Václav Pech jun. po MMČR Český Krumlov
Pěkný sportovní výkon posádky Pech – Uhel s MINI zastínila tragická nehoda jednoho ze spolujezdců. ,,Je těžké popisovat závod, který ve většině pohledů dopadl na výbornou. Bohužel byl poslední pro našeho kamaráda Aleše Zimolku. Za celý EuroOil-invelt team vyjadřuji hlubokou soustrast všem pozůstalým,“ Václav Pech jun.
Pech s Uhlem jeli do Českého Krumlova s cílem pokusit se získat další pódiové umístění a upevnit si průběžnou třetí pozici v šampionátu MMČR. Po náročných testech podvozku a nového nastavení jejich vozu MINI John Cooper Works S2000, 1,6 t, byly technické, ale současně hodně rychlé tratě Krumlova velkou výzvou. „Nové změny v nastavení se nám osvědčily a já se v MINI cítil zase o něco jistější. Auto se zlepšilo v zatáčkách a musel jsem tomu opět trochu přizpůsobit i jízdní styl. Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách,“ říká Václav Pech jun.
Už po třetí rychlostní zkoušce se posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel objevila na třetím místě a vydržela na ni až do cíle náročné soutěže. „Snažil jsem se od samého začátku jet na maximum, ale z přemíry snahy se mě ,,podařilo“ hned dvakrát prorazit pneumatiku a byla z toho znatelná časová ztráta. Po těchto peripetiích jsme se dostali na třetí pozici, která byla reálná, hned za tovární vůz Kopeckého a Krestu. Zkoušel jsem různé styly jízdy, které by mohly MINI vyhovovat, protože je stále o hodně jiné, než jsem byl léta s „Mitsubishi“ zvyklý. S celkovým výsledkem Rallye Český Krumlov jsme spokojeni, bylo to maximum co jsme byli schopni s Petrem dosáhnout. Za to samozřejmě musíme poděkovat celému teamu v čele s panem Jirovcem a všem svým reklamním partnerům, které se budeme snažit i nadále co nejlépe reprezentovat,“ uzavírá Václav Pech jun.
„Jsem rád, že Václav nejde přes hranu kalkulovatelného rizika. Občas se na některé RZ podaří jet téměř ekvivalent výkonu Honzy Kopeckého, ale zatím to není pravidlo. Víme, že dokud nebudeme mít motor druhé evoluce, jsme výkonově Škodovkám příliš vzdáleni. Neříkám tím, že to je řešení všeho, ale na druhou stranu nějakého toho koně potřebujeme jako sůl,“ komentuje výsledek závodu generální ředitel a spolumajitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.
Dalším závodem EuroOil- invelt teamu bude 22. – 23.června jihomoravská Rallye Hustopeče.
A ještě, jak tu už zaznělo, je jeden z nezanedbatelných údajů i výkonová hmotnost, která u Ášína bude vždy horší, než u posádky nějakých "střízlíků"
Ano, tím třeba vyrovná podstatně menší kompresní poměr, který má proti atmosféře. Bez grafu průběhu se pořád bavíme o ničem...
A ještě, jak tu už zaznělo, je jeden z nezanedbatelných údajů i výkonová hmotnost, která u Ášína bude vždy horší, než u posádky nějakých "střízlíků"
Právě, a čím lehčí auto, tím je to pro něj horší, jelikož u 1350 kg (nebo kolik) Eva ten poměr nebyl o tolik horší než u konkurence
Jinak Pech si furt stěžuje na výkon na rovinkách, ale to že krouťák, které dodává turbo, mu hodně pomáhá při vyjíždění ze zatáček už neřekne.
"Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách," říká V.P. ...
Letos to na oko taková střelba není a pokud navíc v každej TZ čtu stejnej konec, kde se pláče nad rozlitým mlíkem, tedy nad chybějícím výkonem, tak to prostě taková zábava není. A tolik to nebaví
Ale je fakt, že ten výkon tam chybí a všichni, kdo se o rally zajímají to vědí, možná by to vážně nemusel opakovat tak často
Troufám si tvrdit, že spousta zákazníků Mini ani netuší, že ta značka jezdí rallye a má nějakou spojistost s Inveltem potažmo s BMW