Jim Clark International Rally – komentář
Britský šampionát vstoupil o uplynulém víkendu již do své druhé poloviny. Zatímco ta první se odehrála výhradně na soutěžích s nezpevněným povrchem, nyní na jezdce čeká kombinace dvou asfaltů a jedné šotoliny na závěr sezóny. Žádnou novinkou není zařazení Jim Clark International Rally na pozici prvního asfaltového podniku sezóny. Letos se na jeho start v klasifikaci BRC postavilo 25 dvojic, jako obvykle ve vozech kategorií R1 až R3, tedy těch s jedinou poháněnou nápravou. Ani přesun na asfalt tedy do startovní listiny nezavál nové posádky, které by navýšily poměrně nízký počet účastníků v této hlavní klasifikaci.
V pozici lídra se ve Skotsku objevil Elfyn Evans, který sice se slabším Fordem Fiesta R2 na žádné vítězství nedosáhnul, zato ale pravidelně bodoval. Nejlepší start do sezóny zaznamenal Mark Donnelly s Renaultem Clio R3, ale poté už převzali otěže borci s Citroëny DS3 R3T. Nejprve si Tom Cave podmanil severní Irsko a pak v Kielderském lese zvítězil Keith Cronin. Na asfaltových tratích Jim Clark International Rally se však dalo očekávat, že bude mít Donnelly větší šanci držet s těmito jezdci krok než na předešlých šotolinách.
Jako první se ovšem vedení v soutěži ujal Jarkko Nikara, kterému letos už několikrát smolně utekla možnost vítězství. Fin s Citroënem DS3 R3T opanoval oba páteční průjezdy superspeciálkou a vybudoval si náskok 1,9 sekundy na Cronina. Takový odstup lze považovat za nicotný a irský jezdec to potvrdil hned ráno, když se na prvním testu vyhoupl do vedení. Nikara se mezitím dostal do existenčních problémů, o jeho setrvání v soutěži v tu chvíli rozhodovala neposlušná převodovka. Ta jej nejprve srazila z druhého místa a po RZ 9 úplně vyřadila ze hry.
Na druhou příčku se mezitím dostal Cave, který se marně snažil držet krok s vedoucím jezdcem. Croninův Citroën ovšem vykřesal Caveovi jiskřičku naděje, když se u něj urval na RZ 7 brzdový pedál. Někdejší dvojnásobný britský mistr tím měl výrazně ztíženou situaci, ale i tak nadále navyšoval svůj náskok a po druhém dnu už vedl skoro o minutu. Cave tak už mohl jedině čekat na Croninovo zaváhání. A to přišlo na RZ 12, když znovu zazlobily brzdy a vedoucí muž vylétl z trati. Naštěstí pro něho nešlo o nic vážného, ovšem náskok se snížil na méně než polovinu. Ve zbylých zkouškách už ale Cronin svému soupeři šanci nedal a nakonec zvítězil s více než minutovým náskokem. Další úspěch DS3 stvrdil třetím místem Jonathan Greer. Kategorii R2 počtvrté v řadě ovládnul Evans, celkově dojel čtvrtý a stále vede šampionát, byť se na něho už dotáhnul Cave.
Pořadí v cíli | ||
---|---|---|
1. Keith Cronin/Marshall Clarke (IRL/GB) | Citroën DS3 R3T | 2:09.34,7 |
2. Tom Cave/Craig Parry (GB) | Citroën DS3 R3T | +1.16,5 |
3. Jonathan Greer/Gordon Noble (GB) | Citroën DS3 R3T | +2.32,6 |
4. Elfyn Evans/Dale Furniss (GB) | Ford Fiesta R2 | +2.44,3 |
5. Osian Pryce/Iestyn Williams (GB) | Citroën DS3 R3T | +3.39,7 |
6. Mark Donnelly/Dai Roberts (GB) | Renault Clio R3 | +3.50,8 |
7. Jukka Korhonen/Mikael Korhonen (FIN) | Škoda Fabia R2 | +3.56,0 |
8. Matthew Cathcart/James Morgan (GB) | Ford Fiesta R2 | +4.28,9 |
9. Callum Black/Paul Wakely (GB) | Citroën DS3 R3T | +8.17,1 |
10. Chris Ingram/Ieuan Thomas (GB) | Renault Twingo R2 | +10.59,3 |
Stav britského šampionátu: 1. Evans a Cave 60, 3. Cronin 58, 4. Donnelly 49, 5. Pryce 44, 6. Taylor a Greer 38
Konečné výsledky této britské soutěže naleznete na ewrc-results.com