Ondřej Plšek - eWRC.cz
2. 6. 2012 10:30 − 3387× − 41

FIA tlačí na pořadatele podniků MS

Každý organizátor soutěže mistrovství světa musí pro příští rok zaplatit poplatek skoro čtvrt milionu euro.

Za necelé dva týdny se koná zasedání světové rady FIA, která chce oznámit předběžný kalendář pro mistrovství světa v rally 2013. A do 8. června se také musí rozhodnout jednotlivé soutěže, zda budou chtít být součástí tohoto kalendáře. Normálně by bylo přirozené, že přihlášky budou již dávno podány, ale letos tomu je jinak.

Dosud platil každý pořadatel soutěže MS roční poplatek ve výši 140 tisíc euro, nyní chce FIA další peníze a ne zrovna málo. Protože je mistrovství světa v rally bez promotéra, tak mají pořadatelé platit za časomíru, satelitní sledování vozů, výrobu a distribuci televizních záběrů. A to vše za rovných 100 tisíc euro. Přitom v dobách platného kontraktu s North One Sport byla časomíra a sledování vozů zdarma a ještě dostal pořadatel 25 tisíc euro. Sečteno a podtrženo, jen poplatky za pořádání soutěže MS činí pro rok 2013 celkem 240 tisíc euro (asi 6,2 milionu Kč).

Nelze tedy vyloučit, že kalendář pro příští rok bude mít zcela jinou podobu než ten letošní. Na další informace si musíme počkat do poloviny června.

Komentářů celkem: 41
2. 6. 2012 10:511
0 0
asi budeme mat polomajstrovstvá blízkeho východu ... :D:D ... ale mimo srandy,..kto na toto všetko doplatí okrem nás divákov? pretekáry...pretože organizátor aby doplátal dieru po +100 000 EURO zdvyhne sumu za prihlášky, vstupneky do servisu, na RS atď,... je to smutné, ale ... FIA-->FAI.L ...
2. 6. 2012 10:512
0 0
Super, další dobrá zpráva. Snad uz to nebude trvat dlouho a cely ten nesmysl jmenem FIA a MS WRC, ktere je jen pro par vyvolenych, zkrachuje. Pak snad bude nejaka sance, ze se rozjede novy serial ktery bude mit nejakou koncepci, smysl a rozumnejsi financni naklady (jako bylo pred lety IRC). Bude s auty ktere se bezne pouzivaji a to umozni starty lokalnich specialistu. A o tom vzdy MS byvalo... Ne o registracich predem, poplatcich a pokutach, VIP vstupech a omezenemu poctu pneumatik ...
2. 6. 2012 10:573
0 0
drahá FIA... doslova
bdX
2. 6. 2012 11:004
0 0
Původně napsal Jiri Navratil

Super, ...


Ámen smajlík
2. 6. 2012 11:065
0 0
napadají mě dva důvody.. neschopnost FIA sehnat si promotéra a nebo a to je horší úmysl FIA zlikvidovat soutěže v Evropě a přesunout se na finančně zajímavější trhy do Ruska, Asie a na ropný východ.

seriál WRC je snad jediný velký seriál, který nemá pořádného promotéra a plácá se od deseti k pěti. Taková nemilovaná F1 má silného promotéra, do rohu se nalepí logo FIA, páni z FIA se tam opijou a seriál funguje.
2. 6. 2012 11:416
0 0
maFIA opět ukázala, jaký má postoj k WRC smajlík
2. 6. 2012 11:487
0 0
Asi jsem byl nemocný, nebo jsem chyběl, ale od kdy je Kalousek s Nečasem ve vedení FIA? smajlík
2. 6. 2012 11:528
0 0
Rosťo.Vůbec si nedělám iluze,že by papaláši v Paříži byli míň rozežraný než ti u nás.A někdo jim hod musí ten obrovskej nadstandart zaplatit.Proto je siuace v Rallye taková,jaká je a pomalu to de do kopru ne jen u nás.Vždyť už počet posádek v MS je výsměch kvalitě a hodnotě závodů.Asi to musí padnout na samý dno a začít od nuly.Jinak se tenhle bordel nemůže zvednout.Náklady se nemůžou zvedat do nekonečna.
Fox
2. 6. 2012 12:109
0 0
Houmer: Spíš bych řekl, že chybíš pořád. Ve vedení FIA bych spíš viděl Dluhoše Sobotku, Dratha a podobné exoty ("zdroje jsou").
To ovšem nic nemění na faktu, že, jak stále opakuji, FIA je největší škůdce motorsportu, na kterém pouze parazituje. Dokud nevznikne nezávislý seriál, pořádaný nějakým "Mezinárodním svazem nezávislých autoklubů", s vozy, které budou blízko sérii, levné a dostupné široké jezdecké základně, bude šaškárna jménem WRC dál a dál pomalu skomírat. VW brzy pochopí, že tudy cesta nevede a nasměruje se jinam, Ford má taky na kahánku a o Mini se snad ani nemá cenu bavit...
2. 6. 2012 13:1410
0 0
Sabotéři? Neschopové? Mafiáni? Korupčníci? Asi od každé ingredience spíše větší než malé množství. Koneckonců ve světové radě motorsportu sedí pan Radovan Novák, tak co se asi dá od FIA čekat.
3. 6. 2012 09:3411
0 0
Najít dnes schopného a silného promotéra je v dané situaci v podstatě nemožné. Protože takový promotér by chtěl dlouhodobé záruky a hlavně moc, právo rozhodovat... FIA dlouhodobě tento sport ničí nesmyslnými technickými reglementy, kdy se ho snaží zcela uměle dostat na jakousi pomyslnou úroveň Formule 1. Ale rallye nikdy nebyla a nikdy nebude Formulí 1! Rallye je masový sport, motoristický sport, který provozuje v každé zemi velké množství lidí a jako takový musí být dostupný. Letité hrátky se speciály všeho druhu sice přivedly na svět nádherná monstra, zalahodily oku i sluchu, ale přivedly tento sport tam, kde je dnes. Jakékoliv speciály typu WRC prostě do rallye nepatří, nemají tam co dělat... Já vidím pro rallyesport jedinou šanci a to je opravdový návrat k prapůvodní podstatě a smyslu tohoto sportu. Auta co možná nejblíže sérii, technický reglement platný pro celý svět, od mistrovství světa po národní šampionáty, delší a atraktivnější soutěže, střídání povrchů, silnou promotérskou skupinu a maximální omezení vlivu FIA. Jak to má fungovat, jak to může fungovat, to dlouhé roky ukazuje právě Formule 1, nebo třeba Le Mans, Dakar, MotoGP... Ať jsou loga FIA (FIM) někde v rohu na plakátech a programech, čert to vem, ale ať už někdo vezme rozum do hrsti...
3. 6. 2012 15:5112
0 0
FIA svoji neschopnost řeší zvýšením nákladů pro pořadetele,ti to chtě nechtě musí aspoň částečně přenést na jezdce,my si necháváme na její příkaz,ještě zdokonalený fasem, lámat obratle, nechat se pokutovat za nesmysly a ještě oslavujeme lidi,kteří jsou králi černých tréninků.... Myslel jsem,že rally je můj život,ale najednou mi vůbec nevadí,že po Pačejově to zabalím.
3. 6. 2012 17:1413
0 0
Zápisné, nebo vstupné, jak to kdo nazve, se platí všude. Platí se za to, že můžete pořádat závod Formule 1, za to, že můžete pořádat závod MotoGP, WSBK, WTCC FIA-GT, prostě všude. Čím je seriál populárnější, prestižnjší, hodnotnější, tím je to zápisné vyšší. Nějakých 6 milionů není žádná extra suma ve srovnání s F1, nebo MotoGP. Stejně tak se všude platí startovné. Jestliže někde chci jet, musím za to zaplatit. Protože pořadatel musí připravit a po všech stránkách zajistit závod/soutěž. Všechno něco stojí... To je realita. Tahat sem nějaké zlomené obratle je zbytečné, nesouvisí to vůbec s tématem a ani s FIA, ale to zřejmě někteří nechtějí vůbec slyšet/číst, nehodí se jim to jaksi do krámu, jak se říká... Ale zpátky... Nenazval bych to tak jednoznačně "neschopností FIA". Za posledních 30 let se ve FIA vystřídalo strašně moc lidí. A ve chvíli, kdy soutěže začaly být populární, kdy se začaly angažovat fabriky, tak ty fabriky začaly na FIA tlačit, začaly lobovat... Skupiny B, WRC a podobně není jen nějakým výmyslem FIA, to je něco, k čemu FIA dotlačily automobilky. Stejně tak jsou to automobilky, které mají neustále zájem něco měnit... Jednou jsou soutěže dlouhé, podruhé krátké, jednou se má jezdit za mořem, pak zase ne... Protože automobilky jsou strašně sobecké, extrémně sobecké! Jde jim jen a jen o vlastní kšeft, vlastní reklamu, mnohdy jim stačí třeba dva tři roky a pak je jim úplně jedno, co se stane, po nás potopa... Ale to je všechno o tom, že není silný promotér typu Ecclestona, nebo Ezpeleta (Dorna, MotoGP). Ale jak jsem již napsal, ten se jen tak nenajde za situace, kdy by byl jen "papírovým šéfem" a neměl žádné pravomoce. A pochybuji, že by komukoliv JEN TAK ta FIA ty pravomoce předala, protože pak by už neměla vůbec nic a žádný vliv... To je ten problém a to je ten začarovaný kruh...
3. 6. 2012 21:5014
0 0
Tak bych do tohoto článku netahal Hans . Souhlasím s Vrátilem a jen dodávám , že skoro v každém sportovním odvětví se musí platit poplatek za to , že se mohou účastnit organizovaného sportu .
3. 6. 2012 22:1115
0 0
Ne to fakt není neschopností FIA, že v šampionátu FIA jedou 2 (slovy: DVĚ) fabriky smajlík Oni svůj produkt přivedli krachu a chtěj za něj ještě větší větší prachy, než když fungoval? Jen aby měli co řídit a pořádatsmajlík Ale co, když se sejde málo přihlášek, tak to pořádání MS světa prostě někomu naříděj a bude to. Že to nejde? Ale jde a sancí si můžou vymyslet milion.Tímhle způsobem bude fakt jednou pořadatelství za trest a to bude tepřivá tóčo a bojím se, že i já se toho dožiju...
3. 6. 2012 22:4216
0 0
A FIA může někomu něco nařídit , ona je tak všemocná smajlík ? Nařídí pořádání někomu , kdo na to nemá zajištěný finance a díky tomu dojde ke krachu .
3. 6. 2012 23:0517
0 0
Ano Pepo, proč by to nešlo? Chcete pořádat lukrativní závod? OK, my vám ho "svěříme", ale za "odměnu" uspořádáte i tuhle šaškárnu (MS bez fabrik, nebo s jednou a pod.), kterou nikdo nechce. Nebo neuspořádáte a nedostanete ani to, co chcete. Je tak zěžký si to představit?

Když můžou pokutovat jezdce za to, že jim došly prachy a nemají na další závody, proč by nemohli udělat tohle?
3. 6. 2012 23:2018
0 0
V tomto případě to není nařízení , ale podmínění (víceméně vydírání) .
Fox
4. 6. 2012 02:1019 Upraveno 02:11
0 0
bobac: Souhlas, naprosto chápu tvé pocity. Ještě že tu máme pana Vrátila, aby nám vysvětlil, že za vše mohou ty ošklivé automobilky (obě dvě ?) a ta hodná FIA to obratlelámající bezpečnostní zařízení vlastně vůbec nenařídila, ba dokonce s ním nemá vůbec nic společného.
4. 6. 2012 06:0520
0 0
Fox: Laskavě si pane kolego uvědomte, kolik automobilek za posledních 30 let jezdilo MS... A svoje zájmy "prosazovalo" Audi, svoje zájmy prosazovala Lancia, svoje zájmy prosazoval Peugeot, svoje zájmy prosazovala Toyota, svoje zájmy prosazoval Citroën, svoje zájmy prosazoval Ford... To je známá věc a je to jen tak pro oživení historie... Není žádné "obratlelámající bezpečnostní zařízení"... Takže nevím o čerm mluvíta a rozhodně to sem nepatří...
Novej: Tak bych chtěl znát, co to je dnes "lukrativní závod", kdo ho pořádá a kdo ve spojení s ním pořádá světovou rallye... Fakta!
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!