Jim Clark International Rally – komentář

Britský šampionát vstoupil o uplynulém víkendu již do své druhé poloviny, ve které na jezdce čekají tři náročně soutěže.

Britský šampionát vstoupil o uplynulém víkendu již do své druhé poloviny. Zatímco ta první se odehrála výhradně na soutěžích s nezpevněným povrchem, nyní na jezdce čeká kombinace dvou asfaltů a jedné šotoliny na závěr sezóny. Žádnou novinkou není zařazení Jim Clark International Rally na pozici prvního asfaltového podniku sezóny. Letos se na jeho start v klasifikaci BRC postavilo 25 dvojic, jako obvykle ve vozech kategorií R1 až R3, tedy těch s jedinou poháněnou nápravou. Ani přesun na asfalt tedy do startovní listiny nezavál nové posádky, které by navýšily poměrně nízký počet účastníků v této hlavní klasifikaci.

V pozici lídra se ve Skotsku objevil Elfyn Evans, který sice se slabším Fordem Fiesta R2 na žádné vítězství nedosáhnul, zato ale pravidelně bodoval. Nejlepší start do sezóny zaznamenal Mark Donnelly s Renaultem Clio R3, ale poté už převzali otěže borci s Citroëny DS3 R3T. Nejprve si Tom Cave podmanil severní Irsko a pak v Kielderském lese zvítězil Keith Cronin. Na asfaltových tratích Jim Clark International Rally se však dalo očekávat, že bude mít Donnelly větší šanci držet s těmito jezdci krok než na předešlých šotolinách.

Jako první se ovšem vedení v soutěži ujal Jarkko Nikara, kterému letos už několikrát smolně utekla možnost vítězství. Fin s Citroënem DS3 R3T opanoval oba páteční průjezdy superspeciálkou a vybudoval si náskok 1,9 sekundy na Cronina. Takový odstup lze považovat za nicotný a irský jezdec to potvrdil hned ráno, když se na prvním testu vyhoupl do vedení. Nikara se mezitím dostal do existenčních problémů, o jeho setrvání v soutěži v tu chvíli rozhodovala neposlušná převodovka. Ta jej nejprve srazila z druhého místa a po RZ 9 úplně vyřadila ze hry.

Na druhou příčku se mezitím dostal Cave, který se marně snažil držet krok s vedoucím jezdcem. Croninův Citroën ovšem vykřesal Caveovi jiskřičku naděje, když se u něj urval na RZ 7 brzdový pedál. Někdejší dvojnásobný britský mistr tím měl výrazně ztíženou situaci, ale i tak nadále navyšoval svůj náskok a po druhém dnu už vedl skoro o minutu. Cave tak už mohl jedině čekat na Croninovo zaváhání. A to přišlo na RZ 12, když znovu zazlobily brzdy a vedoucí muž vylétl z trati. Naštěstí pro něho nešlo o nic vážného, ovšem náskok se snížil na méně než polovinu. Ve zbylých zkouškách už ale Cronin svému soupeři šanci nedal a nakonec zvítězil s více než minutovým náskokem. Další úspěch DS3 stvrdil třetím místem Jonathan Greer. Kategorii R2 počtvrté v řadě ovládnul Evans, celkově dojel čtvrtý a stále vede šampionát, byť se na něho už dotáhnul Cave.

Pořadí v cíli
1. Keith Cronin/Marshall Clarke (IRL/GB) Citroën DS3 R3T 2:09.34,7
2. Tom Cave/Craig Parry (GB) Citroën DS3 R3T +1.16,5
3. Jonathan Greer/Gordon Noble (GB) Citroën DS3 R3T +2.32,6
4. Elfyn Evans/Dale Furniss (GB) Ford Fiesta R2 +2.44,3
5. Osian Pryce/Iestyn Williams (GB) Citroën DS3 R3T +3.39,7
6. Mark Donnelly/Dai Roberts (GB) Renault Clio R3 +3.50,8
7. Jukka Korhonen/Mikael Korhonen (FIN) Škoda Fabia R2 +3.56,0
8. Matthew Cathcart/James Morgan (GB) Ford Fiesta R2 +4.28,9
9. Callum Black/Paul Wakely (GB) Citroën DS3 R3T +8.17,1
10. Chris Ingram/Ieuan Thomas (GB) Renault Twingo R2 +10.59,3

Stav britského šampionátu: 1. Evans a Cave 60, 3. Cronin 58, 4. Donnelly 49, 5. Pryce 44, 6. Taylor a Greer 38

Konečné výsledky této britské soutěže naleznete na ewrc-results.com

Komentářů celkem: 9
5. 6. 2012 19:231
0 0
nerad bych se dočkal toho, aby vrcholem českého mistrovství byly vozy kategorie R3......čímž samozřejmě nechci snižovat kvalitu tohoto náčiní, ale přece jen můžeme být rádi, že je u nás taková rozmanitost závodních aut
5. 6. 2012 20:062
0 0
věřím že u nás k zákazu čtyřkolek nedojde...
5. 6. 2012 20:093
0 0
Jen bych rád upozornil na to, že v rámci Jim Clark Rally se jelo několik dalších soutěžích - National s vozy WRC v rámci MSA asfaltového šampionát, Reivers jako skotský šampionát, dále pak historici a landrovery. Dohromady vozů, že se o tom českému divákovi může zdátsmajlík
5. 6. 2012 20:474
0 0
Presne jak rika Shacki, soucasti kazde souteze BRC je i nekolik jinych soutezi s jinyma pravidlama a homologacema. Tzn, ze sice v BRC jede 25 aut R3 a R2 ale na te same soutezi take jedou WRC, Bcka, Historici... a kdyz se to veme jako celek tak je to vyborna podivana pro divaky...smajlík
5. 6. 2012 21:445
0 0
jo tak, já si právě řikal, že by byla celkem hloupost pořádat závody nebo vůbec nějaký soutěže na ostrovech pro 25 aut smajlík)
haq
5. 6. 2012 22:566
0 0
škoda toho nikary, docela mu fandím smajlík
5. 6. 2012 22:577
0 0
Na druhou stranu je tenhle šampionát hlavně o posádkách, když auta jsou víceméně totožná. Pro srovnání jezdeckých kvalit asi nejlepší šampionát. Např. naše sprintové mistrovství je sice pestré, ale v zásadě je o tom kdo má plnější šrajtofli...
6. 6. 2012 07:438
0 0
Je to furt dokola jak v pomocne skole smajlíksmajlík Když si kliknete pod člankem na Tagy: Velká Británie pod člankem a přečtete si komenty u předchozich soutěži tak už to musi byt všem jasný smajlík
7. 6. 2012 01:039
0 0
Právě. A zrovna v anglii se dá závodit fakt skoro se všim, je to tam mnohem volnější než u nás. Jen mají jiný dělení šampionátů. (viz již notorický známý šílenec Andy Burton - http://www.youtube.com/watch?v=mh8w1zPte0w) smajlíksmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!