Smutnou Rallye Český Krumlov zvládla posádka na jedničku

Posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr zvládla Rallye Český Krumlov plnou všemožných nástrah na jedničku.

Posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr zvládla Rallye Český Krumlov plnou všemožných nástrah na jedničku. Spokojenost byla ale v závěru soutěže rázem pryč.

Již ve středu 23.5. byly započaty seznamovací jízdy, které se pro posádku týmu Korno Motorsport obešly bez problémů. Pokrok od Rallye Šumava Klatovy byl hodně znát. Všechno odsýpalo tak, jak mělo.

Ve čtvrtek večer dorazil do Českého Krumlova také zbytek týmu Korno Motorsport včetně závodního náčiní – Mitsubishi Lancer EVO IX. Panovala výborná nálada, všichni šli společně na večeři a pak spát.

Páteční ráno proběhlo v klidu. Zbývalo už jen si připravit rozpis také pro speciální rychlostní zkoušku na českobudějovickém výstavišti. Shakedown proběhl také bez problémů, posádka se dostala do dobrého tempa.

V pátek odpoledne v 16:44 už následoval samotný start do 40. Rallye Český Krumlov 2012. Vyjímečně se začínalo rychlostní zkouškou až pak se projíždělo startovní rampou v Českém Krumlově, v Jelení zahradě. Bohužel již na přejezdu k první rychlostní zkoušce se naskytly první problémy. Mitsubishi začalo v přejezdovém režimu protestovat. V soutěžním režimu fungovalo ale bez problémů. V klidu a čisté stopě tedy Josef Deneš s Tomášem Pfajfrem projeli úvodní rychlostní zkouškou. „Jeli jsme opatrně, protože jsme moc dobře věděli, co místní obrubníky umí. Udělat defekt hned na úvod by nebyl dobrý vstup do soutěže,“ říká spolujezdec Tomáš Pfajfr.

„Rychlostní zkouška číslo dva a tři probíhala také přesně podle našich představ. Drželi jsme si určité tempo a jeli bez chyb,“ uvedl Josef Deneš. „Čtyřka byla ale zrušená kvůli havárii jedné z posádek, tak jsme si alespoň zkontrolovali rozpis a udělali pár smyků pro diváky, kteří naše smyky ocenili potleskem,“ dodává Josef Deneš při druhé návštěvě servisní zóny, kde bylo Mitsubishi „obdarováno“ světelnou rampou na noční sekci rychlostních zkoušek.

„Noční tři rychlostní zkoušky jsme projeli krásně. Pocítili jsme, že předzávodní test v Bělé pod Bezdězem byl velmi přínosný,“ říká Josef Deneš. „Kousek po startu sedmé rychlostní zkoušky se ale objevil stejný problém, který nás stále trápil na přejezdech a nedařilo se ho vyřešit. Téměř celou tuto rychlostní zkoušku jsme absolvovali na půl výkonu. Pak ale začalo auto opět spolupracovat. Následoval noční servis, kde bylo pro jistotu vyměněno čerpadlo. Doufali jsme, že se tím odstraní problémy s cukajícím autem na přejezdech a na sedmé rychlostní zkoušce. Auto jsme odevzdali do uzavřeného parkoviště a v jednu hodinu ráno se konečně celý tým po dlouhém dni přenusul do postele,“ dodává v pátek v noci Josef Deneš.

Sobotní etapa začínala velmi brzo. Po pouhých čtyřech hodinách spánku se celému týmu vstávat nechtělo, ale jiná možnost nebyla.

„Oba průjezdy ranní rychlostní zkouškou Kohout se nám povedly výborně. S výsledkem těchto rychlostních zkoušek jsme byli nadmíru spokojeni, a dokonce i překvapeni. Byly to zatím nejlepší průjezdy. Zvedlo nám to sebevědomí,“ říká nadšený Tomáš Pfajfr. „Na zrádnou rychlostní zkoušku Malonty jsme měli dobře napsaný rozpis, až na menší detaily. Jako několik dalších posádek jsme nezvládli projetí retardérem, který byl tvořen ze dvou balíků slámy, do kterého se prostě nešlo vejít. Naštěstí se nic vážného nestalo, retardér nám urazil „pouze“ zpětné zrcátko. Třicetivteřinová penalizace právě za tuto chybu nás ale neminula,“ popisuje chybné projetí retardéru rozladěný Tomáš Pfajfr.

Před obědem musela posádka Josef Deneš – Tomáš Pfajfr ještě úspěšně projet „superspeciálkou“ na výstavišti v Českých Budějovicích. Průjezd se jim opět povedl v klidu, protože moc dobře věděli, že se zde nic získat nedá, nýbrž pouze ztratit. „Do druhého průjezdu rychlostní zkouškou Malonty jsme odstartovali s velkým nadšením, ale už po pár kilometrech nám byly vyvěšeny žluté vlajky, kvůli havarovanému vozidlu Petra Pelecha. Pořadatel nám ukázal, že máme jet dál, proto jsme pokračovali. V tu chvíli jsme ale ještě nevěděli, že se nejedná o obyčejnou havárii,“ smutně popisuje situaci Tomáš Pfajfr.

Do konce Rallye Český Krumlov už zbýval pouze dvojitý průjezd rychlostní zkouškou Lipno. Josef Deneš ale špatně odhadl brzdný bod hned v prvním průjezdu a probrzdil jedno z levých odbočení. Autu se nic nestalo a při příštím průjezdu tímto místem si už „kluci“ dali pozor. „S poslední rychlostní zkouškou jsme byli spokojeni, přestože jsme udělali drobnou chybu v diváckém místě v obci Malšín. Udělali jsme „delší“ smyk, takové polohodiny. Diváci nám ale zatleskali,“ popisuje poslední rychlostní zkoušku Josef Deneš.

„40. Rallye Český Krumlov 2012 se mi velice líbila a jsem rád, že je vidět zlepšení v ovládání auta na rychlostních zkouškách a že jsme tuto soutěž dokončili. Tento výsledek nás potěšil a motivoval k účasti na dalších soutěžích,“ v cíli uvedl Tomáš Pfajfr.

„Krumlov nám jistě dokázal to, že základ je v přípravě na danou soutěž. Rozpis ještě budeme muset doladit v rámci odhadu délek napřímených úseků a vzdáleností horizontů. Technická závada škubání motoru, jeho zhasínání a ztráta výkonu, je technický problém, na kterém tým nyní pracuje a hledá se jedna varianta za druhou. Jen doufám, že k odstranění závady dojde brzy a vnese to klid do celého týmu. Původní domněnka závady na palivovém čerpadle je nyní již vyloučena. Jezdecky se mi nelíbí problémy s udělováním penalizací za nesprávně projeté retardéry. Když nějaká posádka posune retardér, nikdo se nepostará o jejich opravu a vrácení na původní místo, což je jasná chyba na straně pořadatele. Pokud penalizaci dostane více jezdců ve stejném mstě, není se o čem dále bavit. Celkově se nám start na takhle těžké soutěži plné mnoha horizontů a zejména pasáží jejich doskoků, přinesl velké zkušenosti v dalším poznání auta a souhry posádky v autě. Pneumatiky Matador fungovaly dobře, s nimi jsme rozhodně spokojeni. Na testu před „Bohemkou“ a na Rally Bohemia zkusíme pneumatiky Hankook“ uvádí optimistický Josef Deneš.

Bohužel v závěru soutěže nás všechny zaskočila velmi nepříjemná zpráva, že v nemocnici zemřel navigátor Aleš Zimolka, spolujezdec havarovaného vozu, který jsme míjeli na dvanácté rychlostní zkoušce. Za celý Korno Motorsport vyjadřujeme touto cestou hlubokou soustrast všem pozůstalým.

Další soutěž MMČR, Rally Hustopeče, vynecháváme. Naší další soutěží bude již avizovaná Rally Bohemia, která bude pro Tomáše Pfajfra domácí. Před touto soutěží máme v plánu další velké testování, o jehož průběhu vás budeme informovat.

Děkujeme všem partnerům, mechanikům a celému týmu Korno Motosport za dosavadní špičkově odvedenou práci.

Komentářů celkem: 17
4. 6. 2012 17:471
0 0
No, opravdu bych se nerad někoho dotknul a každej má právo si jezdit jak chce a s čim chce ale na tohle se vážně nedalo koukat... Snad příště ale nějaký zlepšení na oko a jízdní projev sem já osobně oproti šumavě nezaznamenal...
4. 6. 2012 19:422
0 0
Nejsi nucen na to koukat,Každej jede na to na co má....
4. 6. 2012 19:503
0 0
Jsem poslední, kdo by kritizoval kohokoli, ať jezdí kdekoli, s čímkoli a jakkoli, ale ten titulek mi taky přijde vcelku optimickej smajlík
4. 6. 2012 20:014
0 0
Pravda, mě nikdo nenutil se na to koukat, ještě to tak, já sem vlastně rád jednou sem to viděl a pak už sem věděl, kdy mám jít na záchod/jídlo apod. a o nic nepřijdu. Jen mi ten celý projev přijde vcelku komickej v kontextu s minulým rozhovorem z rádia, podle kterého by se chtěli za dva roky objevovat v IRC... A jestli se to někomu líbí rád se na to podívá, tak proč ne. Jak říkám, nechci se nikoho dotknout a snad nikoho neurážím...
4. 6. 2012 20:145
0 0
Tvuj názor je naprosto v pohoděsmajlík
4. 6. 2012 23:396
0 0
Adrenalin není drahé auto,ale vyzouvat pneu v zatáčkách smajlík. Fandím všem co seženou finance a sednou do závodničky aď jedou tak nebo tak a kritika ta musí bejtsmajlík
5. 6. 2012 00:197
0 0
účel splněn, publicita zajištěna:D
5. 6. 2012 15:028
0 0
Já nevím, školy nemám, ale tohle mi přijde trochu moc. Pojetí tiskových zpráv je v našich podmínkách už hodně obludné. Ale jo, ať si své partnery prezentuje i ten, kdo dojel s dostatečným náskokem poslední ve své třídě, ale proboha s rozumem! Takhle dlouhý text bych těžko vydýchával u vítěze. Nejsem zrovna zastánce PR Škodovky, ale jejich TZ mají co do rozsahu rozumný formát - krátké stručné. Stačí jak pro nezměněnou publikaci, tak obsahují všechny podstatné informace využitelné jako podklady pro obsáhlejší články.
5. 6. 2012 16:579
0 0
ideální délku TZ mám já a zajíc. tečkasmajlík
5. 6. 2012 17:1110
0 0
Vole, mě (a mojí práci) do toho netahej. Říkám, že rozumný je rozsah tiskovek Škodovky. Jak říkám, školy nemám, třeba jsou moje TZ zbytečně krátké...
6. 6. 2012 17:3711
0 0
Zdravím pánové, vaše reakce a kritiku akceptujeme. S vozem se stále seznamujeme, taková je realita. Nikdo vás nenutí se na nás dívat, stačí se podívat do startovky a můžete si naplánovat přestávku. Zatím jedeme své tempo, chceme najezdit co nejvíce ostrých km. Vše postupně. Tomáš Pfajfr
6. 6. 2012 17:4012
0 0
Zdravím pánové, vaše reakce a kritiku akceptujeme. S vozem se stále seznamujeme, taková je realita. Nikdo vás nenutí se na nás dívat, stačí se podívat do startovky a můžete si naplánovat přestávku. Zatím jedeme své tempo, chceme najezdit co nejvíce ostrých km. Vše postupně. Pro nás to byla druhá společná soutěž a s tímto výsledkem jsme spokojeni. Zatím se sice srovnáváme s vozy slabších tříd, ale jsou to vozy, kterým jsme na Šumavě nestačili. Nikdo učený z nebe nespadl, a tak i mi se snažíme pracovat na zlepšení všemi možnými prostředky. Tomáš Pfajfr
6. 6. 2012 17:4813
0 0
Fayfka, osobně proti jízdě nemám nic, ale ta tiskovka je taková...no... optimistická, jak už jsem napsal. To by chtělo sladitsmajlík Jinak OK, držte se se na cestě a jezděte dopředu, už to je víc, než mnozí dokážousmajlík
6. 6. 2012 18:3814
0 0
Asi mě odsoudíte, ale já rád sleduju, jak se (nejen tato posádka) vyrovnává s novým autem, jaké dělá chyby, pokud jsou i nějaké technické věci, které zlepšili a vygómali, tak hodí do placu atd.
Možná tedy to chápat jako zápisník a ne jako TZ (i když to je jinak).
Takže přeju hodně zdaru, nenechat se odradit! Však vy se vyjezdíte.smajlík
Fox
6. 6. 2012 21:2715
0 0
Tomáši, tady asi trochu došlo k nedorozumění - je jasné, že nikdo učený z nebe nespadl, ale v tom případě je poněkud....hledám správný výraz....no asi nadnesené, uveřejnit tak dlouhou zprávu, navíc ještě s titulkem, který téměř evokuje první místo. Rozumíme si ?
Nic proti PR, ale chtělo by to asi trochu kratší formu a skromnější nadpis, to zřejmě měli přispěvatelé v diskusi na mysli - tak to aspoň chápu já.
Jinak samozřejmě se tu nenajde nikdo, kdo by vám nepřál neustálé zlepšování a hodně úspěšných soutěží smajlík
6. 6. 2012 21:5216
0 0
Ano, Fox to vystihl, je mi jedno kdo s čím a jak jezdí, jde mi jen o tu opravdu šílenou tiskovku. Je to asi dáno i tím, že nezkušený autor nedokáže rozkecanou posádku "umravnit".
7. 6. 2012 00:3617
0 0
podle mě si může autor tleskat. v podstatě nejčtenější tiskovkasmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!