych otackach turbu prestane ta dira stacit a ztrati svoji vyhodu. Nicmene do te doby nez ji ztrati, nejaky tlak produkuje. A jsme zase u toho.. nejaka vyhoda bude vzdy, ale jak velka, ci jestli vubec hmatatelna tady nevyhadame smajlík
Fox
29. 5. 2012 21:0422
0 0
A samozřejmě, bez konkrétních údajů o velikosti a průběhu takových veličin, jako je výkon a točivý moment (které těžko někdo zveřejní) se stejně bavíme čistě akademicky.
A ještě, jak tu už zaznělo, je jeden z nezanedbatelných údajů i výkonová hmotnost, která u Ášína bude vždy horší, než u posádky nějakých "střízlíků" smajlík
Fox
29. 5. 2012 21:0623
0 0
Fazzy:"Nicmene do te doby nez ji ztrati, nejaky tlak produkuje"
Ano, tím třeba vyrovná podstatně menší kompresní poměr, který má proti atmosféře. Bez grafu průběhu se pořád bavíme o ničem...
29. 5. 2012 21:1024 Upraveno 21:20
0 0
Fazzy: S tím že bude mít mírnou výhodu při rozjezdu z místa bych souhlasil, ale trvám na tom, že jak se zařadí druhý a vyšší kvalt, tak se jezdec výkonnější atmosféry může dostat do nevýhody převážně už jen vlastní nešikovností smajlík Jako dokážu si představit výhodu toho slabšího turba třeba ve sledu prudkých zatáček bez rovinek mezi, kde to díky širšímu pásmu použitelných otáček veme všechno na jeden převod, zatímco ve dvoulitru se jezdec uřadí, nebo v extrémně pomalých zatáčkách, kde se dostane atmosféra pod použitelné otáčky i na jedničku a nemůže si tak už pomoct podřazením. A určitě se s turbem na asfaltu líp ovládají smyky, jelikož právě při tom se dvoulitrové S2000 často zadusí (a podřazování během smyku je řešení celkem kostrbaté).
29. 5. 2012 21:1025
0 0
Nevyresime to no, ale je zajimavy kolik jde napsat nicneresicich prispevku koncicich stejnou vetou smajlíksmajlík
29. 5. 2012 21:1626 Upraveno 21:23
0 0
Pravda, proto bych se vrátil k tomu podstatnému - pánové musí zhubnout smajlík

Původně napsal Fox

A ještě, jak tu už zaznělo, je jeden z nezanedbatelných údajů i výkonová hmotnost, která u Ášína bude vždy horší, než u posádky nějakých "střízlíků"

Právě, a čím lehčí auto, tím je to pro něj horší, jelikož u 1350 kg (nebo kolik) Eva ten poměr nebyl o tolik horší než u konkurence smajlík
29. 5. 2012 22:0227
0 0
zajda:koně jsi trefil
29. 5. 2012 22:1028
0 0
Původně napsal turbosh

Jinak Pech si furt stěžuje na výkon na rovinkách, ale to že krouťák, které dodává turbo, mu hodně pomáhá při vyjíždění ze zatáček už neřekne.

"Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách," říká V.P. ...
29. 5. 2012 23:3629
0 0
předminulý a minulý rok sklízel Pech chválu za to, jak letí evem a prohání S2000. A oprávněně. Zejména předloni to byl masakr, jízda nebyla jízda, ale střelba jak c*p.

Letos to na oko taková střelba není a pokud navíc v každej TZ čtu stejnej konec, kde se pláče nad rozlitým mlíkem, tedy nad chybějícím výkonem, tak to prostě taková zábava není. A tolik to nebaví
30. 5. 2012 00:3430
0 0
Vy jste si totiz nevsimli, ze Vasek to v kazdem rozhovoru, v kazdem clanku rika tak okate, ze kazdemu by melo byt jasne, ze je potreba rikat to, co mu naseptavaji. Mini se tu prezentuje, Invelt je jejich prodejce. Pan Jirovec a jini panove od Inveltu zrejme za Pechem prisli a rekli: "Vis, Vasku my budeme zrejme s tema Skodovkama prohravat, ale ty Miníky potrebujeme prodavat a dobre prezentovat, tak bys tak nejak do tý televize moh pokazde pripomenout, ze mi mame jen 1.6 zatimco ti ostatni maji 2litr. No a o turbu se nezminuj. Proste rikej, ze my tech koniku mame min nez oni..". No Vaclav teda peje pisen chlebodarce a my pokazde slysime o tom, ze to auto nema vykon.. A Vaclav je za to omylani placen a diky tomu jezdi.
Fox
30. 5. 2012 00:4731
0 0
Neblázni, lidi co si kupují Mini tak nečiní na základě toho, co Pech řekne. Troufnu si tvrdit, že dobrých 99% z nich o něm v životě neslyšelo. Jo, kdyby to byl fotbalista, tak možná, ale nějaký jezdec rally ? Co to je ?
Ale je fakt, že ten výkon tam chybí a všichni, kdo se o rally zajímají to vědí, možná by to vážně nemusel opakovat tak často smajlík
30. 5. 2012 01:2532 Upraveno 01:32
0 0
Peťane.... zákazník kupující si Mini nebude fanda rallye
Troufám si tvrdit, že spousta zákazníků Mini ani netuší, že ta značka jezdí rallye a má nějakou spojistost s Inveltem potažmo s BMW
30. 5. 2012 09:2933
0 0
No nevím. Škoda také svého času využila v reklamě úspěchu této značky v IRC.
30. 5. 2012 13:2834
0 0
PR je PR v tomto ma Peťan podla mna pravdu.
31. 5. 2012 04:0235
0 0
Tak chlapi, teď mi teda řekněte, kde je pravda. Ve videu na SMN z Krumlova říká Kopejda, že mu to více jak 170 km/h nejede. A Venca řekl, že jemu to jede kolem 190 km/h. Tak jak to teda s těma rovinkama je????
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!