31. 5. 2012 14:41 − 2534× − 0

Rallye Posázaví – rozhovor se Zdeňkem Seckým

V sobotu 26.5.2012 se odjel druhý podnik volného poháru a Jan Klinger brázdící tratě VP ve třídě A1 položil řediteli pár otázek.

V sobotu 26.5.2012 se odjel druhý podnik volného poháru a Jan Klinger brázdící tratě VP ve třídě A1 položil řediteli pár otázek.

Letošní ročník rallye Posázaví byl již 15. v pořadí, co tebe jako duchovního otce a hlavního organizátora této soutěže motivuje k dalším ročníkům?

Rallye Posázaví 2012 byla moje 25. uspořádaná rallye. Je to pro mě vždy dobrý pocit, když cítím spokojenost jezdců, soutěžních týmů, ale i diváků, pořadatelů a všech, kteří se o rallye zajímají. Ta spokojenost přichází pouze po soutěži, podotýkám po dobře odjeté soutěži. A právě spokojenost ostatních je moje motivace k další práci, k přípravám dalších rallye. Já osobně jsem asi dost puntíčkář a vše musí být přesně podle mých představ. Pořadatelé mají své úkoly a osobně dohlížím na to, aby je plnili. Jestli moje práce přináší přínos do motoristického sportu, musí posoudit všichni ostatní.

Při rozpravě jsi nás jezdce chválil za vzorné chování během seznamovacích jízd. To je výrazný posun k lepšímu oproti nedávné minulosti. Že by ti dříve neukáznění pochopili, že bez ohleduplnosti při tréninku by také další ročník již nemusel být?

Měl jsem na všech třech rychlostních zkouškách při seznamovacích jízdách celkem šest kamer, o kterých posádky nevěděly a tři pořadatelské vozy bez označení a jak jsem řekl při rozpravě, byl jsem spokojený s tréninkem a byl bych rád, kdyby tomu tak bylo i do budoucna. Pokud někde došlo k nějakém prohřešku, tak to bylo mimo můj dosah.

Během závodu došlo k několika drobným nehodám, při kterých zasahovaly záchranné složky. Až na jednu výjimku se po zásahu vrátily na start a zkouška se normálně odjela. To, že se rychlostky bezdůvodně neruší, jistě ocenily zejména posádky z hlouby pole.

Všeobecně vyžaduji výjezd záchranné složky (sanitního vozu) v případech, kdy vozidlo havaruje čelně s překážkou, dále pokud se vozidlo otočí přes střechu. Vždy je ale na místě pořadatel, který musí situaci posoudit a na havárii reagovat. Je mi jasné, že někdy vyjíždí sanitní vůz i při menších haváriích, kdy posádka z vozu vystoupí a signalizuje OK. Ale je lepší prověřit lékařem, že jsou jezdci opravdu v pořádku.

Co se týká zrušení RZ musím postupovat podle danné situace a s citem na ní reagovat. Pokud dojde k velkému zpoždění kvůli zásahu záchranných složek, nařídím vedoucímu RZ zkoušku zrušit. To se také stalo v RZ8, kdy havarovala posádka se startovním číslem 18 a spolujezdec musel být převezen do nemocnice k zevrubnější kontrole. V tomto případě startují posádky po minutě tzv. volný průjezd bez přileb. Zde se už nezávodí, ale musí být dodržen odstup po minutě. Někteří jezdci by měli lépe pročítat pravidla, než začnou závodit, protože v takovýchto případech se přiděluje nejhorší čas z těch, kteří projeli před havárií a to všem, kteří jeli po havárii. Se mnou osobně se dohadoval v servisu nějaký mechanik, že je to nespravedlivé, že bych měl zrušit časy celé RZ a odvolával se na Hořovice, že to tam zrušili.

Pokud bych zrušil celou RZ, ublížím těm posádkám, které odjely před havárií. Jak jsem se později dozvěděl, jezdcům se nelíbil volný průjezd a dohadovali se s vedoucím RZ. To je špatně. Jezdec musí poslechnout pořadatele, vždyť ten ví nejlépe, jak situaci řešit a má k tomu moje pokyny.

Celé centrum soutěže bylo již poněkolikáté na letišti v Havlíčkově Brodě a to včetně startovní rampy a ředitelství závodu. Myslím si, že je to ku prospěchu všech, neboť odpadly přejezdy přes velmi dopravně zatížené město a diváci, pokud se chtějí přijít podívat třeba na start, nemají problémy se zaparkováním a navíc si mohou prohlédnout servisní zónu.

Ano souhlasím a odpověď si v podstatě už napsal za mě.

Novinkou letošního ročníku byl nový stánek s občerstvením p. Procházky se širokým sortimentem a usměvavou a ochotnou obsluhou. Jaké jsi k této změně zaznamenal ohlasy?

Ohlasy byly různé. Lidé si chválili širší výběr jídel a sortiment, ale někteří byli nespokojeni s cenami za občerstvení. Do tohoto já nezasahuji a ani nechci.

Co by jsi nakonec vzkázal posádkám, ať už těm, které se letošního ročníku Rallye Posázaví zúčastnily, tak i těm, které o účasti v závodech Volného poháru uvažují?

Já bych úplně na začátek této otázky chtěl poblahopřát vítězům a poděkovat všem soutěžním týmům za účast. Jsem rád, že 15 ročník Rallye Posázaví – Memoriál Ing. Karla Švece dopadl skvěle. Do budoucna budu potěšen, když nebudu muset penalizovat ještě před závodem samotným při seznamovacích jízdách, budu rád když soutěžní týmy a jejich jezdci si odnesou hodnotný sportovní zážitek a budu rád když nebudeme muset rušit rychlostní zkoušky kvůli neukázněným divákům a zbytečným haváriím.

A co říct začínajícím jezdcům? Pokud chcete závodit, seznamte se nejdříve s pravidly soutěží, postavte vozidlo, které splňuje vše co má pro soutěž mít. A hlavně si uvědomte, že rallye je velmi náročný sport (i když krásný a kdo k němu jednou přičichl, tak už ho to nepustí) a nese sebou velká rizika.

A moje rada nakonec? Je to prosté – jezděte hlavou, nenechte si zatemnit mozek. Potom teprve se budeme potkávat u stupňů pro vítěze. A věřte mi, že vám ty stupně všem ze srdce přeji.

Foto: František Dušek

Komentářů celkem: 0
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!